Nieuwe managing director voor FHV BBDO
Barbara Wolfensberger vertrekt als managing director bij reclamebureau FHV BBDO. Hoofd strategie en innovatie Peggy Wijtzes neemt haar plaats in.
Barbara Wolfensberger vertrekt als managing director bij reclamebureau FHV BBDO. Hoofd strategie en innovatie Peggy Wijtzes neemt haar plaats in.
Oprichters Paul en Bart Manuel trekken zich na negentien jaar gedeeltelijk terug bij full service internetbureau TamTam. Zij blijven wel verantwoordelijk voor een aantal accounts.
De organisaties ADCN, DDA, Dutch Digital Design, IAA Nederland, Orange Lions en VEA gaan samenwerken om Nederlandse topcreativiteit te promoten tijdens het Cannes Lions Festival 2015. Op 25 juni organiseren zij vlakbij het Palais des Festivals de ‘Embassy of Dutch Creativity’, een programma om het beste werk en talent uit Nederland te delen met opdrachtgevers en media.
De Nederlandse Topsector Creatieve Industrie heeft DMexco als strategische beurs uitgekozen. Onder de noemer Creative Holland wordt 150 vierkante meter standruimte ingericht. Inmiddels zijn al meer dan 70 Nederlandse deelnemers geregistreerd van ruim 40 verschillende creatieve bedrijven.
Frieda Ulsamer de Waard wordt partner bij creatief bureau KOKORO Amsterdam. Zij was de voormalige managing director van Doom & Dickson.
Webhostingbedrijf GoDaddy zoekt een nieuwe reclamepartner om zich via meer mediakanalen te kunnen profileren. CMO Phil Bienert wil weg van de controversiële Super Bowl-advertenties, waarmee het bedrijf tot nu toe telkens de aandacht trok.
Pinterest lanceert een aantal nieuwe advertentieformaten, waaronder een Promoted Pin met ‘video eigenschappen’. De Cinematic Pin beweegt als de gebruiker scrollt.
NLziet, het VOD-platform van de publieke en commerciële omroepen, lanceert vandaag een nieuwe reclamecampagne met daarin een speciaal voor smartphone geproduceerd verticaal beeld.
Mr.Prezident, een Nederlandse creatieve startup, gespecialiseerd in het ontwerpen van professionele Prezi-presentaties, opent een kantoor in New York. Celeste van der Spoel zal het kantoor in New York gaan leiden.
Creatief bureau MediaMonks heeft drie nieuwe partners benoemd. Joris Pol, Jouke Vuurmans en Quinten Beek hebben gezamenlijk 27 jaar ervaring bij het Hilversumse bedrijf.
De genomineerden voor Cross Media Awards 2015, die woensdag 20 mei worden uitgereikt in het Compagnietheater in Amsterdam, zijn bekend.
In een brief aan de leden van de Tweede Kamer vragen de Dutch Creative Council en de Federatie Dutch Creative Industries aandacht voor het belang van ondernemende praktijkdocenten in het creatieve hoger onderwijs. Zij reageren hiermee op de onlangs ingediende motie van de Kamer met als doel het hoge aantal tijdelijke contracten in het hoger onderwijs tegen te gaan, conform de nieuwe Wet Werk en Zekerheid.
De uitvinder van de emoticon Scott Fahlman vindt emojis maar niets. Dat zegt hij in een interview met marketingblog Digiday.
Twee grote reclamegiganten Publicis en Omnicom melden goede resultaten over het eerste kwartaal van 2015. ‘Het wordt voorjaar en je ziet het terug in de cijfers’, zei CEO Maurice Levy van Publicis dinsdag optimistisch.
Adobe heeft Androidgebruikers creatieve apps voor een groot aantal toepassingen beloofd. Het Amerikaanse bedrijf heeft veertig iOS-apps, maar Android lijkt met 26 wat achter te blijven.