WPP: ‘Langzame start van 2018’
Reclamegigant WPP is het jaar 2018 langzaam begonnen. De omzet steeg een procent. Voor de rest van het jaar verwachten de Engelsen geen wezenlijk ander beeld. De top klinkt gematigd.
Reclamegigant WPP is het jaar 2018 langzaam begonnen. De omzet steeg een procent. Voor de rest van het jaar verwachten de Engelsen geen wezenlijk ander beeld. De top klinkt gematigd.
De specialist in mobiele reclame MobPro lanceert met Hans Veldhorst, voormalig hoofd strategie bij Ogilvy & Mather, het nieuwe creatieve bureau 24AM.
Creatief bureau Koroko sluit zich aan bij MakerStreet, het bedrijf van Joris van Heukelom, de voormalige baas van digital Sanoma. Doel is om het aanbod van met name digitaal flink te verbreden.
Het Nederlandse bureaunetwerk Dept neemt Duitslands grootste e-commercebureau voor mode en lifestyle over, superReal. “Met deze combinatie zijn we een speler van formaat”, aldus Dept-baas Paul Manuel. Hij zint nog op de aankoop van andersoortige digitale bureaus op die markt.
Onlangs is de nieuwe versie van Natuurmonumenten.nl opgeleverd. Het doel van de vernieuwde site is leden en niet-leden te mobiliseren.
De Nederlandse designstudio’s Studio Puckey en Moniker hebben een WebVR-ervaring ontwikkeld bij ‘Tonite’, een nummer van de Amerikaanse band LCD Soundsystem. Met het nummer won de band afgelopen maand een Grammy in de categorie ‘Best Dance Recording’.
Je kent het wel: je staat in de kroeg en krijgt de vraag: ‘Wat doe jij eigenlijk?’ ‘Ik ben een visual designer,’ antwoord ik dan. Maar stiekem is dat niet helemaal waar. Ik doe veel meer dan alleen designen. Maar wil ik iemand daar in de kroeg mee vermoeien? Hoe ziet een professional er tegenwoordig uit, en wat doet hij of zij eigenlijk precies? De hokjesgeest lijkt voorbij, terwijl scholen alleen maar onze opties vernauwen.
Online advertentiebureau Maatwerk Online en het online marketingbureau OnlineMarketing.nl werken sinds kort samen onder de naam Maatwerk Online. OnlineMarketing.nl specialiseert […]
De marketingbureaus Metapeople en Netbooster nemen de naam aan van het bedrijf waarmee ze afgelopen zomer fuseerden. Vanaf vandaag gaan de bureaus in zeventien landen door het leven als Artefact.
Estate Digital uit Tilburg neemt branchegenoot Gengu over en opent hiermee kantoor Estate Rotterdam.
Digital agency Redkiwi uit Rotterdam neemt AlterNET over, een specialist in het TYPO3-CMS.
MediaMonks start een kantoor in Mexico-Stad vanwege de groeiende vraag naar high-end geïntegreerd productiewerk in de regio. Het wordt het elfde internationale kantoor en Marcelo Planchart en Alexander van Rijn gaan het bureau leiden.
Technologiebedrijf Triple krijgt een steviger creatief profiel met de overname van digital creative agency Beast, ook uit Alkmaar. Daarnaast opent het een kantoor in Amsterdam.
Het voelt als een kantelpunt. Waar Zakaria Amlal recent nog dichtbij de verkoop was van digital agency Gracious Studios, is op het laatste moment besloten het roer om te gooien. De keuze viel toch op zelfstandig uitbouwen. “Je merkt dat bedrijven, potentiële klanten, vastlopen. Het vraagt om een ander soort bureau.”
E-Sites Group verandert zijn naam in Handpicked agencies en lanceert tegelijkertijd twee nieuwe labels. Departure komt voort uit het creatieve team van E-sites en Boldly richt zich op zaken rondom virtual reality en augmented reality.