More stories

Kruidvat, Bike Totaal en Picnic uitgeroepen tot overall winnaars ‘ABN AMRO Retailer of the Year the Netherlands’ 2024-2025

Kruidvat, Bike Totaal en Picnic uitgeroepen tot overall winnaars
‘ABN AMRO Retailer of the Year the Netherlands’ 2024-2025

Retail

Bringly lanceert nieuwe Shipping Intelligence Engine voor e-commerce

Het logistieke technologiebedrijf Bringly lanceert zijn Shipping Intelligence Engine. Het platform biedt Europese webshops toegang tot diepgaande data en real-time AI-analyses over hun check-out en verzendproces.

Logistics

Bpost ziet opbrengsten bezorging teruglopen

Bpost zag de opbrengsten voor de bezorging in eigen land teruglopen met 29,4 miljoen euro naar 541,2 miljoen.

Logistics

Amazon weer begonnen met droneleveringen in Phoenix

Amazon ziet nog steeds brood in droneleveringen. Een paar maanden na het beëindigen van het leveringsprogramma Prime Air in Californië, worden nu toch weer bestellingen geleverd via drones in Phoenix, Arizona.

Logistics
Premium

‘Duits e-commerce verwacht amper groei feestdagen’

De groei is eruit op internet, voor Duitse retailers. Zowel in de kerstbusiness als over het hele jaar is online retail in 2024 niet meer de groeimotor die het jaren was.

E-commerce

Omzetgroei Adyen vertraagt

Betaalverwerker Adyen heeft in het derde kwartaal de handelsvolumes en omzet minder hard zien groeien dan analisten hadden voorzien. Het handelsvolume steeg met 32 procent tot bijna 321 miljard euro. De netto-omzet steeg met 20 procent tot 498,2 miljoen euro, minder dan wat analisten hadden voorspeld.

Payment
Premium

Recommerce markt wint terrein in Europa

De recommerce markt, de online handel in tweedehands producten in Europa, bloeit. De groei bedraagt 20,8 procent in Bruto Handelsvolume (GMV) tot 102,6 miljard euro. Dat blijkt uit de vierde editie van het rapport TOP 100 Cross-Border Duurzame Marktplaatsen van Europa van Cross-Border Commerce Europe.

E-commerce
Premium

Albert Heijn lanceert eerste AI persoonlijke assistent

Albert Heijn zet naar eigen zeggen een grote stap in digitaal klantgemak door de introductie van Mijn AH assistent; een persoonlijke assistent die gebruik maakt van generatieve AI (GenAI). Het is de eerste supermarkt in Nederland die GenAI integreert in de dienstverlening via de app.

Food

Bijenkorf laat klanten snel contactloos betalen

Adyen en de Bijenkorf lanceren Tap to Pay om klanten sneller en eenvoudiger te laten afrekenen, zonder traditionele kassa’s of pinapparaten. In aanloop naar het feestseizoen opent de Bijenkorf in Amsterdam exclusieve pop-ups van luxe merken, waaronder Chanel, met bijzondere klantbelevingen als uitgangspunt.

Payment

Overstappen.nl breidt uit met overname Zeker.com en Uitvaartverzekeringwijzer.net

Vergelijkingswebsite Overstappen.nl heeft de merken Zeker.com en Uitvaartverzekeringwijzer.net overgenomen van Kompas Publishing. Deze overname past bij de strategie van Overstappen.nl om consumenten een eenvoudig en compleet platform te bieden waarmee ze makkelijk de beste deals kunnen vinden voor hun verzekeringen en energiecontracten.

E-commerce
Premium

Flinke toename van online bestelde boodschappen bij Albert Heijn

De online verkoop van Ahold Delhaize is in het derde kwartaal met 5,1 procent gestegen naar 2,2 miljard euro, voornamelijk als gevolg van de toename van online bestelde boodschappen.

Food
Premium

‘AI ontwricht Google’

Google is niet meer de betrouwbare aanjager van verkeer naar websites die het twee decennia was. Er zit weinig groei meer in zoekmachineverkeer. AI ontwricht de zoekmachine.

E-commerce

GLS breidt netwerk van Parcel Points sterk uit dankzij samenwerking met PostNL

GLS Netherlands breidt haar netwerk van Parcel Points aanzienlijk uit door samenwerking met PostNL. PostNL heeft zijn pakketautomaten opengesteld voor andere vervoerders en sinds maart kunnen consumenten voor pakketten van GLS Netherlands en van PostNL bij dezelfde pakketautomaat terecht.

Logistics

50 miljoen nieuwe klanten voor Zalando

Modebedrijf Zalando heeft in het derde kwartaal een sterke groei gerealiseerd in zowel Business-to-Consumer (B2C) als Business-to-Business (B2B), mede dankzij een sterke start van het herfst- en winterseizoen in de industrie.

Fashion

DHL bereidt zich voor op feestdagen

De groepsomzet van pakketvervoerder DHL in het derde kwartaal bedroeg 20,6 miljard euro, 6,2 procent meer dan in 2023 19,4 miljard euro). Het edrijfsresultaat (EBIT) bleef met 1,37 miljard euro op het niveau van vorig jaar.

Logistics