More stories

Acht waardevolle lessen uit de rebranding van Airbnb

Afgelopen zomer was er veel te doen over de ingrijpende rebranding van Airbnb. Zoals altijd wanneer een bekend merk ingrijpend verandert, was er veel kritiek. Maar ze zijn bij Airbnb niet achtelijk. Dus doken we in de veranderingen van Airbnb om te kijken wat we er van konden leren. Dit zijn onze bevindingen. Doe er je voordeel mee.

Creative

Angelique de Hont COO Publicis Nederland

Angelique de Hont wordt de rechterhand van Arjan Kapteijns, sinds 1 augustus CEO van Publicis Groep Nederland. Sabine Bijleveld, de afgelopen zeven jaar COO van het reclamebureau, verlaat Publicis wegens ‘verschil van inzicht in het te voeren beleid’.

Creative

IJswater campagne gaat nu echt viraal

Bill Gates, Mark Zuckerberg, Apples Tim Cook, Google-oprichters Larry Page en Sergey Brin en Jeff Bezos hebben zich de afgelopen dagen overgoten met een emmer ijswater om aandacht te vragen voor de spierziekte ALS. De deelnemers dagen anderen uit om hetzelfde te doen, wie dat niet binnen 24 redt doneert 100 dollar of euro.

Contentmarketing

Blippar opent kantoor in Amsterdam

Blippar, het augmented reality platform voor merken, adverteerders en uitgevers, opent vanaf deze maand een kantoor in Amsterdam voor de Benelux markt. Blippar nam in juni al het Nederlandse Layar over.

Creative

Levi’s combineert e-commerce en storytelling in video

Spijkerbroekenfabrikant Levi’s is een nieuwe campagne gestart onder de noemer Levi’s Project, die sociale media, storytelling en e-commerce combineert in een interactieve video. De campagne wordt binnenkort wereldwijd uitgerold.

Conversie

Nieuwe tv-commercials Wehkamp komen uit de cloud

De tv-campagne van Wehkamp die vandaag op tv begint wordt gemaakt in de cloud. De webwinkel kan tot het allerlaatste moment de inhoud van de commercial veranderen.

Creative

Rik Ledder (Ogilvy) naar TBWA/Neboko

Rik Ledder, nu nog de CEO van Ogilvy Groep Nederland, verhuist naar TBWA\Neboko. Samen met Simon Neefjes wordt hij verantwoordelijk voor diverse activiteiten van TBWA en Neboko.

Creative

Alewijn Dekker naar Duval Guillaume

Alewijn Dekker start deze week als managing director bij Duval Guillaume, naast Karel Vinck, die managing partner zal blijven. De focus van Alewijn zal liggen op het verder uitbouwen van het internationale klantportfolio.

Creative

Unilever herschikt digitaal reclameportfolio

Unilever heeft MediaLink ingeschakeld om zijn digitale reclameportfolio te herschikken. Media augustus mogen uiteenlopende reclamebedrijven zich presenteren aan de top van het bedrijf.

Communicatie

Graham Sturt Creative Director bij VBAT

Graham Sturt neemt de creatieve directietaken over van medeoprichter Eugene Bay bij VBAT, het internationaal branding en design bureau dat 30 jaar geleden werd opgericht.

Creative

Passie doorslaggevende factor bij het aannemen van een creatief

Passie is de doorslaggevende factor bij het aannemen van een creatief, zowel bij het beoordelen op persoonlijkheid als bij de beoordeling van het portfolio en CV. Dit is de uitkomst van een onderzoek van Aquent, intermediair voor creatieve, marketing- en digitale specialisten.

Creative

Eerste dubbelzijdige digitale reclamemast

OOHA Media introduceert haar eerste ‘digitale reclamemast’ aan de A2 bij Vianen, met twee megaschermen (98m² per zijde) de eerste in zijn soort in Nederland.

Creative

Adobe vernieuwt Creative Cloud

Adobe heeft zijn Creative Cloud, oftewel zijn verzameling creatieve toepassingen, in een nieuw jasje gestoken. Vijftien desktop applicaties zijn vernieuwd en aangevuld met nieuw ontwikkelgereedschap.

Creative

‘Apple bouwt aan intern reclameleger’

Apple zou ambities hebben om zijn reclamedivisie fors uit te breiden naar zeker duizend reclame-experts. Dat meldt AdAge. Het bedrijf zou op ‘agressieve wijze’ talenten bij reclamebureaus losweken.

Creative

Online worden grenzen van de Reclame Code vaker opgezocht

Bij online reclame worden de grenzen van de Reclame Code vaker worden opgezocht. Daarmee worden zo nu en dan bestaande regels van fatsoen impliciet overschreden. Dat stelt de Stichting Reclame Code (SRC) in een door Trendbox uitgevoerd onderzoek over reclamevoering.

Creative