More stories

MG Real Estate bouwt nieuw magazijn met een van de grootste zonnedaken van Europa

Projectontwikkelaar MG Real Estate heeft de eerste kolom geplaatst van MG Big Bear, een gloednieuw magazijn in het Kluizendok op de grens van Gent en Evergem. Uniek is dat het hele dak vol komt te liggen met zonnepanelen: het streefdoel is 50.000 panelen op een oppervlakte van 40 voetbalvelden. Dat maakt het een van de grootste zonnedaken van Europa.

E-commerce

Coolblue opent eerste Friese winkel

Coolblue opent vandaag zijn eerste winkel in Friesland. Deze nieuwe winkel is gevestigd in Winkelpark De Centrale in Leeuwarden. Klanten kunnen hier vele producten uitproberen, langskomen voor service na aankoop en online bestellingen ophalen.

Retail
Premium

Adyen: één op de drie Nederlanders shopt via social media

Bijna één op de drie Nederlanders (31%) shopte het afgelopen jaar wel eens op sociale media. Met name jongeren (generatie Z) doen aankopen via social media kanalen. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van financieel technologieplatform Adyen.

E-commerce

DHL opent duurzame CityHub in Arnhem

DHL eCommerce opende vandaag officieel de nieuwe CityHub in Arnhem. De ceremonie gebeurde in het bijzijn van klanten en vertegenwoordigers van de gemeente, waaronder wethouder Nermina Kundiç.

Logistics

Oprichter Adyen investeert fors in startup

Arnout Schuijff, mede-oprichter van Adyen, stapt als eerste investeerder aan boord van Amsterdamse ticketing startup WeTicket.

E-commerce

Emerce E-Commerce Live: IKEA bezig met een inhaalslag

IKEA heeft lang gewacht met het uitbreiden van hun activiteiten binnen e-commerce. Hierdoor zijn veel onderdelen van het proces lange tijd niet geoptimaliseerd geweest. Er is nog veel werk aan de winkel, maar IKEA maakt inmiddels grote stappen over de gehele linie. Dat hoor je meer over op Emerce E-Commerce Live op 5 juni in de Beurs van Berlage.

E-commerce

Consumentenbond waarschuwt opnieuw voor Woneninterieur.nl

De Consumentenbond waarschuwt om voorzichtig te zijn met bestellen bij Woneninterieur.nl. De webwinkel zorgt al langere tijd voor veel klachten.

E-commerce
Premium

Picnic gaat in Duitsland het gevecht aan met HelloFresh

Picnic gaat in Duitsland de concurrentie aan met HelloFresh. Mede-oprichter van Picnic, Frederic Knaudt, heeft persoonlijke ervaring op dit gebied. In 2012 richtte hij de start-up Kochzauber op, het eerste bedrijf in Duitsland dat vers voedsel per post verstuurde.

Food

(Emerce TV): Prins Petfoods stelt dierenprofielen centraal

Binnen de wereld van diervoeding is een omnichannellandschap niet meer weg te denken. De consument switcht steeds vaker tussen kanalen om niet alleen een product voor hun geliefde huisdier te kopen, maar ook om informatie voor en over hun huisdier te weten te komen.

Analytics

In plaats van Google Analytics: ‘full-suite’ of ‘best-of-breed’?

Een alternatief voor Google Analytics: ga je voor een best-of-breed– of een full-suite-strategie en wat zijn daarvoor de afwegingen?

Analytics

Marktplaats bestaat 25 jaar, eerste advertentie was een modem

Marktplaats bestaat 25 jaar. Nog altijd trekt de site ruim 8 miljoen unieke bezoekers per maand en worden 350.000 nieuwe advertenties per dag geplaatst. Elke vier seconden verschijnt er een nieuwe advertentie op Marktplaats.

E-commerce

(Emerce TV): Omoda gaat hoge retourpercentages te lijf

Als omnichannel fashion retailer ervaart Omoda wereldwijd de nadelen van het gemak waarmee consumenten online kleding kunnen bestellen én retourneren. Vijftig procent van de bestellingen kwam terug. Met slim gebruik van data en  algoritmes heeft Omoda de retouren weten terug te dringen. Dat vertelde datawetenschapper Yoran van Bezooijen in de videocollectie Customer Data die straks live gaat.

Customer Experience

BuyBay met software voor recommerce distributriecentra

Distributiecentra van webwinkels kunnen deze klantengroep een nieuwe dienst gaan bieden met de recommercesoftware van BuyBay.

E-commerce

Flink opent nieuwe locaties in Amsterdam en Utrecht

Na het vertrek van Getir uit Nederland heeft rivaal Flink in Amsterdam en in Utrecht een nieuwe locatie geopend. Het gaat om een hub aan de James Wattstraat in Amsterdam-Oost en aan de Strawinskylaan in Utrecht.

Food

Emerce B2B Digital: ‘AI maakt dat we meer vrije tijd krijgen’

Picnic gebruikt AI om de vraag naar afbakbrood in te schatten, zo onthulde Maarten Sukel van Picnic Technologies gisterochtend tijdens een panel AI in B2B: van hype naar businesskans op Emerce B2B Digtal in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. “De vraag naar afbakbrood hangt nogal samen met feestdagen en is erg onvoorspelbaar. Een misser en je hebt al een schadepost van 50.000 euro.”

B2B Digital