Wieden+Kennedy Amsterdam krijgt reclamedeal Netflix
Wieden+Kennedy in Amsterdam gaat de reclamebelangen behartigen voor Netflix, dat zijn Europese hoofdkantoor sinds kort in Nederland heeft.
Wieden+Kennedy in Amsterdam gaat de reclamebelangen behartigen voor Netflix, dat zijn Europese hoofdkantoor sinds kort in Nederland heeft.
Mediareus Publicis gaat opnieuw reorganiseren. Het bedrijf wil af van silo’s en presenteerde vorige week een plan waarbij klanten onbeperkt toegang krijgen tot kennis binnen de huidige dochtermaatschappijen.
Reclamereus WPP en IBM hebben een cloudcontract ter waarde van 1,25 miljard dollar gesloten. IBM gaat het technologieplatform van WPP naar de cloud brengen.
Om aan te geven hoe scherp Ultra HD-schermen werkelijk zijn, is fabrikant Sony een advertentiecampagne gestart met Arsenalvoetballer Olivier Giroud.
Reclamebureau They heeft het faillissement aangevraagd. Het bankroet werd onvermijdelijk na het vertrek van grote opdrachtgevers Vodafone en Lidl, weet Adformatie.
Digitaal mediabureau DigitasLBi heeft in zijn kantoor in Boston 120 iBeacons geïnstalleerd om zichzelf te kunnen bestuderen. Aan de hand van het loopgedrag van werknemers wil men de inrichting van het kantoor optimaliseren.
wehkamp.nl gaat zijn mediabelangen onderbrengen bij Vizeum. Dat meldt Adformatie. Wehkamp.nl keert na vijf jaar terug bij het mediabureau uit het Dentsu Aegis netwerk.
De Britse warenhuizen John Lewis, Debenhams en Marks & Spencer zijn met elkaar verwikkeld in een zogenoemde Shazam-oorlog. In de aanloop van kerstmis hebben zij voor hun reclamecampagnes elk een kerstlied geadopteerd, maar John Lewis heeft ervoor gezorgd dat telkens zijn advertentie verschijnt als een van die liedjes wordt herkend.
Omnicom heeft digitaal marketingbedrijf Critical Mass uit Canada volledig overgenomen. Het mediabureau was al voor vijftig procent eigendom van Omnicom.
Onafhankelijk uitgeefplatform Blurb introduceert Dream Team, een online marktplaats van creatieve professionals in tekst schrijven, illustreren, boek design en ghostwriting. Iedereen die een boek of tijdschrift maakt, kan een beroep doen professionals voor advies en hulp.
Begin de dag eens anders en dwing jezelf anders naar de werkdag en de wereld te kijken, ook online. Nieuw perspectief brengt nieuwe inzichten die je direct kunt toepassen in je dagelijks en conceptueel werk. Ik help je patronen doorbreken in dit artikel.
Advertentie- en communicatiebureau Publicis neemt voor 3,7 miljard dollar het Amerikaanse Sapient over om zijn positie op de digitale markt te versterken. Dat is vanochtend officieel bekend gemaakt, nadat The Wall Street Journal hierover al geruchten had opgevangen.
Online mannenkledingwinkel Outfittery gaat in Duitsland op tournee met 3D-mannenscanners om er uiteindelijk honderden te installeren. Mannen kunnen zich voor kledingadvies laten scannen op drukke locaties in en rondom steden.
Publicis Groupe blijft achter bij mediabureaus Interpublic en Omnicom. Het bureau wist in het derde kwartaal 1,7 miljard euro omzet te genereren, nauwelijks beter dan in het recente verleden. De concurrentie groeide zes procent.
Sony Mobile, MediaCom en RTL Nederland hebben de handen ineengeslagen voor de introductie van het smartblock. Dit is een blok van een identspot en diverse commercials en promo’s die samen één geheel vormen.