More stories

Notebooksbilliger opent vierde fysieke winkel

Een van Duitslands grootste webwinkels. Notebooksbilliger.de, heeft zijn vierde fysieke winkel geopend. Afgelopen weekend gingen de deuren open in Hamburg.

Duitsland

Tv-commercial stimuleert e-shopping

Second screens fungeren steeds meer als een verlengstuk van (online) televisie en video op het hoofdscherm. Kijkers raken door het ene scherm getriggerd om op het andere scherm actie te ondernemen.

Conversie

PostNL start met pakket- en briefautomaat in Almere

PostNL is in Almere gestart met een proef voor pakket- en briefautomaten. De automaat is geschikt om pakketten te versturen en te ontvangen en is tegelijkertijd een brievenbus.

Logistics

David Lauren chief innovation officer van Ralph Lauren

David Lauren, de zoon van Ralph Lauren, wordt chief innovation officer van het modebedrijf. Hij stond ooit aan de wieg van de e-commercesite Polo.com.

Fashion

Workshop: aan de slag met push-commerce

Voor optimaal klantbereik zijn een app, website en nieuwsbrief niet meer afdoende. Je kunt de kracht van deze afzonderlijke tools namelijk vergroten door push-messaging. Met meer conversie en aandacht van je klanten. Maar hoe begin je daaraan en waar moet je op letten?

Dialogue Marketing

AO opent distributiecentrum bij Keulen

De Engelse online elektronicawinkel AO heeft bij Keulen zijn eerste warenhuis op het Europese vasteland geopend. Duitse en Nederlandse klanten worden hier vandaan beleverd.

Cross Border

Klanten van Fulfillment By Amazon achteraan de rij

Amazon verwacht met de feestdagen zoveel drukte dat klanten van het Fulfillment By Amazon (FBA) programma in de VS tot 19 december moeten wachten om hun voorraden aan te vullen.

Fulfillment

Geen zomerdip voor Nederlandse webwinkels

De online omzet van webwinkels in Nederland groeide in augustus met 17 procent. Pure players noteerden zelfs een verkooptoename van 22 procent. De reguliere detailhandel pluste slechts 1,5 procent.

Retail

Retourplaza wil open platform worden

Retourplaza, de website die retour gestuurde artikelen en restvoorraden van diverse webshops uit heel Nederland verkoopt, wil een open platform worden. Dat vertelde oprichter Jan Minnee gisteren op Emerce eFulfilment & Logistics in Utrecht.

Fulfillment

Sterke groei contactloos betalen



Payment

bpost neemt strategisch belang in De Buren

Het Belgische postbedrijf bpost neemt een substantieel belang in het bezorgnetwerk De Buren. Met deze financiële steun wil het bedrijf uit Hengelo zijn netwerk vergroten van vijftig naar duizend onbemande afhaalpunten.

Logistics

Malafide ‘sitebouwer’ dupeert honderden

De politie blijkt in juli een 35-jarige inwoner van Leeuwarden te hebben aangehouden op verdenking van computervredebreuk, oplichting en identiteitsfraude.

E-commerce platforms

Seqr voortaan ook geschikt voor contactloze betalingen

Alle Europese Seqr-gebruikers kunnen voortaan betalen met Seqr via nfc (contactloze) technologie. In winkels waar contactloze betaalautomaten geïnstalleerd zijn, hoeven gebruikers alleen maar hun smartphone in de buurt van een contactloze betaalautomaat te houden.

Digital Wallets

‘Standaardisatie broodnodig in pakketbezorging’

De Europese Commissie heeft de postbedrijven gevraagd om nieuwe afspraken te maken over het gebruik van standaarden in de pakketbezorgingsmarkt. Met het plakken van een standaardlabel, het pakketlabel, wordt het bezorgen van pakketjes efficiënter, zegt ook innovatiemanager GS1 Frits van den Bos.

Fulfillment

Grote webwinkels gaan meer zelf bezorgen

De markt voor pakketvervoer is de afgelopen jaren sterk gegroeid. Dit komt doordat Nederlandse consumenten massaal online shoppen. In 2015 leverden de pakketvervoerders 208 miljoen pakketten binnen Nederland af, een stijging van 11,3 procent ten opzichte van 2014, zo blijkt uit onderzoek van toezichthouder ACM. Vandaag organiseert Emerce het congres eFulfilment & Logistics in Utrecht.

Logistics