MyMuesli opent winkel in Utrecht
De Duitse online foodformule MyMuesli opent zijn eerste fysieke verkooppunt in Nederland, in het harte van het centrum van Utrecht.
De Duitse online foodformule MyMuesli opent zijn eerste fysieke verkooppunt in Nederland, in het harte van het centrum van Utrecht.
Hoge retourpercentages en ontevreden klanten, voor veel webshops is het een dagtaak. 3Dabout.me is het antwoord op ‘het past niet!’. Online 3D-productgegevens maken de match met 3D-data van je lichaam.
Europol heeft 42 internetfraudeurs aangehouden die met gestolen credit card gegevens online bestellingen deden. In totaal werd voor 3,5 miljoen euro aan artikelen buitgemaakt.
Amazon heeft zijn Prime-programma ook in China uitgerold om met Alibaba te kunnen concurreren. Sinds vrijdag kunnen Chinese klanten tegen een vast bedrag per jaar gratis bestellingen bezorgd krijgen.
Berichten over plannen van de in Londen gevestigde Europese Bank Autoriteit (EBA) om consumenten te verplichten ‘betaalkastjes’ te gebruiken bij online betalen lijken uit de lucht gegrepen. De EBA, belast met het toezicht op de banken in de Europese Unie, wil alleen grotere betaalveiligheid in landen waar dat nog niet goed geregeld is.
Google heeft een strategische samenwerking met Visa en Mastercard voor Android Pay aangekondigd. Gebruikers van Visa Checkout en Masterpass kunnen dan ook in fysieke winkels betalen.
Bezorgdrones zullen in de toekomst kunnen landen op landingsplaatsen die consumenten zelf uitprinten. Dat vertelde Amazon topman Jeff Bezos een dezer dagen in Seattle.
Bruna gaat de etalages van zijn winkels gebruiken voor advertenties op digitale schermen. Ook andere adverteerders dan Bruna zelf kunnen er terecht. Voor de realisatie en exploitatie van de schermen is Bruna een samenwerking aangegaan met het bedrijf WindowSketch.
Er lijkt meer vraag te zijn naar zogenoemde Dash Buttons, waarmee consumenten automatisch bestellingen bij Amazon kunnen plaatsen, bijvoorbeeld waspoeder. […]
Steeds meer webwinkeliers willen ook internationaal gaan verkopen. Dit is een relatief eenvoudige stap. Een van de belangrijkste dingen is ervoor te zorgen dat je vindbaar bent over de grens, maar dit is niet zonder (juridische) gevolgen.
Overal verkopen en afhandelen – dat is kortweg de uitdaging waarvoor omni-channel retailers zich gesteld zien. Moest je er vroeger alleen voor zorgen dat er voldoende producten in de opslag lagen om de winkels te bevoorraden, nu is de afhandeling van een aankoop veel ingewikkelder. Je hebt te maken met (veel) verschillende kanalen en fulfilment scenario’s. Een ordermanagementsysteem kan orde in de chaos scheppen en voor een betere klantbeleving zorgen.
Entertainment retailer FAME, inmiddels al twee jaar onderdeel van Media Markt Amsterdam, wil volgend jaar met minstens 25 procent groeien. Dat zegt vestigingsdirecteur Ricardo van Dijk tegen Entertainment Business.
Het Amerikaanse modemerk Under Armour, dat met een internationale opmars bezig is, zag zijn digitale omzet in het derde kwartaal met bijna een derde groeien tot 408 miljoen dollar.
Internationaal onderzoek van Adobe laat zien dat maandag 12 december in Nederland de drukste dag van de drukste e-commercemaand van het jaar wordt. Tijdens de decembermaand wordt naar verwachting voor 5,1 miljard euro online gewinkeld.
foodora, de fietsbezorgservice van kwaliteitsrestaurants, breidt dit najaar uit naar drie nieuwe steden. Na Amsterdam, Den Haag, Utrecht en Rotterdam kunnen ook de inwoners van Haarlem en Eindhoven binnenkort maaltijden per fiets laten bezorgen.