Veertig procent Pools e-commerce exporteert
Vier op de tien e-commercebedrijven in Polen kijkt voorbij de landsgrenzen.
Vier op de tien e-commercebedrijven in Polen kijkt voorbij de landsgrenzen.
Welke rol kan je website in 2024 nog spelen in de B2B-koopreis? En welke specifieke rol kan een website spelen in de verschillende stappen van die koopreis?
Sommige consumenten weigerden gebruik te maken van de self-checkout in de supermarkt toen deze concepten voor het eerst werden geïntroduceerd. Maar, grotendeels dankzij de coronapandemie, zijn deze ervaringen nu geaccepteerd. Enkele van de next-gen technologie waar shoppers open voor staan: gepersonaliseerde digitale kortingsbonnen, slimme winkelwagentjes en digitale schermen in schappen met advertenties, voedingsinformatie, prijzen en promoties.
Bij de Belgische supermarkt Colruyt is het aantal leveringen met 100 procent gestegen, ook bij andere Belgische supermarkten is er een forse stijging, meldt Gondola.
Twee op de drie klanten van kledingwinkels en -merken verwacht dat ze na hun aankoop nog eens extra service krijgen. Veel merken laten die kans liggen.
Boels Rental en zijn Scandinavische dochterorganisatie Cramo lanceren een digitale marktplaats voor de verkoop van gebruikte machines. Via dit platform krijgen klanten toegang tot een breder assortiment tweedehands materieel, waaronder diverse zwaardere constructiemachines en bouwapparatuur. Het platform vereenvoudigt de internationale handel en maakt het verkoopassortiment toegankelijk voor een grotere afzetmarkt.
Nadat het vakantiegeld werd overgemaakt, is Nederland massaal aan het online bestellen geblazen. Dit blijkt uit een data-analyse van logistiek dienstverlener Wuunder.
Talpa Network start in samenwerking met De Mandemakers Groep met een pilot waarbij kijkers door middel van het scannen van een QR-code de blikvangers uit tv-programma’s eenvoudig en snel in huis kunnen halen.
Een spetterende presentatie voor een volle zaal tijdens Emerce E-Commerce Live! kwam van Martin van Kranenburg. Het onderwerp zorgde, niet geheel verrassend, voor een bomvolle hoofdzaal: werken met ChatGPT, dan met name op maat gemaakte GPT. Wat zijn dat en hoe gebruik je ze?
Een webwinkel voor de consumentenmarkt had Geisha Fasion 3,5 jaar geleden nog niet. Sinds de lancering toen leiden de eerste ervaring ertoe dat Google eruit is gezet. Te duur als reclamevehikel. Social advertising is dominant.
De fysieke windels van Coolblue in Wallonië en Duitsland zijn cruciaal voor de naamsbekendheid van de retailer in het buitenland, maar ook binnen Nederland. Dat vertelde Jos Groenendijk van Coolblue op E-Commerce Live! in de Beurs van Berlage in Amsterdam. “In elke locatie waar wij winkels openen, zien we de online omzet toenemen.”
Intergamma, moederbedrijf van GAMMA- en Karwei-bouwmarkten, wil meer online bestelde artikelen vanuit de winkels gaan leveren. Dat vertelde Jurre Mulder vanochtend op E-Commerce Live! in de Beurs van Berlage.
Slechts 27 procent van de door Belgen bestelde pakketjes komt uit eigen land, 41 procent komt uit Nederland. Duitsland is goed voor 14 procent en Frankrijk voor 6 procent, zo blijkt uit onderzoek van de Belgische handelsfederatie Comeos uitgevoerd door Universiteit Antwerpen.
De transportkosten voor goederen uit China schieten weer de lucht in.
Om consumenten beter te beschermen, introduceert PostNL de anti-phishingcode. Dit is een code die je zelf bedenkt en die terugkomt in elke e-mail van PostNL.