More stories

Rik Ledder (Ogilvy) naar TBWA/Neboko

Rik Ledder, nu nog de CEO van Ogilvy Groep Nederland, verhuist naar TBWA\Neboko. Samen met Simon Neefjes wordt hij verantwoordelijk voor diverse activiteiten van TBWA en Neboko.

Creative

Alewijn Dekker naar Duval Guillaume

Alewijn Dekker start deze week als managing director bij Duval Guillaume, naast Karel Vinck, die managing partner zal blijven. De focus van Alewijn zal liggen op het verder uitbouwen van het internationale klantportfolio.

Creative

Unilever herschikt digitaal reclameportfolio

Unilever heeft MediaLink ingeschakeld om zijn digitale reclameportfolio te herschikken. Media augustus mogen uiteenlopende reclamebedrijven zich presenteren aan de top van het bedrijf.

Communicatie

Graham Sturt Creative Director bij VBAT

Graham Sturt neemt de creatieve directietaken over van medeoprichter Eugene Bay bij VBAT, het internationaal branding en design bureau dat 30 jaar geleden werd opgericht.

Creative

Passie doorslaggevende factor bij het aannemen van een creatief

Passie is de doorslaggevende factor bij het aannemen van een creatief, zowel bij het beoordelen op persoonlijkheid als bij de beoordeling van het portfolio en CV. Dit is de uitkomst van een onderzoek van Aquent, intermediair voor creatieve, marketing- en digitale specialisten.

Creative

Eerste dubbelzijdige digitale reclamemast

OOHA Media introduceert haar eerste ‘digitale reclamemast’ aan de A2 bij Vianen, met twee megaschermen (98m² per zijde) de eerste in zijn soort in Nederland.

Creative

Adobe vernieuwt Creative Cloud

Adobe heeft zijn Creative Cloud, oftewel zijn verzameling creatieve toepassingen, in een nieuw jasje gestoken. Vijftien desktop applicaties zijn vernieuwd en aangevuld met nieuw ontwikkelgereedschap.

Creative

‘Apple bouwt aan intern reclameleger’

Apple zou ambities hebben om zijn reclamedivisie fors uit te breiden naar zeker duizend reclame-experts. Dat meldt AdAge. Het bedrijf zou op ‘agressieve wijze’ talenten bij reclamebureaus losweken.

Creative

Online worden grenzen van de Reclame Code vaker opgezocht

Bij online reclame worden de grenzen van de Reclame Code vaker worden opgezocht. Daarmee worden zo nu en dan bestaande regels van fatsoen impliciet overschreden. Dat stelt de Stichting Reclame Code (SRC) in een door Trendbox uitgevoerd onderzoek over reclamevoering.

Creative

Nederland heeft primeur van interactieve mobiele muziekvideo

Onder meer Hi, Top Notch en FHV BBDO lanceren de allereerste interactieve mobiele muziekvideo. Het is een videoclip waarin de kijker door swipen, pinchen, ‘gyroscopen’ (balanceren) en blazen zelf bepaalt wat hij ziet en hoort.

Conversie

Hans Howarth zet nieuw creatief bureau in de markt

Hans Howarth, een van de oprichters van MediaCatalyst en de stuwende kracht achter StrawberryFrog, is een nieuw creatief bureau Nomads begonnen. In Amsterdam en Singapore werken inmiddels zeventig mensen.

Creative

Wie is de rechtmatige eigenaar van een creatief idee?

Lawrence Lessig wil zich gaan richten op de bestrijding van corruptie in de politiek, maar voor eDay gaf hij voor een groot publiek nog één keer zijn visie op Free Culture en copyright. Zijn boodschap was even scherp als altijd: maak de van jeugdigen die hun creativiteit uiten in het remixen van digitale media geen criminelen.

Creative