More stories

Hoe Heineken online bier verkoopt aan consumenten

Carlos Marquez Arroyo van Heineken noemt het de Nespresso voor bieren: een tweeliter biertap voor thuis. “We verkopen The Sub in vijf landen via e-commerce. Het is groter dan alleen Heineken: we verkopen al veertien merken waarvan nu drie op abonnement.” De grootste uitdaging is volgens Arroyo logistiek.

Strategy

‘Nog steeds obstakels rond BTW binnen EU’

De modernisering van de huidige BTW-regels is goed voor alle Nederlandse (web)winkels die over de grens verkopen of van plan zijn om dit te gaan doen. Maar niet alle obstakels rond de BTW binnen de EU worden opgelost. Dat zegt Thuiswinkel.org.

Cross Border

Zwitserse posterijen met commerciële drones

Schweizerische Post gaat vanaf volgend jaar commerciële vluchten doen met drones om postpakketjes te bezorgen.

Logistics

Infographic: Sinterklaas shopt vaker online

Ook voor Sinterklaas wordt steeds meer online gekocht. Weliswaar kopen de meeste Nederlanders speelgoed nog in de winkel (53 procent), maar 47 procent doet dit al online. Kleding wordt door 55 procent aangeschaft in de winkel, en ook voor sportproducten gaat nog 51 procent van de Nederlanders liever zelf op pad. Bordspellen nemen als enige een onlinevoorsprong: 53 procent koopt die via internet.

E-commerce

‘Verleidingstechnieken? Liever meer merk en propositie in e-commerce’

Aandacht voor de evolutionair ontwikkelde denkfouten van de mens neemt toe. Zo’n zogenoemde cognitieve bias blijkt namelijk in e-commerce heel goed bruikbaar. Speelt de verkoper met de juiste verleidingstechnieken in op iemands zwakke plek dan neemt de conversie toe. Kan een e-commercebedrijf met de juiste content de consument zijn koopknop indrukken?

PIM

Spreek je je Duitse consumenten met ‘du’ of ‘Sie’ aan?

Bij het starten van een Duitse website werk je natuurlijk ook aan Duitstalige content, je moet tenslotte je Duitse doelgroep aanspreken. Maar heb je ook nagedacht hóe je je Duitse klanten aanspreekt?

Duitsland

‘Voice search wordt een uitdaging voor Expedia’

Twee miljard dollar heeft Expedia in de afgelopen drie jaar geïnvesteerd in technologie. En dat is geen eenmalige kapitaalinjectie, maar een continu proces om te kunnen blijven inspelen op de snelle digitale veranderingen. René Nieuwmans, head of commercial Benelux, vertelt ter gelegenheid van het tienjarig bestaan in Nederland over de uitdagingen waarvoor Expedia zich gesteld ziet.

Travel

BTW op digitale boeken en kranten kan omlaag

De Europese Commissie stelt nieuwe internationale BTW-regels voor waardoor in Nederland de belasting op digitale boeken en kranten omlaag kan.

Retail

Europa met nieuwe BTW-regels voor e-commerce

De Europese Commissie voert nieuwe BTW-regels in die internationale e-commerce moeten stroomlijnen. Belasting wordt geheven in het land van de koper en er komt een centraal portaal voor afhandeling van internationale BTW-zaken.

Cross Border

Home24 koopt specialist in ‘re-commerce’

Online meubelwinkel Home24 heeft de Duitse re-commercepartij Returbo overgenomen. Het bedrijf koopt tweedehands artikelen op en brengt ze na refurbishing weer terug in omloop.

Duitsland

Lancering Samsung Pay in Engeland uitgesteld

De lancering van Samsung Pay in Engeland wordt uitgesteld. De betaaldienst wordt pas in 2017 uitgerold, zo bevestigt het bedrijf ook tegenover The Telegraph.

Digital Wallets

Yellowbag vergelijkt kortingen grote webwinkels

De Nijmeegse startup Yellowbag heeft naar eigen zeggen ’s lands grootste online kortingsplatform gelanceerd. Alle kortingen bij grote webshops als Zalando, bol.com en Coolblue worden door Yellowbag inzichtelijk gemaakt.

E-commerce
Premium

‘Amazon trok 37 procent van de Thanksgiving verkopen naar zich toe’

Zeker 4,7 miljard dollar omzet is tussen Thanksgiving en Cyber Monday naar Amazon gegaan. Daarmee neemt de retailer 37 procent van de totale online verkopen in de VS voor zijn rekening, zo heeft Internet Retailer becijferd.

E-commerce

Online bestedingen rond Sinterklaas passeren 1 miljard euro

De weekomzet bij Nederlandse webwinkels in de vijf weken voorafgaand aan pakjesavond ligt 29 procent hoger dan de reguliere weekomzet. Hiermee passeren de online bestedingen rondom het Sinterklaasfeest dit jaar voor het eerst de grens van 1 miljard euro, zo blijkt uit een onderzoek van Thuiswinkel.org en PostNL.

E-commerce

Bpost geeft niet op: weer bod op PostNL

Bpost heeft een nieuw bod uitgebracht op PostNL. Dat bevestigt de vervoerder aan RTL Z na berichten hierover door Bloomberg.

Logistics