More stories

Premium

Nieuwe site Natuurmonumenten moet activeren

Onlangs is de nieuwe versie van Natuurmonumenten.nl opgeleverd. Het doel van de vernieuwde site is leden en niet-leden te mobiliseren.

Digital Agencies
Premium

Studio Puckey en Moniker maken VR-muziekvideo voor LCD Soundsystem

De Nederlandse designstudio’s Studio Puckey en Moniker hebben een WebVR-ervaring ontwikkeld bij ‘Tonite’, een nummer van de Amerikaanse band LCD Soundsystem. Met het nummer won de band afgelopen maand een Grammy in de categorie ‘Best Dance Recording’.

Digital Agencies

Functie-omschrijvingen: ben je al Master of Some?

Je kent het wel: je staat in de kroeg en krijgt de vraag: ‘Wat doe jij eigenlijk?’ ‘Ik ben een visual designer,’ antwoord ik dan. Maar stiekem is dat niet helemaal waar. Ik doe veel meer dan alleen designen. Maar wil ik iemand daar in de kroeg mee vermoeien? Hoe ziet een professional er tegenwoordig uit, en wat doet hij of zij eigenlijk precies? De hokjesgeest lijkt voorbij, terwijl scholen alleen maar onze opties vernauwen.

Recruitment

Maatwerk Online en OnlineMarketing.nl samen

Online advertentiebureau Maatwerk Online en het online marketingbureau OnlineMarketing.nl werken sinds kort samen onder de naam Maatwerk Online. OnlineMarketing.nl specialiseert […]

Marketing
Premium

Metapeople-Netbooster wordt Artefact

De marketingbureaus Metapeople en Netbooster nemen de naam aan van het bedrijf waarmee ze afgelopen zomer fuseerden. Vanaf vandaag gaan de bureaus in zeventien landen door het leven als Artefact.

Digital Agencies
Premium

Estate opent Rotterdams kantoor met overname Gengu

Estate Digital uit Tilburg neemt branchegenoot Gengu over en opent hiermee kantoor Estate Rotterdam.

Digital Agencies
Premium

Redkiwi neemt alterNET over

Digital agency Redkiwi uit Rotterdam neemt AlterNET over, een specialist in het TYPO3-CMS.

Digital Agencies
Premium

MediaMonks uit de startblokken in Mexico Stad

MediaMonks start een kantoor in Mexico-Stad vanwege de groeiende vraag naar high-end geïntegreerd productiewerk in de regio. Het wordt het elfde internationale kantoor en Marcelo Planchart en Alexander van Rijn gaan het bureau leiden.

Digital Agencies
Premium

Triple neemt creatief bureau Beast over

Technologiebedrijf Triple krijgt een steviger creatief profiel met de overname van digital creative agency Beast, ook uit Alkmaar. Daarnaast opent het een kantoor in Amsterdam.

Digital Agencies
Premium

Internationale ambitie Gracious: ‘Vraag naar ander soort bureau’

Het voelt als een kantelpunt. Waar Zakaria Amlal recent nog dichtbij de verkoop was van digital agency Gracious Studios, is op het laatste moment besloten het roer om te gooien. De keuze viel toch op zelfstandig uitbouwen. “Je merkt dat bedrijven, potentiële klanten, vastlopen. Het vraagt om een ander soort bureau.”

Digital Agencies
Premium

E-sites Group verandert naam in Handpicked agencies

E-Sites Group verandert zijn naam in Handpicked agencies en lanceert tegelijkertijd twee nieuwe labels. Departure komt voort uit het creatieve team van E-sites en Boldly richt zich op zaken rondom virtual reality en augmented reality.

Digital Agencies
Premium

Guapa E-commerce: ‘We verdubbelen in 2018’

Guapa, een bouwer van e-commerceplatformen uit Leek, streeft ernaar om de omzet dit jaar te verdubbelen naar drie miljoen euro.

Digital Agencies
Premium

Snakeware groeide in 2017 met 25 procent

Internetbureau Snakeware groeide in omzet met 25 procent tot 2,5 miljoen euro in het jaar 2017. De leiding spreekt over een goed gevulde orderportefeuille voor 2018.

Digital Agencies

Vier tips voor stakeholder involvement bij agile projecten

De product owner speelt een bepalende rol in het succes van agile productontwikkeling. Met name de manier waarop hij of zij stakeholders betrekt bij de ontwikkeling kan het product maken of breken. We delen graag een aantal praktijklessen vanuit een bureaucontext.

Agile
Premium

Adjan Kodde (DDA): ‘Merendeel nieuw digitaal talent komt al uit buitenland’

Digitale bureaus krijgen de komende jaren een aantal nieuwe uitdagingen in hun schoot geworpen. Dat beeld schetst Adjan Kodde, voorzitter van branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA). Ter afsluiting van het DDA’s jubileumjaar blikt Kodde terug en kijkt hij vooruit. De toenemende schaarste aan talent, het vinden van nieuwe bedrijfsmodellen en de eigen winstgevendheid gaat bureaus bezighouden.

Digital Agencies