More stories

ASOS integreert kledingaanbod van externe verkopers

Online kledingwinkel ASOS brengt alle vintage en boutiqueverkopers op zijn platform onder op ASOS.com, waardoor het er effectief een marketplace bij krijgt. Dat is de basis voor het plan om terug te keren naar groei.

Marketplaces

Legio bedrijven verrekenen zich met retourkosten – en draaien ongemerkt verlies

Hoge retourpercentages zijn funest voor de winst. Je moet de totale kosten van retouren goed doorrekenen. Anders kun je ongemerkt zelfs verlies draaien.

Fulfillment

De vier trends die B2B e-commerce in 2025 vormgeven

B2B e-commerce staat voor steeds hogere klantverwachtingen terwijl innovatie bedrijven dwingt om traditionele processen volledig digitaal te transformeren.

B2B Digital

Nepwebshop van de politie bereikt 125.000 ‘klanten’

De nepwebshop van de politie heeft in korte tijd een groot publiek bereikt. Meer dan 125.000 unieke bezoekers. Dit is ruim vier keer zoveel als verwacht.

E-commerce

TikTik Shop open voor eerste Duitse verkoperaccounts

Een nieuwe grote e-commercepartij staat op het punt de Duitse markt te betrede. Eigenlijk ís TikTok natuurlijk al lang actief op deze markt, maar de opening van zijn Shop-functie lijkt aanstaande.

E-commerce

Amazon sluit al zijn magazijnen in Quebec

Amazon.com sluit al zijn zeven magazijnen in de Canadese provincie Quebec en schakelt over naar kleine particuliere dienstverleners. Volgens berichten in de media gaan zeker 1.700 tot 1.800 banen verloren en duizenden andere bij bezorgdiensten die de goederen van de magazijnen naar de klanten brengen.

Fulfillment

Recordaantal online treinkaartjes verkocht

Treinreizigers kopen steeds vaker online een treinkaartje. Het afgelopen jaar verkocht NS een recordaantal online treinkaartjes via de NS app en website: zo’n 20 miljoen (in 2019: ongeveer 12 miljoen). De meeste treinkaartjes worden inmiddels online gekocht.

Travel

Hoe silo’s effectieve klantervaringsstrategieën in de weg staan

Je kunt geen verbinding maken met klanten als losgekoppelde organisatie. Klanten zien jou als één organisatie, maar door silo’s kun je klanten verliezen.

Customer Experience

Duits e-commerce: marketplaces blijven terrein winnen

Meer dan de helft van de Duitse e-commercetransacties vindt plaats op marketplaces als Amazon, Zalando en eBay.

E-commerce

Moovit voegt functionaliteit voor kopen van tickets toe in heel Europa

Mobiliteits-app Moovit werkt samen met de reismarktplaats Distribution Technologies om gebruikers langeafstandsreizen in heel Europa te laten boeken. De app bevat nu een ticketsysteem dat in 40 Europese landen werkt.

Travel

Een turbulent jaar voor supermarkten

De supermarkt rapportcijfers zijn bekend. NIQ en Circana mochten weer eenmalig de marktaandelen van een (steeds kleiner) deel van de supermarkten bekendmaken afgelopen dagen. En traditiegetrouw ontstond er ook weer wat discussie over wie van de twee gelijk heeft en wat de marktaandelen zijn van de formules welke niet door NIQ en Circana zijn gepubliceerd.

E-commerce

‘Slechts 11 procent van de Nederlandse retail scoort top op alle fronten’

De onrust in de Nederlandse winkelstraat houdt aan. Onder druk van dalende volumes, stijgende kosten en veranderend consumentengedrag staan retailers voor grote uitdagingen. Uit de Retail Ranking 2025 van Q&A Retail blijkt dat slechts 11 procent van de retailers door consumenten op alle fronten goed wordt beoordeeld. Veel retailers hebben moeite met het creëren van onderscheidend vermogen en een sterke en loyale fanbase, waarmee hun toekomstbestendigheid onder druk staat.

Retail

‘Omslagpunt: Meer shoppers bij Temu dan Amazon’

Volgens een bericht van vermogensbeheerder Bernstein is het punt bereikt dat Temu meer bezoekers heeft dan Amazon.

E-commerce

Cash nog steeds populair in Europa, maar gebruik neemt verder af

Digitale betalingen zijn in het eurogebied in opmars, maar contant geld is in 2024 nog steeds het meest gebruikte betaalmiddel aan de kassa. Meer dan de helft (52%) van alle betalingen werd in 2024 contant afgerekend. In Nederland ligt dat met ongeveer één op de vijf aanmerkelijk lager. Dit blijkt uit een grootschalig, tweejaarlijks onderzoek van de Europese Centrale Bank (ECB) naar het betaalgedrag in het eurogebied.

Payment

DHL wil aantal pakketkluizen verdubbelen

Post- en pakketbedrijf DHL wil in thuismarkt Duitsland het aantal pakketkluizen ruim verdubbelen van nu 14.200 naar dertigduizend.

Logistics