Adobe vult Creative Cloud apps aan
Adobe heeft een Android-versie uitgebracht van de Creative Cloud app. Die overigens nadrukkelijk het label ‘preview’ heeft meegekregen. Tegelijk zijn de apps voor iPhone en iPad uitgebreid.
Adobe heeft een Android-versie uitgebracht van de Creative Cloud app. Die overigens nadrukkelijk het label ‘preview’ heeft meegekregen. Tegelijk zijn de apps voor iPhone en iPad uitgebreid.
Publicis Groupe’s Leo Burnett en Starcom MediaVest blijven de reclamepartners van Samsung. De fabrikant heeft een dezer dagen de bezem door zijn portfolio gehaald.
Reclamebureau Havas en Universal Music Group (UMG) hebben een partnerschap op het gebied van native advertising aangekondigd. Het gaat om merkreclame direct in muziekvideo’s, waarvoor het Britse MirriAd de technologie levert.
Adobe brengt zijn Creative Cloud naar Chromebooks, te beginnen met Photoshop. Het gaat daarbij om een ‘streaming versie’, waarbij al het zware rekenwerk in de cloud plaatsvindt.
Edgar Molenaars van JWT maakt de overstap als CEO van reclamebedrijf Ogilvy & Mather Amsterdam. Hij volgt Rik Ledder op.
De kans bestaat dat je al weet dat Shane Smith de mede-oprichter en CEO van VICE is. En dat VICE onlangs gewaardeerd werd op 2,5 miljard dollar, events organiseert met onder anderen Daft Punk, David Bowie en Florence and the Machine. Dat risico neem ik. Ik wist dit namelijk allemaal nog niet. Daarom leg ik uit, voor wie het ook nog niet wist, waarom Shane Smith een naam is om te onthouden.
YouTube gaat de beste videomakers op zijn site weer betalen om meer producties te maken. Voor een deel van hen zullen ook in Europa marketing- en reclamecampagnes worden gehouden.
Huizensite funda brengt haar communicatiebelangen onder bij reclamebureau KOKORO Amsterdam. Het bureau gaat vanaf deze maand aan de slag voor het grootste vastgoedplatform van Nederland.
De koers van Adobe kreeg gisteren flinke klappen na een winstwaarschuwing voor het komende kwartaal. In het afgelopen kwartaal wist het Amerikaanse bedrijf zijn omzet te verhogen naar 1 miljard dollar door groei van het aantal abonnementen op de Creative Cloud-software.
Mediabureau Publicis wordt flink opgeschud na de mislukte fusie met branchenoot Omnicom. Topman Maurice Levy legt zijn taken in 2016 neer en ook Saatchi & Saatchi chef Kevin Roberts en COO Jean-Yves Naouri vertrekken.
Boudewijn de Jong en Willem Waardenburg, voorheen werkzaam bij StormMC, zijn een nieuw marketingbureau gestart. Zij willen een ‘objectieve derde partij’ zijn die elke e-commercemanager of marketeer helpt bij het maken van de juiste keuzes. ‘Zonder voorkeur voor platform, kanaal, techniek of hoogte van mediaspend, zoals vaak gebruikelijk bij bestaande bureaus.’
Fabrique heeft online warenhuis 3Suisses geholpen met de nieuwe visuele identiteit. Dit voorjaar besloot het bedrijf te stoppen met ‘le Big Book’, hun vuistdikke catalogus. De overgang naar pure player in de online wereld vroeg om snelheid en een multidisciplinaire aanpak.
Airbnb heeft TBWA gekozen als zijn reclamebureau wereldwijd. Een groot aantal vestigingen nam deel aan de presentatie, waaronder die in Londen, Brazilië en Singapore.
Rémy Martin en het Amsterdamse mobiele LabWerk hebben met het oog op de pop-up Exhibit Futur Héritage by Rémy Martin hun krachten gebundeld voor de lancering van een iBeacon aangestuurde mobiele app.
Wieden+Kennedy Amsterdam heeft nieuw creatief talent aangetrokken, onder meer voor de interactieve dienstverlening. Emma Wiseman keert terug na een verblijf bij 180 Amsterdam en krijgt de leiding over het werk voor Booking.com.