More stories

Blokker start eigen online marktplaats

Blokker Holding begint in navolging van bol.com een online platform voor partners onder de noemer Nextail Connect.

E-commerce platforms

Nederland en Duitsland brengen AO groei

De Engelse online elektronicawinkel AO ziet de omzet van zijn nieuwe Nederlandse en Duitse filialen verdubbelen.

Retail

Media Markt investeert in startup Count3r

MediaMarkt investeert in het bedrijf Count3r en gaat daarmee zijn eigen personeel uitrusten met een mobiele app om de klanten in winkels beter te kunnen helpen.

Retail

Amazon en Fiat verkopen auto’s online

Fiat Chrysler gaat samen met Amazon online auto’s verkopen in Italië. Voorlopig gaat het om drie modellen: de 500, Panda en 500L.

E-commerce

Lesara naar 100 miljoen euro omzet

Het Europees werkende online budgetwarenhuis Lesara tikte in oktober een omzet van 100 miljoen euro aan, op basis van een ‘run rate’ van een jaar. Het verkooptotaal ligt 175 procent hoger dan een jaar geleden.

Retail

Tandarts.nl opent webshop

De grootste tandheelkundige website in Nederland en België opent een online winkel voor tandheelkundige producten.

E-commerce

‘Webwinkels laks met terugbetalen bezorgkosten bij retourzending’

Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat ruim een derde van de Nederlandse webwinkels bij een retourzending de bezorgkosten niet altijd terugbetaalt. Daarnaast betalen veel winkels ook nog eens te laat of helemaal niets terug, ondanks herinneringen.

Fulfillment

Wereldwijd influencers managen: ‘Ieder bedrijf een influencer marketeer’

Het is nog moeilijk voor te stellen, maar over een aantal jaar werkt er bij de meeste bedrijven een influencer […]

Cross Border

Horeca al langer kritisch op IENS

Restaurantsite IENS lijkt sinds gisteren de gebeten hond. Op de dag dat de site zijn jaarlijkse top 100 van beste restaurants publiceerde, brak de kritiek in alle hevigheid los. Restauranteigenaren vinden IENS niet onafhankelijk meer. De onvrede broeide onderhuids al langer.

Food

‘Helft Amerikanen winkelt met feestdagen online’

Visa verwacht dat dit jaar met de feestdagen bijna de helft van alle Amerikaanse consumenten online zullen winkelen. 33 procent doet dit via mobiele apparaten.

E-commerce

BCC verbetert (online) bezorging witgoed

Klanten van winkelketen BCC kunnen hun witgoedaankopen voortaan tot 22.00 (online) bestellen en de volgende dag laten bezorgen en installeren.

Logistics

Amazon eindigt jaar met exclusieve ‘voice shopping’-deals

Amazon houdt in Amerika deze week een actie waarbij klanten exclusieve deals krijgen als ze met gesproken commando’s shoppen. Koopjesjagers laten voor het eerst het toetsenbord en aanraakscherm van hun telefoon links liggen.

Retail

Koninklijke Horeca Nederland vindt IENS niet echt onafhankelijk meer

Koninklijke Horeca Nederland trekt de onafhankelijkheid van recensiesite Iens in twijfel. Het is vooral een reserveringssite voor restaurants geworden, zegt een woordvoerder vanochten in De Telegraaf.

Food

Zalando investeert in ‘LinkedIn voor de mode’

Zalando investeert in het Berlijnse bedrijf Buying Show, dat zich profileert als een ‘LinkedIn voor de mode’. Het bedrijf geeft retailers en kledingfabrikanten profielpagina’s en middelen om elkaar te contacten en bestellingen te plaatsen.

Fashion

Online groei in Duitsland: de ervaringen van Flinders

Eind vorig jaar haalde Flinders, webwinkel voor designmeubelen, één miljoen euro groeigeld op. De financiering gaf het bedrijf de mogelijkheid ‘op een gestructureerde manier’ de Duitse markt te betreden. Dit voorjaar was het zover.

Duitsland