Cloudgebruikers Adobe ‘zeer tevreden’
Ongeveer een kwart van de abonnees van Adobes Creative Cloud is ontevreden over deze dienst. De rest is echter tevreden tot zeer tevreden, zo blijkt uit een onderzoekje van RBC Capital Markets en CNET.
Ongeveer een kwart van de abonnees van Adobes Creative Cloud is ontevreden over deze dienst. De rest is echter tevreden tot zeer tevreden, zo blijkt uit een onderzoekje van RBC Capital Markets en CNET.
Marketingbedrijf Young & Rubicam gaat reorganiseren. Er komt volgend jaar een nieuwe Benelux organisatie, waarin Y&R Amsterdam en Y&R/These Days worden geïntegreerd. CEO Sjoerd van Loon stapt na een jaar op.
De creatieve industrie heeft zich lang gekoesterd in gunstige groeicijfers voor wat betreft de ontwikkeling van banen, maar de crisis heeft ook hier huisgehouden: na jaren van groei van 2,5 procent per jaar krimpt de creatieve industrie nu met 0,1 procent. Dat blijkt uit de Monitor Creatieve Industrie 2014 die vandaag in Hilversum is gepresenteerd.
Wieden+Kennedy in Amsterdam gaat de reclamebelangen behartigen voor Netflix, dat zijn Europese hoofdkantoor sinds kort in Nederland heeft.
Mediareus Publicis gaat opnieuw reorganiseren. Het bedrijf wil af van silo’s en presenteerde vorige week een plan waarbij klanten onbeperkt toegang krijgen tot kennis binnen de huidige dochtermaatschappijen.
Reclamereus WPP en IBM hebben een cloudcontract ter waarde van 1,25 miljard dollar gesloten. IBM gaat het technologieplatform van WPP naar de cloud brengen.
Om aan te geven hoe scherp Ultra HD-schermen werkelijk zijn, is fabrikant Sony een advertentiecampagne gestart met Arsenalvoetballer Olivier Giroud.
Reclamebureau They heeft het faillissement aangevraagd. Het bankroet werd onvermijdelijk na het vertrek van grote opdrachtgevers Vodafone en Lidl, weet Adformatie.
Digitaal mediabureau DigitasLBi heeft in zijn kantoor in Boston 120 iBeacons geïnstalleerd om zichzelf te kunnen bestuderen. Aan de hand van het loopgedrag van werknemers wil men de inrichting van het kantoor optimaliseren.
wehkamp.nl gaat zijn mediabelangen onderbrengen bij Vizeum. Dat meldt Adformatie. Wehkamp.nl keert na vijf jaar terug bij het mediabureau uit het Dentsu Aegis netwerk.
De Britse warenhuizen John Lewis, Debenhams en Marks & Spencer zijn met elkaar verwikkeld in een zogenoemde Shazam-oorlog. In de aanloop van kerstmis hebben zij voor hun reclamecampagnes elk een kerstlied geadopteerd, maar John Lewis heeft ervoor gezorgd dat telkens zijn advertentie verschijnt als een van die liedjes wordt herkend.
Omnicom heeft digitaal marketingbedrijf Critical Mass uit Canada volledig overgenomen. Het mediabureau was al voor vijftig procent eigendom van Omnicom.
Onafhankelijk uitgeefplatform Blurb introduceert Dream Team, een online marktplaats van creatieve professionals in tekst schrijven, illustreren, boek design en ghostwriting. Iedereen die een boek of tijdschrift maakt, kan een beroep doen professionals voor advies en hulp.
Begin de dag eens anders en dwing jezelf anders naar de werkdag en de wereld te kijken, ook online. Nieuw perspectief brengt nieuwe inzichten die je direct kunt toepassen in je dagelijks en conceptueel werk. Ik help je patronen doorbreken in dit artikel.
Advertentie- en communicatiebureau Publicis neemt voor 3,7 miljard dollar het Amerikaanse Sapient over om zijn positie op de digitale markt te versterken. Dat is vanochtend officieel bekend gemaakt, nadat The Wall Street Journal hierover al geruchten had opgevangen.