Eerste dubbelzijdige digitale reclamemast
OOHA Media introduceert haar eerste ‘digitale reclamemast’ aan de A2 bij Vianen, met twee megaschermen (98m² per zijde) de eerste in zijn soort in Nederland.
OOHA Media introduceert haar eerste ‘digitale reclamemast’ aan de A2 bij Vianen, met twee megaschermen (98m² per zijde) de eerste in zijn soort in Nederland.
Adobe heeft zijn Creative Cloud, oftewel zijn verzameling creatieve toepassingen, in een nieuw jasje gestoken. Vijftien desktop applicaties zijn vernieuwd en aangevuld met nieuw ontwikkelgereedschap.
Apple zou ambities hebben om zijn reclamedivisie fors uit te breiden naar zeker duizend reclame-experts. Dat meldt AdAge. Het bedrijf zou op ‘agressieve wijze’ talenten bij reclamebureaus losweken.
Bij online reclame worden de grenzen van de Reclame Code vaker worden opgezocht. Daarmee worden zo nu en dan bestaande regels van fatsoen impliciet overschreden. Dat stelt de Stichting Reclame Code (SRC) in een door Trendbox uitgevoerd onderzoek over reclamevoering.
Onder meer Hi, Top Notch en FHV BBDO lanceren de allereerste interactieve mobiele muziekvideo. Het is een videoclip waarin de kijker door swipen, pinchen, ‘gyroscopen’ (balanceren) en blazen zelf bepaalt wat hij ziet en hoort.
Hans Howarth, een van de oprichters van MediaCatalyst en de stuwende kracht achter StrawberryFrog, is een nieuw creatief bureau Nomads begonnen. In Amsterdam en Singapore werken inmiddels zeventig mensen.
Lawrence Lessig wil zich gaan richten op de bestrijding van corruptie in de politiek, maar voor eDay gaf hij voor een groot publiek nog één keer zijn visie op Free Culture en copyright. Zijn boodschap was even scherp als altijd: maak de van jeugdigen die hun creativiteit uiten in het remixen van digitale media geen criminelen.