DDA organiseert Dutch Digital Day 2018
Branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA) organiseert op 29 juni zijn jaarlijkse evenement Dutch Digital Day. Het thema van de vierde editie is ‘Meet you on the other side’.
Branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA) organiseert op 29 juni zijn jaarlijkse evenement Dutch Digital Day. Het thema van de vierde editie is ‘Meet you on the other side’.
Nederland heeft 32 nominaties binnengesleept bij de Webby Awards, de Oscars onder de webprijzen. De winnaars worden 24 april bekend gemaakt.
De namen van digital agencys TamTam, Expand Online, a friend of mine, Second Degree, eBrella, Tricode en Unskippable verdwijnen. Ze nemen allemaal de naam van het moederbedrijf aan, Dept. De rebranding wordt in alle landen doorgevoerd waar Dept dochters heeft. Enkel Studio Dumbar houdt zijn eigen naam om historisch redenen.
SAN maakt de shortlist bekend voor de categorie New Kids on the Block, een vakprijs van adverteerders voor veelbelovende nieuwe digitale bureaus.
Digitaal mediaspecialist Snakeware opent een nieuw kantoor in Amsterdam. Zo wil het een deel van zijn klanten lokaal kunnen bedienen en nieuw talent kunnen aantrekken.
Het Nederlandse bureau And Now This is een podcast gestart. In een serie van gesprekken staat centraal hoe het is om een creatief bedrijf op te zetten en er vervolgens leiding aan te geven.
Ontwerpbureau Clever°Franke ontwikkelde een innovatief digitaal platform voor Aker. Het platform ondersteunt boeren bij precisielandbouw en zet drones en slimme technologieën in voor het monitoren van de gewassen. We kijken achter de schermen van het prijswinnende project van Aker, dat net uitgroepen is tot ‘Chicago’s top 50 Startups to Watch in 2018’.
Digitaal marketing agency DigitasLBi gaat wereldwijd verder onder de naam Digitas. Sinds de fusie tussen Digitas en LBi in 2013 is het bureau al geïntegreerd tot een verenigd netwerk.
Oprichter Naos Wilbrink van aFrogleap verlaat het digitale bureau, acht jaar na de oprichting als mobiel specialist. Het is nog niet duidelijk waar de ondernemer nu aan gaat werken.
Reclamegigant WPP is het jaar 2018 langzaam begonnen. De omzet steeg een procent. Voor de rest van het jaar verwachten de Engelsen geen wezenlijk ander beeld. De top klinkt gematigd.
De specialist in mobiele reclame MobPro lanceert met Hans Veldhorst, voormalig hoofd strategie bij Ogilvy & Mather, het nieuwe creatieve bureau 24AM.
Creatief bureau Koroko sluit zich aan bij MakerStreet, het bedrijf van Joris van Heukelom, de voormalige baas van digital Sanoma. Doel is om het aanbod van met name digitaal flink te verbreden.
Het Nederlandse bureaunetwerk Dept neemt Duitslands grootste e-commercebureau voor mode en lifestyle over, superReal. “Met deze combinatie zijn we een speler van formaat”, aldus Dept-baas Paul Manuel. Hij zint nog op de aankoop van andersoortige digitale bureaus op die markt.
Onlangs is de nieuwe versie van Natuurmonumenten.nl opgeleverd. Het doel van de vernieuwde site is leden en niet-leden te mobiliseren.
De Nederlandse designstudio’s Studio Puckey en Moniker hebben een WebVR-ervaring ontwikkeld bij ‘Tonite’, een nummer van de Amerikaanse band LCD Soundsystem. Met het nummer won de band afgelopen maand een Grammy in de categorie ‘Best Dance Recording’.