More stories

Viagogo wil ook resale Olympische Spelen 2028

Handelsplatform voor eventtickets Viagogo wil na Parijs ook de voor Olympische Spelen van Los Angeles tweedehands kaartjes kunnen verkopen.

E-commerce

TikTok Shop verdubbelt verkoopcommissie in VK

TikTok-gebruikers die op het platform ook een webwinkel hebben, gaan vanaf volgende maand bijna het dubbele betalen een verkoopcommissies.

E-commerce

Een derde van DPD’s last mile is elektrisch

Pakketbezorger DPD bezorgt in Engeland een derde van de pakketjes met elektrische busjes.

E-commerce

Ook Expedia ziet vraag teruglopen

In navolging van Airbnb ziet ook online reisorganisatie Expedia de vraag (naar vakantiereizen) teruglopen. Niettemin presenteerde het bedrijf donderdag beter dan verwachte kwartaalcijfers.

Travel

Internationale groei voor e-commerce: strategieën voor succesvol zakendoen over de grens

Om succes te behalen in het buitenland is een duidelijke strategie van cruciaal belang. In deze whitepaper geeft FedEx je praktische tips.

Cross Border

Online omzet Ahold Delhaize naar 2,2 miljard euro

De online omzet van Ahold Delhaize, moederbedrijf van bol.com, steeg het afgelopen kwartaal 3,4 procent naar 2,2 miljard euro. De resultaten werden ook dit kwartaal negatief beïnvloed door de verkoop va de Amerikaanse bezorger FreshDirect, maar dat werd ruimschoots gecompenseerd door betere verkopen van Food Lion, Hannaford, The GIANT Company en Albert Heijn.

Food

Airbnb ziet economie vertragen

Kamerverhuurder Airbnb houdt rekening met een minder goed derde kwartaal omdat de vraag terugloopt. Sinds begin dit jaar houden vooral Amerikaanse consumenten de hand op de beurs als het om (buitenlandse) reizen gaat. Aandelen van het bedrijf daalden met ongeveer 12 procent na sluiting van de beurs.

Travel

Bijna 50 miljoen klanten voor Zalando, winstgevendheid verbeterd

Zalando zag de winstgevendheid in het tweede kwartaal verbeteren dankzij uitbreiding van het assortiment en investeringen AI-aangedreven ervaringen om klanten te vermaken. Het aantal actieve klanten groeide met 300.000 tot 49,8 miljoen.

Fashion

Hoe zet je een zee aan data efficiënt om in acties die je bedrijf verbeteren?

Hoe ga je als organisatie efficiënt van een zee aan data naar een praktische actie die het bedrijf echt verbetert?

Data

Bol: ‘Wij maken circulair winkelen mainstream’

Handelsplatform bol.com wil meer artikelen een tweede leven geven en ziet dit als een van zijn grote taken richting de toekomst. “Onze ambitie is namelijk om circulair winkelen mainstream te maken.”

Sustainability

Sendcloud denkt aan beursgang

Softwarebedrijf Sendcloud, dat webwinkels helpt pakketten verzenden, denkt dat het binnen drie jaar klaar kan zijn voor een beursgang.

Logistics
Premium

Lab9 neemt Belgische Apple Premium Reseller over

Lab9, de Belgische tegenhanger van Amac, heeft Taco Systems overgenomen, en is daarmee nu de enig overgebleven Apple Premium Reseller in België. Er zijn nu 31 APR winkels in België, waaronder de nieuwe Lab9-vestiging in Waterloo.

E-commerce

PostNL bezorgde meer pakketten, maar buiten Nederland

PostNL zag de volumes van de pakketten in het tweede kwartaal met 6 procent groeien, eigenlijk vooral buiten Nederland. In het eerste halfjaar daalde echter de hoeveelheid post in Nederland met ruim 7 procent. In combinatie met de hoge arbeidskosten heeft dit geleid tot een resultaat van slechts 1 miljoen euro bij Mail in Nederland. Dit onderstreept de urgentie en noodzaak tot verandering, schrijft CEO Herna Verhagen.

Logistics
Premium

Revolte onder Temu-verkopers in China

Honderden verkopers op marktplaats Temu hebben deze week geprotesteerd voor een kantoor van het bedrijf in de Zuid-Chinese stad Guangzhou, meldt CNN. Ze zijn het oneens met onrechtvaardige boetes noemden die ze kregen opgelegd of betalingen die werden ingehouden op reeds verkochte goederen.

Marketplaces

Staci maakt vanaf nu deel uit van bpostgroup

De overname van Staci Group door Bpost is op 1 augustus 2024 afgerond en zal het aanbod van bpostgroup op de Europese logistiekmarkt moeten versterken. Dankzij de integratie van Staci-producten en -diensten kan bpostgroup zijn omnichannel logistiekdiensten (B2B & B2C) uitbreiden. Thomas Mortier, CEO van Staci, wordt lid van het directiecomité van bpostgroup.

Logistics