More stories

De datingmarkt in Nederland (infographic)

De datingmarkt in Nederland is best groot, zo blijkt uit onderzoek van Gratisdatingtips.nl. De jaarlijkse omzet bedraagt 768 miljoen euro. Klanten genoeg: er zijn zeker 2,9 miljoen alleenstaanden in Nederland. Daarvan zijn er 1,4 miljoen actieve daters.

E-commerce

Online juwelier Blue Nile van de beurs

Online juwelier Blue Nile verdwijnt van de beurs. Het bedrijf wordt voor 500 miljoen dollar verkocht aan een groep kapitaalverschaffers waaronder Bain Capital en Bow Street.

Fashion

D-reizen en CheapTickets.nl voortaan duidelijk over reisprijzen

Reisaanbieders D-reizen en CheapTickets.nl zijn vanaf nu duidelijk over de prijzen van hun reizen. Dit betekent dat alle onvermijdbare kosten in de prijs zitten. Andere variabele bijkomende kosten worden in één oogopslag bij de aanbiedingsprijs vermeld, zo meldt Autoriteit Consument & Markt (ACM).

Travel

Vodafone Nederland gaat BelCompany uitfaseren

Vodafone Nederland wil BelCompany als winkelformule uitfaseren. Een deel van de huidige BelCompany-winkels wordt daarom omgebouwd naar het Vodafone-concept. Ook zal een aantal vestigingen in de komende vijf jaar gesloten worden. Online blijft het merk voorlopig wel bestaan, zo laat het bedrijf weten.

Retail

Nieuwe app McDonald’s laat mobiel bestellen

McDonald’s brengt volgend jaar internationaal een nieuwe app uit waarmee gebruikers onderweg naar een eetgelegenheid al kunnen bestellen en betalen.

Food
Premium

Miinto laat boetieks eigen webshops opzetten

E-commerceplatform Miinto begint in Nederland een nieuwe dienst waarmee boetieks op laagdrempelige wijze een eigen webwinkel kunnen opzetten en onderhouden.

E-commerce platforms

Bezorgers Deliveroo naar de rechter

Bezorgers van Deliveroo in Engeland gaan naar de rechter voor erkenning van hun juridische status als freelancer of werknemer.

Logistics

Amazon Duitsland maakt Prime fors duurder

Amazon verhoogt de prijs voor zijn dienst Prime vanaf februari in Duitsland met 20 euro, van 49 naar 69 euro per jaar. Dat tarief geldt in elk geval voor nieuwe klanten. Voor bestaande kanten verandert het tarief pas in juli.

Logistics

Weinig animo voor overname PostNL door bpost

Het bod dat bpost heeft uitgebracht op PostNL wil beleggers niet echt inspireren. De koers van PostNL bleef maandag achter op het bod van 5,65 per aandeel dat Bpost heeft neergelegd.

Logistics

Nederlandse mobiele conversie blijft achter: dit is eraan te doen

Ten opzichte van hun collega’s in andere landen slagen de marketeers er hier minder goed in mobiele bezoekers te converteren. Waarom blijft de mobiele conversie toch zo achter?

Mobile

ASADRA: een eigen modeontwerper voor al je prêt-à-porter

Vandaag de dag hebben eerlijke en bewuste producten of diensten een streepje voor. McDonalds verkoopt verantwoorde salades, H&M etaleert een faire modecollectie. In die sector is nog meer ontwikkeling mogelijk, meent Adrian Silineks, medeoprichter van ASADRA. “Het is storytelling met mode. Zoals Spotify werkt in de muziekwereld, zo werkt ASADRA in de modewereld.”

Fashion

Alibaba’s Lazada koopt buitenlandse online supermarkt

Het voormalige Zalando-zusje Lazada, tegenwoordig in handen van de Chinese Alibaba Group, heeft in Singapore de online supermarkt RedMart overgenomen.

Retail

‘Snelle actie noodzakelijk voor Nederlandse detailhandel’

Om groeikansen te realiseren moet de Nederlandse detailhandel zich inzetten voor differentiatie en innovatie over alle kanalen (offline en online) heen. Dat concludeert adviesbureau McKinsey & Company in een onderzoek naar de toekomst van de Nederlandse detailhandel – Werk aan de winkel: de Nederlandse detailhandel in versnelling richting 2025 – dat is opgesteld in opdracht van brancheorganisatie Detailhandel Nederland.

Retail

Bpost brengt opnieuw bod uit op PostNL

Vervoerder bpost wil wederom een bod uitbrengen op PostNL. Dit keer ligt een bedrag van 2,5 miljard euro op tafel, 5,65 euro per aandeel. Maar PostNL is niet enthousiast.

Logistics
Premium

Twee procent huishoudens naar online supermarkt

Een kleine twee procent van de Nederlandse huishoudens winkelt op de website van zijn supermarkt. Dat is twee keer meer dan een jaar geleden.

Retail