More stories

‘De fysieke winkel is niet dood’

“Als online het intermenselijk verkeer van fysiek contact weet te evenaren, zal ik mij oprecht zorgen gaan maken”. Rens van de Schoor, directeur van Steps, Superstar en Miss Etam, gelooft nog heilig in fysieke retail, net als Krein Bons, CEO van vanHaren. “De conversie in winkels is altijd nog hoger dan die van online”, zei hij gisteren op Emerce eRetail.

Retail

JD Sports wil ook webwinkels Perry Sport en Aktiesport voortzetten

Het Britse bedrijf JD Sports wil failliete sportwinkelketens Perry Sport en Aktiesport overnemen, en ook de webwinkels voortzetten. Dat blijkt uit een melding van mededingingsautoriteit ACM, die aan de overname zijn goedkeuring moet hechten.

Retail

Klanten Neckermann kunnen weer op krediet kopen

​Klanten van Neckermann kunnen vanaf juni weer op krediet kopen. Dat vertelde e-commerce manager Bob Nijk zojuist op Emerce eRetail. Na het faillissement was de retailer de vergunning daarvoor kwijtgeraakt.

E-commerce

Webwinkels hebben geen oog voor 55-plusser

55 procent van de Nederlandse consumenten boven 55 jaar verwacht dat hun koopgedrag de komende twee jaar steeds meer zal verschuiven naar online. In de afgelopen twee jaar was al een toename te zien in het online aanschaffen van onder andere elektronica en reizen. Dat blijkt uit onderzoek van Webloyalty, uitgevoerd door GfK, onder 800 consumenten van 55 jaar of ouder.

E-commerce

‘Alle SPAR-winkels nog dit jaar online’

SPAR wil al zijn ruim tweehonderd buurtwinkels voor het einde van het jaar online hebben, compleet met same day delivery. Dat vertelde e-commerce manager Richard Beukeboom zojuist op Emerce eRetail.

E-commerce

Zalando haalt retourpakketjes direct thuis op

Zalando doet met PostNL in Amsterdam een proef met Retour on Demand. Retourpakketjes worden op ieder gewenst ogenblik van de dag thuis opgehaald tot negen uur ’s avonds.

Logistics

Jumbo gaat thuisbezorgen ‘in hoog tempo’ uitrollen

De laatste drempel om internetbestellingen bij supermarkt Jumbo thuis te laten bezorgen is gisterenavond genomen. Franchisenemers stemmen in met plannen in die richting. Jumbo zegt de thuisbezorgdienst in hoog tempo te gaan uitrollen.

Logistics

Schoonmaakplatform Helpling breidt Nederlandse team uit

Helpling, de Europese online marktplaats voor huishoudelijke diensten, gaat het lokale team in Nederland versterken. Ook krijgt het Nederlandse platform de technologie van Hassle.com, dat in juli 2015 werd overgenomen.

E-commerce

Vakantieboulevard bundelt kleine reisspecialisten

Voormalig topman van de Dirk-supermarkten en dochter D-reizen Henk van den Broek is vandaag de Vakantieboulevard begonnen. De consument kan terecht bij 350 online reiswinkels op een enkele website.

Travel

Ex-directeur Conrad geeft Brandkids.nl doorstart

De oud-directeur van Conrad.com Michel Lieffering heeft Brandkids.nl overgenomen en maakt dat, net als LocalsUnited, onderdeel van de nieuwe bedrijvenalliantie Boozters. Dat opent volgende maand de deuren in hartje Eindhoven.

Retail

Verplichte behandeling geëist tegen Marktplaatsoplichter

Tijdens de zitting van de Noordelijke Fraudekamer in Groningen heeft de officier van justitie tegen een 28-jarige Marktplaats oplichter uit Assen 22 maanden gevangenisstraf geëist waarvan 10 maanden voorwaardelijk en een verplichte klinische behandeling voor de duur van een jaar in een FPK.

E-commerce

Just Cargo zet Uber-concept in voor slimmere pakketpost

Het Bossche Just Cargo wil de Uber worden voor koeriersdiensten. Het bedrijf wil in Nederland klanten en chauffeurs met elkaar in contact brengen via een app op de smartphone, maar dan om pakketten op te halen en te bezorgen.

Logistics

Uber breidt maaltijdbezorgdienst uit

Uber maakt haast met zijn maaltijdbezorgdienst. Aan het netwerk zijn opnieuw drie steden toegevoegd: San Francisco, Chicago en Houston. Klanten kunnen kiezen uit het aanbod van van honderden restaurants en betalen 5 dollar bezorgkosten.

Logistics

‘Nederlanders nog niet comfortabel met online winkelen via smartphone’

Nederlanders schuwen het kopen via mobiele apparaten als smartphones en tablets. Slechts 20 procent van de ondervraagde consumenten kocht afgelopen jaar in vergelijking met het jaar ervoor vaker producten op hun smartphone en 22 procent via de tablet. Dat stelt Accenture na internationaal onderzoek.

E-commerce

Amazon experimenteert met gezichtsherkenning

Amazon experimenteert met gezichtsherkenning, zo blijkt uit een octrooi dat enige tijd terug is gedeponeerd bij de U.S. Patent and Trademark Office. Daarmee wil het bedrijf fraude tegengaan.

Security