More stories

Premium

Manchester United lanceert e-commerce platform

Manchester United zijn nieuwe e-commerce platform gelanceerd. Het platform werd in slechts zeven maanden gerealiseerd door SCAYLE.

E-commerce

ING en Pay. lanceren ING Checkout, een betaaldienst voor webwinkels met meer dan 35 betaalopties

ING en Pay. lanceren ING Checkout, een betaalservice voor webwinkels met meer dan 35 betaalopties

Payment

(Emerce TV) Bol zet AI in voor betere productbeschrijvingen

Handelsplatform Bol houdt een proef waarbij het met AI de productomschrijvingen voor verkooppartners aanvult of verbetert.

Artificial Intelligence

Hoge Raad: tekst ‘bestellen’, ‘bestelling plaatsen’ of ‘bestelling afronden’ bij webwinkelen niet voldoende duidelijk voor consument

De Hoge Raad vindt dat een bestelknop met de tekst ‘bestellen’, ‘bestelling plaatsen’ of ‘bestelling afronden’ onvoldoende duidelijkheid biedt. Het gevolg is dat de koopovereenkomst geheel of gedeeltelijk vernietigd kan worden. Dat heeft de hoogste rechter besloten naar aanleiding van een aantal zaken, waaronder die rond bol.com.

Legal

Kwart consumenten zit te wachten op Black Friday

De helft van de Nederlandse consument wil gaan shoppen tijdens de komende Black Friday-periode en daar weer de helft van stelt gewenste aankopen nu uit om pas dan toe te slaan.

E-commerce

(Emerce TV) ‘We zijn met AkzoNobel digitale steentjes in het water aan het gooien’

Verf- en coatingspecialist AkzoNobel is aan het transformeren. Aan Joris Vollebergh en zijn team de taak om de interne processen zoveel mogelijk te digitaliseren. Met negen business units in liefst 135 verschillende landen en een grote variëteit aan klanten (van kleine distributeurs tot AirBus en IKEA) is dat best een uitdaging, vertelt Vollebergh bij Emerce TV.

B2B Digital

DHL en PostNL passen duurzaamheidsclaims aan na actie ACM

DPD, DHL en PostNL hebben na gesprekken met de ACM toegezegd hun duurzaamheidscommunicatie richting consumenten aan te passen en te stoppen met het gebruik van enkele algemene claims die de indruk wekken dat het verzenden van een pakket geen negatieve impact heeft op het milieu.

Sustainability

Flink opent nieuwe locaties in Amsterdam

Boodschappenbezorger Flink heeft een nieuwe locatie geopend aan de Weesperstraat 61 in Amsterdam. Het is de eerste locatie van Flink in de Amsterdamse binnenstad.

Food

Rechter: eBay niet verantwoordelijk voor verkoop schadelijke producten

Veilinghuis eBay is niet verantwoordelijk voor de verkoop van schadelijke producten, zo heeft een Amerikaanse rechter deze week geoordeeld.

Legal
Premium

Temu wil met Belgische verkopers samenwerken

De Chinese e-commercereus Temu wil in België met lokale verkopers gaan samenwerken om nog meer voet aan de grond te krijgen en snellere leveringen mogelijk te maken.

E-commerce

Producthero brengt AI naar feedmanagement

“Feedmanagement zoals we het nu kennen, behoort binnenkort tot het verleden“, is de stellige mening van Wouter Veenvoer van Producthero. Hij brengt een nieuwe dienst uit voor winkeliers met Google Shopping.

Online advertising

Belfius en Proximus lanceren nieuw exclusief bankaanbod, Banx-app wordt stopgezet

Belfius en Proximus hebben besloten om een nieuw exclusief bankaanbod voor de Proximus-klanten te lanceren in het najaar van 2024. De digitale bankapp Banx wordt in de komende maanden stopgezet.

Financials
Premium

OK app gered door fintech Woolsocks

De OK app is gered. Woolsocks AG, een fintech opgericht door de Nederlandse oprichters van online broker DEGIRO, heeft de app uit een faillissement overgenomen. Financiële details zijn niet bekend gemaakt.

Customer Loyalty

EDAY: 10.000 consumenten over retailers en trends

Emile Boelens van Mollie geeft op EDAY aanstaande donderdag samen met partners exclusieve inzichten uit een enquête onder 10.000 Europese consumenten. Het onderzoek biedt nieuw perspectief op wat online shoppers van retailers verwachten in 2024 en daarna.

E-commerce

Online 5,7 procent meer omgezet in augustus

De onlineomzet was in augustus 5,7 procent hoger dan in augustus 2023. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 10,8 procent meer omgezet. De onlineomzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), was 1,3 procent lager, zo blijkt uit cijfers van CBS.

Retail