More stories

Outfittery met 3D-mannenscanners op tournee

Online mannenkledingwinkel Outfittery gaat in Duitsland op tournee met 3D-mannenscanners om er uiteindelijk honderden te installeren. Mannen kunnen zich voor kledingadvies laten scannen op drukke locaties in en rondom steden.

Creative

Zeer matig kwartaal voor mediabureau Publicis

Publicis Groupe blijft achter bij mediabureaus Interpublic en Omnicom. Het bureau wist in het derde kwartaal 1,7 miljard euro omzet te genereren, nauwelijks beter dan in het recente verleden. De concurrentie groeide zes procent.

Creative

Sony Mobile eerste adverteerder met RTL-Smartblock

Sony Mobile, MediaCom en RTL Nederland hebben de handen ineengeslagen voor de introductie van het smartblock. Dit is een blok van een identspot en diverse commercials en promo’s die samen één geheel vormen.

Creative

PR kantoor Weber Shandwick in contentmarketing

PR bedrijf Weber Shandwick, onderdeel van Interpublic, richt een fullservice reclamebureau op Sawmill. Die zal richt breder gaan richten op (digitale) content marketing, in navolging van Edelman en United Talent Agency.

Communicatie

Adobe vult Creative Cloud apps aan

Adobe heeft een Android-versie uitgebracht van de Creative Cloud app. Die overigens nadrukkelijk het label ‘preview’ heeft meegekregen. Tegelijk zijn de apps voor iPhone en iPad uitgebreid.

Creative

Samsung kiest nieuwe reclamepartners

Publicis Groupe’s Leo Burnett en Starcom MediaVest blijven de reclamepartners van Samsung. De fabrikant heeft een dezer dagen de bezem door zijn portfolio gehaald.

Creative

Havas en Universal in video native advertising

Reclamebureau Havas en Universal Music Group (UMG) hebben een partnerschap op het gebied van native advertising aangekondigd. Het gaat om merkreclame direct in muziekvideo’s, waarvoor het Britse MirriAd de technologie levert.

Creative

Adobe brengt Creative Cloud naar Chromebooks

Adobe brengt zijn Creative Cloud naar Chromebooks, te beginnen met Photoshop. Het gaat daarbij om een ‘streaming versie’, waarbij al het zware rekenwerk in de cloud plaatsvindt.

Creative

Edgar Molenaars nieuwe CEO Ogilvy & Mather Amsterdam

Edgar Molenaars van JWT maakt de overstap als CEO van reclamebedrijf Ogilvy & Mather Amsterdam. Hij volgt Rik Ledder op.

Creative

Waarom iedereen moet weten wie Shane Smith is

De kans bestaat dat je al weet dat Shane Smith de mede-oprichter en CEO van VICE is. En dat VICE onlangs gewaardeerd werd op 2,5 miljard dollar, events organiseert met onder anderen Daft Punk, David Bowie en Florence and the Machine. Dat risico neem ik. Ik wist dit namelijk allemaal nog niet. Daarom leg ik uit, voor wie het ook nog niet wist, waarom Shane Smith een naam is om te onthouden.

Creative

YouTube investeert weer in zijn topproducenten

YouTube gaat de beste videomakers op zijn site weer betalen om meer producties te maken. Voor een deel van hen zullen ook in Europa marketing- en reclamecampagnes worden gehouden.

Creative

KOKORO wordt reclamepartner funda

Huizensite funda brengt haar communicatiebelangen onder bij reclamebureau KOKORO Amsterdam. Het bureau gaat vanaf deze maand aan de slag voor het grootste vastgoedplatform van Nederland.

Creative

Koers Adobe lager na winstwaarschuwing

De koers van Adobe kreeg gisteren flinke klappen na een winstwaarschuwing voor het komende kwartaal. In het afgelopen kwartaal wist het Amerikaanse bedrijf zijn omzet te verhogen naar 1 miljard dollar door groei van het aantal abonnementen op de Creative Cloud-software.

Creative

Leegloop bij Publicis: topman Levy weg in 2016

Mediabureau Publicis wordt flink opgeschud na de mislukte fusie met branchenoot Omnicom. Topman Maurice Levy legt zijn taken in 2016 neer en ook Saatchi & Saatchi chef Kevin Roberts en COO Jean-Yves Naouri vertrekken.

Creative

Nieuw ‘objectief online adviesbureau’ Pink Marketing

Boudewijn de Jong en Willem Waardenburg, voorheen werkzaam bij StormMC, zijn een nieuw marketingbureau gestart. Zij willen een ‘objectieve derde partij’ zijn die elke e-commercemanager of marketeer helpt bij het maken van de juiste keuzes. ‘Zonder voorkeur voor platform, kanaal, techniek of hoogte van mediaspend, zoals vaak gebruikelijk bij bestaande bureaus.’

Creative