More stories

Emerce Conversion: conversie bedrijfsbreed inzetten

Harmen Visscher biedt tijdens Emerce Conversion aanstaande donderdag kijkje in de keuken bij Catawiki. Het online veilinghuis is één van Europa’s snelst groeiende startups. Hij laat zien wat er gemeten wordt en hoe customer insights worden ingezet om conversie te verhogen.

Conversie

iDEAL het grootst in 2015, creditcard en PayPal groeien

Driekwart van alle online aankopen in Nederland worden betaald met iDEAL, creditcard of PayPal. Dat is zes procent meer dan in 2014. Inmiddels wordt ook zes procent van alle online aankopen via mobiele telefoons gedaan.

Payment

Online omzet in februari weer hoger

De online omzet is in februari met bijna 24 procent gegroeid. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), lag bijna 18 procent hoger dan een jaar eerder. Dat meldt het CBS.

E-commerce

VR: hype of grote belofte?

De VR-manie beleefde op het onlangs gehouden Mobile World Congress een hoogtepunt. Maar met meer headsets dan content is het echter de vraag of Virtual Reality weer niet te vroeg piekt, net als in de jaren negentig.

Virtual reality

Webwinkel voor mannen met een buikmaatje

Alca Fashion introduceert een webshop met speciaal ontwikkelde T-shirts voor mannen. Mannen met een buikmaatje kunnen ‘in meer in drie stappen’ een goed passend T-shirt bestellen.

E-commerce

Blokker investeert 100 miljoen in radicale vernieuwing

Blokker neemt de hele organisatie en het uiterlijk van al zijn winkels grondig op de schop. De verscherpte focus brengt behalve investeringen ter waarde van 100 miljoen euro ook 390 ontslagen met zich mee.

Retail

Nieuwe pakketbezorgers PostNL krijgen vast contract

PostNL gaat nieuwe pakketbezorgers een vast contract aanbieden. Er komen geen nieuwe zelfstandigen meer bij. Dat zegt topvrouw Herna Verhagen van PostNL in een interview met de Volkskrant.

Logistics

Thuisbezorgd.nl naar de beurs voor 1 miljard euro (update)

Takeaway, het moederbedrijf van Thuisbezorgd, wil naar de beurs. Volgens Bloomberg moet de beursgang 1 miljard euro opleveren.

E-commerce

Omzet HelloFresh naar 300 miljoen

De bezorger van maaltijddozen HelloFresh heeft vorig jaar een enorme groeisprong gemaakt. De omzet ging van 69,6 miljoen in 2014 naar 305 miljoen in 2015, een plus van 338 procent.

Retail

Omzet meubelwinkel Home24 in 2015: 234 miljoen euro

De Europees werkende online meubelwinkel Home24 groeide, qua omzet, in 2015 met 46 procent tot 234 miljoen euro.

Retail

Overnames Vente Privée in Italië, Spanje en Zwitserland

Winkelclub Vente Privée breidt zijn Europese marktpositie uit met de overname van Privalia en Eboutic.

Retail

Online opkoper oude elektronica start in Nederland

In Duitsland en Frankrijk is reBuy al een bekende verschijning. Het bedrijf kocht voor meer dan 150 miljoen euro aan oude elektronica op. Nu gaat het ook in Nederland van start.

Retail

Omzet fonQ in 2015: 66 miljoen euro

Online warenhuis fonQ boekte afgelopen jaar een omzet van 66 miljoen euro, een toename van 35 procent ten opzichte van vorig jaar. Directeur Patric Kerssemakers hoopt in 2016 meer nadruk te kunnen leggen op het genereren van buitenlandse omzetstromen.

Retail

Kayak, BlaBlacar en Corendon naar Emerce eTravel

Jesse James Woods van vergelijker Kayak komt naar Emerce eTravel, op 21 juni in Amsterdam. Hij vertelt hoe ‘internal linking’ de succesfactor kan zijn in de SEO-strategie.

Travel

Sjipit: online carpoolplaats voor spullen

Opnieuw betreedt een vervoerdersstartup de Nederlandse markt. Sjipit wil vraag en aanbod voor goederenvervoer samenbrengen via een online platform. Het bedrijf afficheert zich als de online carpoolplaats voor spullen.

Logistics