More stories

GoDaddy zoekt nieuwe reclamepartner

Webhostingbedrijf GoDaddy zoekt een nieuwe reclamepartner om zich via meer mediakanalen te kunnen profileren. CMO Phil Bienert wil weg van de controversiële Super Bowl-advertenties, waarmee het bedrijf tot nu toe telkens de aandacht trok.

Pinterest lanceert de Cinematic Pin

Pinterest lanceert een aantal nieuwe advertentieformaten, waaronder een Promoted Pin met ‘video eigenschappen’. De Cinematic Pin beweegt als de gebruiker scrollt.

Creative

NLziet lanceert eerste ‘verticale commercial’

NLziet, het VOD-platform van de publieke en commerciële omroepen, lanceert vandaag een nieuwe reclamecampagne met daarin een speciaal voor smartphone geproduceerd verticaal beeld.

Campagnes

Prezi designbureau opent kantoor in New York

Mr.Prezident, een Nederlandse creatieve startup, gespecialiseerd in het ontwerpen van professionele Prezi-presentaties, opent een kantoor in New York. Celeste van der Spoel zal het kantoor in New York gaan leiden.

Creative

Nieuwe partners voor MediaMonks

Creatief bureau MediaMonks heeft drie nieuwe partners benoemd. Joris Pol, Jouke Vuurmans en Quinten Beek hebben gezamenlijk 27 jaar ervaring bij het Hilversumse bedrijf.

Creative

Nominaties Cross Media Awards 2015 bekend

De genomineerden voor Cross Media Awards 2015, die woensdag 20 mei worden uitgereikt in het Compagnietheater in Amsterdam, zijn bekend.

Creative

Creatieve industrie waarschuwt voor noodzaak ondernemende praktijkdocenten

In een brief aan de leden van de Tweede Kamer vragen de Dutch Creative Council en de Federatie Dutch Creative Industries aandacht voor het belang van ondernemende praktijkdocenten in het creatieve hoger onderwijs. Zij reageren hiermee op de onlangs ingediende motie van de Kamer met als doel het hoge aantal tijdelijke contracten in het hoger onderwijs tegen te gaan, conform de nieuwe Wet Werk en Zekerheid.

Creative

Uitvinder emoticon verafschuwt emojis

De uitvinder van de emoticon Scott Fahlman vindt emojis maar niets. Dat zegt hij in een interview met marketingblog Digiday.

Creative

Lucht klaart voor reclamereuzen

Twee grote reclamegiganten Publicis en Omnicom melden goede resultaten over het eerste kwartaal van 2015. ‘Het wordt voorjaar en je ziet het terug in de cijfers’, zei CEO Maurice Levy van Publicis dinsdag optimistisch.

Creative

Adobe belooft gebruikers creatieve Android-apps

Adobe heeft Androidgebruikers creatieve apps voor een groot aantal toepassingen beloofd. Het Amerikaanse bedrijf heeft veertig iOS-apps, maar Android lijkt met 26 wat achter te blijven.

Creative

Mangrove organiseert Coding Dojo Live

Het Rotterdamse internetbureau Mangrove organiseert woensdag de Coding Dojo Live. Deze programmeerwedstrijd is onderdeel van het Appril Festival dat de hele maand april plaatsvindt op verscheidene locaties in Nederland.

Creative

Eerste Grand SpinAward naar SuperHero CheeseCake

SuperHero CheeseCake heeft vanavond de eerste Grand SpinAward gewonnnen. Volgens de jury is het Amsterdamse bureau de drijvende kracht achter het beste digitale werk van dit jaar. Zij waren onder andere betrokken bij De Giel App, Brushbusters en Schiphol Destination Unknown.

Creative

Topvrouw Kate Robertson weg bij Havas

Kate Robertson legt haar functie als co-president van het reclamebedrijf Havas na twaalf jaar neer om zich meer te kunnen toeleggen op haar werk voor de non-profit organisatie One Young World. Ze blijft adviseur van Havas.

Creative

Mark Müller (FHV) naar Achtung!

Mark Müller, creative director van FHV BBDO, stapt per 1 juni over naar creatief bureau Achtung! Hij zal samen Mervyn ten Dam, Daniël Sytsma, Gaston Serpenti en Pascal Rotteveel de creatieve directie van Achtung! vormen.

Creative

Hoe bepaal je de economische en maatschappelijke waarde van de creatieve industrie?

TNO heeft een monitor ontwikkeld om de economische en maatschappelijke waarde van de creatieve industrie in kaart te brengen. De nadruk ligt daarbij op de samenwerking met andere sectoren.

Creative