More stories

Online 5,7 procent meer omgezet in augustus

De onlineomzet was in augustus 5,7 procent hoger dan in augustus 2023. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 10,8 procent meer omgezet. De onlineomzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), was 1,3 procent lager, zo blijkt uit cijfers van CBS.

Retail

Zoofy-oprichter Arthur de Leeuw vertrekt

Zoofy, het grootste Nederlandse platform voor het direct boeken van een vakman, neemt afscheid van Arthur de Leeuw. Hij geeft het stokje door aan Derick Mekking.

E-commerce

Bewuster positioneren en investeren in vertrouwen en AI-expertise: de lessen van Digital Leaders

AI in e-commerce biedt enorme kansen, maar brengt ook nieuwe uitdagingen met zich mee. Uit de Digital Leaders Study 2023 […]

E-commerce

Ritme, snelheid en iteraties het belangrijkst bij succesvol opschalen nieuw businessmodel

Het opschalen van nieuwe businessmodellen en serviceconcepten is een uitdaging voor veel organisaties. Hoe weet je of een nieuw idee […]

E-commerce

Succesvoller d2c verkopen via marketplaces: specifieke zoektermen en unieke productbundels

Marketplaces zoals Amazon en bol.com worden steeds vaker het eerste oriëntatiepunt voor consumenten. Deze platforms nemen meer en meer de […]

E-commerce

De evolutie van Pinterest: de P staat voor Performance

In deze video spreken we met Kitty Neuhaus-Bakker over het nieuwe tijdperk voor Pinterest, dat met 522 miljoen maandelijkse actieve […]

E-commerce

Welke statistieken gebruikt ASICS in zijn experimentprogramma’s?

In deze video gaat Andrey Prokhorov in op de selectie van statistieken voor experimentprogramma’s en wat daarbij komt kijken. Hij […]

E-commerce

Google’s Generative AI: zoekwoorden herzien, databronnen combineren en productfeed verrijken

De zoekresultatenpagina’s van Google staan voor een ingrijpende verandering. Met de introductie van de Generative Search Experience (GSE) wordt AI […]

E-commerce

Hoe Intergamma zich onderscheidt in de e-commercemarkt met omni-commerce

In deze video gaan we in gesprek met Jurre Mulder over de huidige stand van zaken in het e-commercelandschap en […]

E-commerce

Aldi stopt binnenkort met zijn geautomatiseerde Shop&Go in Utrecht

Het komt niet als een complete verrassing, maar de volledig geautomatiseerde Shop&Go winkel van Aldi in Utrecht gaat sluiten. Wel wordt er verder getest in Eindhoven.

E-commerce
Premium

‘Consumenten worden overgeleverd aan datagraaier Google’

De Consumentenbond krijgt meldingen van consumenten die zich zorgen maken over hun privacy bij contactloos betalen met hun smartphone. Aanleiding is de stopzetting van de mobiel betalen-app van ING. Klanten die met hun Android telefoon willen betalen, worden gedwongen Google Pay te installeren. Alle andere grootbanken stapten al eerder over op het systeem van de techreus.

Payment
Premium

Bezorgdienst Cycloon stopt met pakketten, 440 werknemers weg

440 medewerkers van bezorgdienst Cycloon, dochterbedrijf van bol.com, zijn hun baan kwijt. Het bedrijf gaat zich vanaf heden richten op het sociaal en duurzaam bezorgen van post en brievenbuspakketjes.

Logistics

De korting ‘death spiral’ vermijden: hoe ontsnap je als merk uit de negatieve spiraal?

Veel merken raken verstrikt in een schadelijke cyclus van kortingen geven. Hoewel het lijkt alsof dit op korte termijn helpt […]

E-commerce

Duurzaam huren voor generatie z: innovatie in kinderproducten bij Tiny Library

In deze video spreekt Julie Munneke-Tromp over de opkomst van huren als alternatief voor kopen, vooral onder generatie Z, en […]

E-commerce

Centraal aangestuurde ‘D2C-motor’ Royal Swinkels fungeert als dominosteen voor meerdere merken

De consument van vandaag beweegt moeiteloos tussen fysieke en digitale werelden. Dit betekent dat een bedrijf zoals Royal Swinkels, dat […]

Agency Cases