More stories

Yune start newsjacking videodienst

Het Amsterdamse bedrijf Yune is een zogenoemde newsjacking videodienst begonnen onder de noemer Vireporter. Een team van contentmakers houdt trending topics in de gaten voor een bepaald merk en maakt daar videocontent van.

Creative

Nieuw online testlab voor creatieven

Lukas van de Ven, creatief directeur van reclamebureau N=5, heeft het online testplatform Reclametest.nl opgezet. Daar kunnen strategen, creatieven, accountmensen en adverteerders reclame-uitingen testen.

Creative

Vier ton voor Gents animatiebedrijf Moovly

Het Gentse bedrijf Moovly, bekend van een online platform voor het creëren van animatievideo’s en multimediacontent, heeft 400.000 euro opgehaald en wil nog dit jaar een kantoor in de VS openen.

Creative

RIDE groeit 180 procent

Contentstudio RIDE is in 2014 qua omzet met 180 procent gegroeid. Merken zetten steeds vaker branded contentmarketing in om online hun verhaal te vertellen, waar RIDE als maker van profiteert.

Creative

Hollandse Hoogte lanceert e-commerce beeldbank

Fotobureau Hollandse Hoogte lanceert een nieuwe e-commerce beeldbank met daarin uitsluitend Nederlandse thema’s en onderwerpen. Via het platform, Regiostock, krijgen beeldprofessionals toegang tot ruim 18.000 foto’s én 1000 video’s van 100 beeldmakers uit het hele land. Regiostock is de eerste e-commerce beeldbank van Hollandse Hoogte.

Creative

Unilever zoekt nieuwe reclamepartner

Unilever gaat op zoek naar een nieuwe globale reclamepartner. Jaarlijks geeft het Brits-Nederlandse bedrijf 6,8 miljard euro uit aan advertenties en marketing.

Campagnes

Diamantbeurs wordt centrum creatieve industrie

Zomer 2016 wordt de Diamantbeurs voor de Creatieve Industrie geopend. In het voormalige pand van de Vereeniging Beurs voor den Diamanthandel aan het Weesperplein moet de creatieve industrie zich vestigen, inclusief branche- en beroepsverenigingen die nu her en der verspreid zijn over de stad.

Creative

Patrick Joore weg bij GreyPOSSIBLE

Patrick Joore heeft het digitale bureau GreyPOSSIBLE verlaten en is vervangen door Doeke de Steur. Dat meldt Adformatie.

Creative

Havas start digitale marketing voor luxe mode

Havas zet een nieuw dochterbedrijf op voor de digitale marketing van luxe modemerken. LuxHub zal vanuit New York, Londen, Parijs en Dubai topmerken begeleiden.

Creative

Vooruitblik 2015: ‘Wind in de zeilen en faillissementen’

De laatste vooruitblik op 2015 doen we met Freek Bijl van internetbureau eFocus. Hij schijnt zijn licht op de kansen maar zeker ook bedreigingen in de online sector en duidt de ontwikkeling van mobiel en het internet of things.

Creative

Vooruitblik 2015: Flip die funnel!

In één machtige metafysische zwaai iets positiefs maken van een donkere emotie, zo ziet het creatieve bureau Woedend uit Amsterdam zich het liefst. Woedend bedenkt innovatieve ‘communicatiedingen’ voor merken. Met als grote klanten Coca Cola, NPO, Marktplaats.nl en het Aids Fonds. Samen met Emerce kijkt oprichter Bas van Berkestijn en creatief directeur Merien Kunst naar 2015.

Creative

Vooruitblik 2015: ‘Grote organisaties worden startups’

Ontwerpbureau Fabrique sloot 2014 af met een megaproject: Projectontwikkelaar Heijmans betrok het bedrijf al in een vroeg stadium bij de plannen voor het Nationaal Militair Museum, dat afgelopen weken een ware trekpleister bleek te zijn. Zo kon Fabrique vanuit één visie de identiteit, de website en de app voor het museum ontwikkelen. Samen met Emerce kijkt CEO Gert Hans Berghuis naar 2015.

Creative

DigitasLBi start strategische samenwerking met Amsterdam Creative Industries Network

DigitasLBi is een strategische samenwerking aangegaan met het Amsterdam Creative Industries Network. Initiatiefnemers van Amsterdam Creative Industries Network zijn de drie grootste HBO-instellingen op het gebied van de creatieve industrie en ICT-sector: de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten, de Hogeschool van Amsterdam en Hogeschool Inholland.

Creative

Flappie van Bol.com genomineerd voor Ster Gouden Loeki

Bol.com staat samen met Jumbo, GAMMA, Albert Heijn, KLM, KNGF Geleidehonden, Calvé Pindakaas en Specsavers in de halve finale van de Ster Gouden Loeki 2014. Dat heeft Sophie Hilbrand zojuist in het Sterblok bekendgemaakt.

Creative

Coolblue zendt allereerste tv-spot uit

Coolblue zendt vanavond rond 18.10 uur zijn allereerste tv-spot uit. Het bedrijf wil met een grootschalige tv-campagne zijn naamsbekendheid vergroten.

Creative