Designbureau Skybox onderdeel van TRIMM
Het Amsterdamse designbureau Skybox wordt onderdeel van TRIMM. Daardoor ontstaat volgens de twee partners meer slagkracht op het gebied van visual design en ‘digitaal vakmanschap’.
Het Amsterdamse designbureau Skybox wordt onderdeel van TRIMM. Daardoor ontstaat volgens de twee partners meer slagkracht op het gebied van visual design en ‘digitaal vakmanschap’.
Virtual Affairs wordt een zusterbedrijf van Colours, Mangrove en Redhotminute en daarmee onderdeel van het bureaunetwerk We are you.
De jaarlijkse Webby Awards gingen dit jaar naar 22 Nederlandse inzendingen. Grote winnaar was wederom Mediamonks (acht onderscheidingen) naast Mobgen, DDB & Tribal Amsterdam en Dept.
Schiphol wil zich in het vizier van de reclamewereld werken met een pop-up mini-reclamebureau. Marketeers en bureaus mogen briefings sturen en krijgen binnen 24 uur een concept-op-maat- met Schipholmedia.
Waternet gaat verder met Dept als strategisch partner voor de digitalisering van het waterbedrijf. De organisatie werkt inmiddels al acht jaar samen met Dept (voorheen TamTam).
Bureaunetwerk Digital Agency Group voert oriënterende gesprekken met andere bureaus over investering en overname. “Als onderdeel van een groep ben je sterker. Een toenemende groep ondernemers heeft daar behoefte aan”, aldus mede-oprichter Erik van Laar.
Digitaal marketingintelligencebureau ConversionMob verandert zijn naam in Gradient. Joost Jongbloed treedt toe tot het management en krijgt de positie van algemeen directeur.
DimCoppen en Media Outlaws gaan nog nauwer samenwerken. De digitale bureau hopen vanuit kantoren in Venlo en Eindhoven klanten in Brabant nog beter te bedienen.
’s Werelds grootste adverteerder P&G dwingt Publicis, Saatchi & Saatchi, WPP en Omnicom – gedoodverfde concurrenten van elkaar – om samen een apart creatief bureau te vormen voor de FMCG-producent.
Digitaal productiebureau Qban is verhuisd naar Rotterdam en verandert zijn naam in Havana Harbor. “Qban stond bij de oprichting voor Quality Banners, maar doen we veel meer”, zegt Maarten de Vries van moederbedrijf Digital Agency Group. “We onderscheiden ons in creatie.”
Paul Schuyt vertrekt als algemeen directeur van IT-bedrijf Levi9 en draagt de leiding over aan zijn commercieel directeur Pien Oosterman.
Het Amsterdamse modelabel BRAEZ heeft creatief bureau Martin and Lewis aangesteld om de online en sociale kanalen te verbeteren en het merk internationaal beter te positioneren.
Adjan Kodde treedt terug als bestuursvoorzitter van Dutch Digital Agencies (DDA) en geeft het roer aan Ivo Roefs, CEO van Tribal DDB. Terugkijkend op zijn termijn constateert Kodde dat hij een veel grotere, inclusieve organisatie achter zich laat die zich ook in Den Haag wil laten horen.
De nominaties van de negende jaarlijkse Dutch Interactive Awards zijn zojuist bekend gemaakt. De selectie van het beste Nederlandse online werk behaalde de hoogste scores op variabelen als concept, design, resultaat en interactiviteit.
Telecomwinkel Simpel verlengt zijn samenwerking met marketingbureau RLVNT, onderdeel van de Digital Agency Group.