More stories

Nieuwe directie Mytheresa-groep na overname YOOX NET-A-PORTER

De Europese tak van luxewebwinkels binnen de Mytheresa-groep krijgt per eind deze maand een nieuwe directie en managementteam.

E-commerce

International Card Services betaalt te hoge vergoedingen voor ICS Go Card terug

Creditcarduitgever International Card Services (ICS) heeft maatregelen genomen om te hoge afwikkelingsvergoedingen voor banken terug te betalen. Dit gebeurt na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM). ICS had haar ICS Go Card onjuist geclassificeerd als kredietkaart, waardoor te hoge vergoedingen in rekening werden gebracht. De ACM ziet erop toe dat ICS de te veel ontvangen vergoedingen terugbetaalt en herhaling voorkomt.

Payment

CMO Omoda vertrekt

Marketingdirecteur Cees Hannema van kledingwinkel Omoda stapt na drie jaar op.

E-commerce
Premium

Chinese handelaren deinzen terug van Amazon VS

Chinese online verkopers moeten kiezen: óf ze verhogen de prijzen die ze op Amazon en Temu rekenen óf ze stoppen in de VS. Europa wordt dan de alternatieve markt.

Marketplaces
Premium

Levi’s: E-commerce groeit 13 procent

De digitale verkopen bij kledingfabrikant Levi Strauss groeide in de eerste maanden van 2025 met dertien procent. Het bedrijf verkoopt nu meer dan 50 procent via eigen kanalen.

Fashion
Premium

DNB: Vooral jongeren en ouderen pinnen vaker aan de kassa

Het aandeel pinbetalingen op het totale aantal betalingen aan de kassa bleef in 2024 onveranderd op 80 procent, maar bij bepaalde leeftijdsgroepen zijn er opvallende uitschieters. Vooral jongeren tussen 12 en 18 jaar en senioren tussen de 65 en 74 jaar rekenden vaker af met een pinpas, mobiele telefoon of smartwatch dan een jaar eerder. Dit blijkt uit onderzoek dat Betaalvereniging Nederland en DNB samen hebben uitgevoerd.

Payment

Onderzoeksrapport Temu: Europa wordt grootste markt, maar hoe?

Terwijl Temu sleutelt aan zijn bedrijfsmodel is de verwachting dat Europa de grootste markt zal worden, nog boven Noord-Amerika, met een aandeel van 35 tot 40 procent. Dit blijkt uit een nieuw rapport dat Emerce vandaag publiceert.

E-commerce

Emerce Rapport: Temu’s Europastrategie 2025

Binnen enkele jaren heeft Temu een voorname plaats in de westerse e-commerce geclaimd.  Het wordt – onder politieke en economische […]

E-commerce

Nieuwe machines: 27% minder karton bij Bol

Het is eigenlijk geen inpakken meer wat Bol doet met klantorders, maar ombouwen. Met een nieuwe verpakkingstechniek bespaart het winkelbedrijf naar eigen zeggen 28 procent extra CO2-uitstoot per pakketje.

E-commerce
Premium

Thuiswinkel: Importheffingen zetten handel onder druk

Nederlands e-commerce wordt niet bijster hard geraakt door de Amerikaanse importheffingen. Thuiswinkel.org maakt zich wel druk om de internationale handel en economie an sich.

E-commerce

‘Search is basis van strategie op social commerce’

Social commerce, het verkopen via platformen als TikTok, Instagram en Pinterest, werkt voor marketeers inhoudelijk niet wezenlijk anders dan via het reguliere web.

E-commerce

Colruyt Group neemt maaltijdboxen specialist Smartmat over

Sinds februari 2022 heeft de Belgische Colruyt Group een belang van 41,36 procent in Smartmat, specialist in maaltijdboxen onder het merk Foodbag. Nu neemt de grootgrutter het bedrijf volledig over.

Food
Premium

Amerikaanse techsector frontaal geraakt door invoertarieven

De VS maken een einde aan de douanevrijstelling, waarmee zendingen met een waarde van minder dan 800 dollar belastingvrij konden worden geïmporteerd. De zogeheten minimis-verordening is de reden dat Chinese sites als Temu en Shein snel konden groeien.

E-commerce

Home shopping kanaal QVC ontslaat werknemers en richt zich op sociale media

Geconfronteerd met dalende inkomsten, toenemende verliezen en minder tv-kijkers, schrapt home shopping kanaal QVC 900 banen en verschuift het Amerikaanse bedrijf de aandacht naar sociale media.

E-commerce
Premium

Bol wil eigen logistiek bezorgnetwerk uitbreiden

E-commercebedrijf Bol zoekt in heel Nederland partijen die als innamepunt willen fungeren voor zijn logistieke bedrijf Ampère. Ook wil het meer gaan bezorgen, paralel aan PostNL en DHL.

Logistics