More stories

YouTube investeert weer in zijn topproducenten

YouTube gaat de beste videomakers op zijn site weer betalen om meer producties te maken. Voor een deel van hen zullen ook in Europa marketing- en reclamecampagnes worden gehouden.

Creative

KOKORO wordt reclamepartner funda

Huizensite funda brengt haar communicatiebelangen onder bij reclamebureau KOKORO Amsterdam. Het bureau gaat vanaf deze maand aan de slag voor het grootste vastgoedplatform van Nederland.

Creative

Koers Adobe lager na winstwaarschuwing

De koers van Adobe kreeg gisteren flinke klappen na een winstwaarschuwing voor het komende kwartaal. In het afgelopen kwartaal wist het Amerikaanse bedrijf zijn omzet te verhogen naar 1 miljard dollar door groei van het aantal abonnementen op de Creative Cloud-software.

Creative

Leegloop bij Publicis: topman Levy weg in 2016

Mediabureau Publicis wordt flink opgeschud na de mislukte fusie met branchenoot Omnicom. Topman Maurice Levy legt zijn taken in 2016 neer en ook Saatchi & Saatchi chef Kevin Roberts en COO Jean-Yves Naouri vertrekken.

Creative

Nieuw ‘objectief online adviesbureau’ Pink Marketing

Boudewijn de Jong en Willem Waardenburg, voorheen werkzaam bij StormMC, zijn een nieuw marketingbureau gestart. Zij willen een ‘objectieve derde partij’ zijn die elke e-commercemanager of marketeer helpt bij het maken van de juiste keuzes. ‘Zonder voorkeur voor platform, kanaal, techniek of hoogte van mediaspend, zoals vaak gebruikelijk bij bestaande bureaus.’

Creative

Fabrique verzorgt visuele identiteit 3Suisses

Fabrique heeft online warenhuis 3Suisses geholpen met de nieuwe visuele identiteit. Dit voorjaar besloot het bedrijf te stoppen met ‘le Big Book’, hun vuistdikke catalogus. De overgang naar pure player in de online wereld vroeg om snelheid en een multidisciplinaire aanpak.

Creative

TBWA wordt reclamepartner Airbnb

Airbnb heeft TBWA gekozen als zijn reclamebureau wereldwijd. Een groot aantal vestigingen nam deel aan de presentatie, waaronder die in Londen, Brazilië en Singapore.

Creative

Nederlandse iBeacon-app voor Rémy Martin

Rémy Martin en het Amsterdamse mobiele LabWerk hebben met het oog op de pop-up Exhibit Futur Héritage by Rémy Martin hun krachten gebundeld voor de lancering van een iBeacon aangestuurde mobiele app.

Creative

Stoelendans bij Wieden+Kennedy Amsterdam

Wieden+Kennedy Amsterdam heeft nieuw creatief talent aangetrokken, onder meer voor de interactieve dienstverlening. Emma Wiseman keert terug na een verblijf bij 180 Amsterdam en krijgt de leiding over het werk voor Booking.com.

Creative

Acht waardevolle lessen uit de rebranding van Airbnb

Afgelopen zomer was er veel te doen over de ingrijpende rebranding van Airbnb. Zoals altijd wanneer een bekend merk ingrijpend verandert, was er veel kritiek. Maar ze zijn bij Airbnb niet achtelijk. Dus doken we in de veranderingen van Airbnb om te kijken wat we er van konden leren. Dit zijn onze bevindingen. Doe er je voordeel mee.

Creative

Angelique de Hont COO Publicis Nederland

Angelique de Hont wordt de rechterhand van Arjan Kapteijns, sinds 1 augustus CEO van Publicis Groep Nederland. Sabine Bijleveld, de afgelopen zeven jaar COO van het reclamebureau, verlaat Publicis wegens ‘verschil van inzicht in het te voeren beleid’.

Creative

IJswater campagne gaat nu echt viraal

Bill Gates, Mark Zuckerberg, Apples Tim Cook, Google-oprichters Larry Page en Sergey Brin en Jeff Bezos hebben zich de afgelopen dagen overgoten met een emmer ijswater om aandacht te vragen voor de spierziekte ALS. De deelnemers dagen anderen uit om hetzelfde te doen, wie dat niet binnen 24 redt doneert 100 dollar of euro.

Contentmarketing

Blippar opent kantoor in Amsterdam

Blippar, het augmented reality platform voor merken, adverteerders en uitgevers, opent vanaf deze maand een kantoor in Amsterdam voor de Benelux markt. Blippar nam in juni al het Nederlandse Layar over.

Creative

Levi’s combineert e-commerce en storytelling in video

Spijkerbroekenfabrikant Levi’s is een nieuwe campagne gestart onder de noemer Levi’s Project, die sociale media, storytelling en e-commerce combineert in een interactieve video. De campagne wordt binnenkort wereldwijd uitgerold.

Conversie

Nieuwe tv-commercials Wehkamp komen uit de cloud

De tv-campagne van Wehkamp die vandaag op tv begint wordt gemaakt in de cloud. De webwinkel kan tot het allerlaatste moment de inhoud van de commercial veranderen.

Creative