More stories

Cloudgebruikers Adobe ‘zeer tevreden’

Ongeveer een kwart van de abonnees van Adobes Creative Cloud is ontevreden over deze dienst. De rest is echter tevreden tot zeer tevreden, zo blijkt uit een onderzoekje van RBC Capital Markets en CNET.

Creative

Forse reorganisatie Young & Rubicam

Marketingbedrijf Young & Rubicam gaat reorganiseren. Er komt volgend jaar een nieuwe Benelux organisatie, waarin Y&R Amsterdam en Y&R/These Days worden geïntegreerd. CEO Sjoerd van Loon stapt na een jaar op.

Creative

Creatieve sector goed voor 285 duizend banen

De creatieve industrie heeft zich lang gekoesterd in gunstige groeicijfers voor wat betreft de ontwikkeling van banen, maar de crisis heeft ook hier huisgehouden: na jaren van groei van 2,5 procent per jaar krimpt de creatieve industrie nu met 0,1 procent. Dat blijkt uit de Monitor Creatieve Industrie 2014 die vandaag in Hilversum is gepresenteerd.

Creative

Wieden+Kennedy Amsterdam krijgt reclamedeal Netflix

Wieden+Kennedy in Amsterdam gaat de reclamebelangen behartigen voor Netflix, dat zijn Europese hoofdkantoor sinds kort in Nederland heeft.

Campagnes

Publicis sloopt interne muren

Mediareus Publicis gaat opnieuw reorganiseren. Het bedrijf wil af van silo’s en presenteerde vorige week een plan waarbij klanten onbeperkt toegang krijgen tot kennis binnen de huidige dochtermaatschappijen.

Creative

IBM brengt technologie WPP naar de cloud

Reclamereus WPP en IBM hebben een cloudcontract ter waarde van 1,25 miljard dollar gesloten. IBM gaat het technologieplatform van WPP naar de cloud brengen.

Creative

Sony demonstreert ‘microtising’ op 4K schermen

Om aan te geven hoe scherp Ultra HD-schermen werkelijk zijn, is fabrikant Sony een advertentiecampagne gestart met Arsenalvoetballer Olivier Giroud.

Creative

Reclamebureau They bankroet

Reclamebureau They heeft het faillissement aangevraagd. Het bankroet werd onvermijdelijk na het vertrek van grote opdrachtgevers Vodafone en Lidl, weet Adformatie.

Creative

DigitasLBi bestudeert zichzelf, met iBeacons

Digitaal mediabureau DigitasLBi heeft in zijn kantoor in Boston 120 iBeacons geïnstalleerd om zichzelf te kunnen bestuderen. Aan de hand van het loopgedrag van werknemers wil men de inrichting van het kantoor optimaliseren.

Creative

wehkamp brengt mediabelangen onder bij Vizeum

wehkamp.nl gaat zijn mediabelangen onderbrengen bij Vizeum. Dat meldt Adformatie. Wehkamp.nl keert na vijf jaar terug bij het mediabureau uit het Dentsu Aegis netwerk.

Creative

Shazam-oorlog uitgebroken tussen Britse retailers

De Britse warenhuizen John Lewis, Debenhams en Marks & Spencer zijn met elkaar verwikkeld in een zogenoemde Shazam-oorlog. In de aanloop van kerstmis hebben zij voor hun reclamecampagnes elk een kerstlied geadopteerd, maar John Lewis heeft ervoor gezorgd dat telkens zijn advertentie verschijnt als een van die liedjes wordt herkend.

Creative

Critical Mass volledig eigendom van Omnicom

Omnicom heeft digitaal marketingbedrijf Critical Mass uit Canada volledig overgenomen. Het mediabureau was al voor vijftig procent eigendom van Omnicom.

Creative

Blurb introduceert online marktplaats voor creatieve professionals

Onafhankelijk uitgeefplatform Blurb introduceert Dream Team, een online marktplaats van creatieve professionals in tekst schrijven, illustreren, boek design en ghostwriting. Iedereen die een boek of tijdschrift maakt, kan een beroep doen professionals voor advies en hulp.

Creative

Doorbreek je online automatismen

Begin de dag eens anders en dwing jezelf anders naar de werkdag en de wereld te kijken, ook online. Nieuw perspectief brengt nieuwe inzichten die je direct kunt toepassen in je dagelijks en conceptueel werk. Ik help je patronen doorbreken in dit artikel.

Creative

Publicis neemt Amerikaanse Sapient over

Advertentie- en communicatiebureau Publicis neemt voor 3,7 miljard dollar het Amerikaanse Sapient over om zijn positie op de digitale markt te versterken. Dat is vanochtend officieel bekend gemaakt, nadat The Wall Street Journal hierover al geruchten had opgevangen.

Creative