More stories

Creatief bureau Mensch wil weg van Big Data

Oud Publicis CEO Jack de Graaff en partners Caroline van Hoof en Gwen Hanrath zijn een nieuw creatief bureau begonnen onder de naam Mensch. In een wereld vol emotie gaat het tegenwoordig te vaak over getallen en data, liefst big, vindt het drietal.

Nieuw management en naam voor GreyPOSSIBLE

Het managemantteam van het digitale creatieve bureau GreyPOSSIBLE wordt vervangen. Tegelijk wordt ook de naam veranderd.

Creative

Forse groei voor Publicis

Reclame- en mediareus Publicis, eigenaar van Leo Burnett en Saatchi & Saatchi, meldt over het afgelopen kwartaal 1,4 procent organische groei. De omzet steeg 38,5 procent naar 2,4 miljard euro. Over het eerste half jaar realiseerde Publicis 4,5 miljard euro omzet. De helft daarvan komt voor rekening van digitale activiteiten.

Creative

Opera vestigt creatief bureau

Opera Mediaworks, onderdeel van de maker van de gelijknamige browser, begint een creatieve studio voor native content onder de noemer Opera House. Het wil alle eigenschappen van smartphones benutten voor om videoclips en zogenoemde selfie ads te maken.

Creative

TamTam verzorgt mobiele strategie Yello Strom

Het Duitse energiebedrijf Yello Strom heeft voor full service bureau TamTam gekozen als partner voor de ontwikkeling van hun mobiele strategie.

Creative

Online company ondersteunt display media voor Blokker

The online company gaat ondersteuning bieden bij de inzet van display media voor Nextail, de online organisatie voor alle formules van Blokker (Leen Bakker, Bart Smit, Intertoys, Xenos en Cook&Co).

Digitaal bureau Mirabeau begint Miracademy

Digitaal bureau Mirabeau introduceert Miracademy, een programma met praktische trainingen, workshops en diepgravende kennissessies voor gerichte groei van medewerkers en projectteams in professionele organisaties.

Creative

Nederlandse bureaus presenteren zich op Cannes Lions

Online en creatieve bureaus uit Nederland presenteren zich volgende week tijdens Cannes Lion om Nederland en Amsterdam internationaal duidelijker op de kaart te zetten.

Weg naar nieuw bedrijfsmodel in creatieve sector vaak hobbelig

De creatieve sector – zelf continu bezig met innovatie van eigen producten en diensten – blijkt zelf helemaal niet goed te zijn in het vernieuwen van het eigen business model. De artistieke aspecten van een bedrijf krijgen doorgaans meer aandacht dan aan de zakelijke kant. Dat stelt Maria Rita Micheli (Erasmus Universiteit) in haar promotieonderzoek, waarop zij recentelijk promoveerde.

Strategy

Mirabeau richt zich steeds meer op China

Digitaal bureau Mirabeau heeft twee grote Chinese klanten binnengesleept: AS Watson, de grootste private onderneming van China, en China Southern, de grootste vliegmaatschappij van dat land.

Nieuwe managing director voor FHV BBDO

Barbara Wolfensberger vertrekt als managing director bij reclamebureau FHV BBDO. Hoofd strategie en innovatie Peggy Wijtzes neemt haar plaats in.

Creative

Oprichters TamTam doen stap terug

Oprichters Paul en Bart Manuel trekken zich na negentien jaar gedeeltelijk terug bij full service internetbureau TamTam. Zij blijven wel verantwoordelijk voor een aantal accounts.

Creative

‘Embassy of Dutch Creativity’ tijdens Cannes Lions 2015

De organisaties ADCN, DDA, Dutch Digital Design, IAA Nederland, Orange Lions en VEA gaan samenwerken om Nederlandse topcreativiteit te promoten tijdens het Cannes Lions Festival 2015. Op 25 juni organiseren zij vlakbij het Palais des Festivals de ‘Embassy of Dutch Creativity’, een programma om het beste werk en talent uit Nederland te delen met opdrachtgevers en media.

Creative

Nederlandse creatieve industrie trekt naar DMexco

De Nederlandse Topsector Creatieve Industrie heeft DMexco als strategische beurs uitgekozen. Onder de noemer Creative Holland wordt 150 vierkante meter standruimte ingericht. Inmiddels zijn al meer dan 70 Nederlandse deelnemers geregistreerd van ruim 40 verschillende creatieve bedrijven.

Creative

Frieda Ulsamer de Waard partner KOKORO

Frieda Ulsamer de Waard wordt partner bij creatief bureau KOKORO Amsterdam. Zij was de voormalige managing director van Doom & Dickson.

Creative