MediaMonks en N=5 topscoorders bij Lovie Awards
MediaMonks en N=5 hebben bij de Europese Lovie Awards meerdere onderscheidingen binnengesleept. MediaMonks kreeg er zelfs dertien, N=5 vijf.
MediaMonks en N=5 hebben bij de Europese Lovie Awards meerdere onderscheidingen binnengesleept. MediaMonks kreeg er zelfs dertien, N=5 vijf.
Adverteerders moeten niet dezelfde campagnes draaien op Facebook en Instagram. Instagram vergt een lossere aanpak, en de visuele afbeeldingen vergen meer werk. Dat vertelden Japie Stoppelenburg en Marcel van der Heijden van a fried of mine gisteren op The Facebook Conference.
Shane Meeker werkt al zeventien jaar voor Procter & Gamble, de luis in de pels van het Nederlands-Britse Unilever. Tegenwoordig is hij als bedrijfshistoricus vooral verhalenverteller. Verhalen over merken als Olay en Pampers. Op Emerce eDay spreekt hij over StoryMythos, een serie door hemzelf ontwikkelde marketingprincipes ontleend aan onder meer Aristoles en Hollywood.
Adobe heeft alweer een recordkwartaal afgesloten. Vergeten met vorig jaar viel de omzet van 1,21 miljard dollar 21 procent hoger uit.
De bekende Nederlandse vloggers Cinemates hebben de nieuwe Vodafone commercial in het kader van de campagne Power to the Prepaid People geregisseerd. Een handvol prepaid-gebruikers kreeg 48 uur de tijd om een commercial te bedenken, te registreren en te monteren.
Oud Publicis CEO Jack de Graaff en partners Caroline van Hoof en Gwen Hanrath zijn een nieuw creatief bureau begonnen onder de naam Mensch. In een wereld vol emotie gaat het tegenwoordig te vaak over getallen en data, liefst big, vindt het drietal.
Het managemantteam van het digitale creatieve bureau GreyPOSSIBLE wordt vervangen. Tegelijk wordt ook de naam veranderd.
Reclame- en mediareus Publicis, eigenaar van Leo Burnett en Saatchi & Saatchi, meldt over het afgelopen kwartaal 1,4 procent organische groei. De omzet steeg 38,5 procent naar 2,4 miljard euro. Over het eerste half jaar realiseerde Publicis 4,5 miljard euro omzet. De helft daarvan komt voor rekening van digitale activiteiten.
Opera Mediaworks, onderdeel van de maker van de gelijknamige browser, begint een creatieve studio voor native content onder de noemer Opera House. Het wil alle eigenschappen van smartphones benutten voor om videoclips en zogenoemde selfie ads te maken.
Het Duitse energiebedrijf Yello Strom heeft voor full service bureau TamTam gekozen als partner voor de ontwikkeling van hun mobiele strategie.
The online company gaat ondersteuning bieden bij de inzet van display media voor Nextail, de online organisatie voor alle formules van Blokker (Leen Bakker, Bart Smit, Intertoys, Xenos en Cook&Co).
Digitaal bureau Mirabeau introduceert Miracademy, een programma met praktische trainingen, workshops en diepgravende kennissessies voor gerichte groei van medewerkers en projectteams in professionele organisaties.
Online en creatieve bureaus uit Nederland presenteren zich volgende week tijdens Cannes Lion om Nederland en Amsterdam internationaal duidelijker op de kaart te zetten.
De creatieve sector – zelf continu bezig met innovatie van eigen producten en diensten – blijkt zelf helemaal niet goed te zijn in het vernieuwen van het eigen business model. De artistieke aspecten van een bedrijf krijgen doorgaans meer aandacht dan aan de zakelijke kant. Dat stelt Maria Rita Micheli (Erasmus Universiteit) in haar promotieonderzoek, waarop zij recentelijk promoveerde.
Digitaal bureau Mirabeau heeft twee grote Chinese klanten binnengesleept: AS Watson, de grootste private onderneming van China, en China Southern, de grootste vliegmaatschappij van dat land.