Mercedes bouwt bezorgbus voor bezorgbots
Mercedes heeft een bus ontwikkeld met ruimte voor acht rijdende bezorgrobots en 56 pakketcontainers. De bus zou zwermen bezorgbots kunnen afzetten en ophalen in stedelijke gebieden.
Mercedes heeft een bus ontwikkeld met ruimte voor acht rijdende bezorgrobots en 56 pakketcontainers. De bus zou zwermen bezorgbots kunnen afzetten en ophalen in stedelijke gebieden.
Sociale commercie, oftewel e-commerce via sociale media, is sterk in ontwikkeling. Denk aan de koopknoppen die Twitter, Tumblr en Facebook introduceerden, hoewel Twitter alweer is afgehaakt. En toch: alleen al op Pinterest bieden 10.000 retailers hun waren aan. Deze infographic van Sumo Heavy brengt de recente ontwikkelingen in kaart.
Cash, pinnen, creditcard, iDeal, PayPal, Apple Pay, Android Pay, Samsung Pay. Er zijn en komen nogal wat manieren om in de winkel, onderweg en online af te rekenen. Hoe makkelijk zou ’t zijn als we één virtuele portemonnee hebben die in al die situaties werkt? Voor de slimme retailer liggen daarmee nieuwe kansen en zelfs compleet nieuwe businessmodellen in het verschiet.
Een groeiend aantal grote bedrijven uit de Benelux sluit zich aan op Alibaba om te kunnen verkopen naar China.
ConsuWijzer, het consumentenloket van toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM), waarschuwt voor misleidende verkoop van abonnementen.
Sinds juni toont KLM klantbeoordelingen van vluchten wanneer iemand op zoek is naar een vliegticket op KLM.com. Met Rate My Flight kiest de luchtvaartmaatschappij er bewust voor om geen gebruik te maken van bestaande recensiesites zoals TripAdvisor.
65-plussers zijn de snelst groeiende groep kopers op de markt voor online fashion. Dat vertelde Gino Thuij van GfK gisteren op Emerce eFashion in Amsterdam. Opvallend is dat ouderen bij heel andere sites shoppen dan jongeren.
De nieuwe lichting Startupbootcamp E-commerce heeft zich gepresenteerd. De bedrijven, van wie de helft gerund door een vrouw, willen de e-commercewereld een stap vooruit helpen.
Nederlandse consumenten gaven in de eerste helft van dit jaar 9,53 miljard euro uit aan online aankopen van producten en diensten, een groei van 17,2 procent ten opzichte van vorig jaar, toen er in de eerste zes maanden 8,13 miljard online werd besteed. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor.
PayPal breidt zijn samenwerking met MasterCard uit voor betalingen in winkels. Het gaat om eenzelfde soort overeenkomst als die tussen PayPal en Visa eerder dit jaar.
Zeker de helft van de Europese consumenten, waaronder vooral Nederlanders, kijkt bij het bestellen over de grens naar de retourvoorwaarden. Dat blijkt uit onderzoek van efulfilmentleverancier B2C Europe, waaruit Logistiek.nl citeert.
A/B-testen vormt de ruggengraat van de e-commerce. Optimale conversie realiseer je echter niet alleen door te testen, maar ook door te weten wanneer je een test stopt en een nieuwe start.
Amazon is zoals al werd verwacht een bezorgdienst begonnen in Londen voor leden van Amazon Prime. Onder de noemer Amazon Restaurants kunnen binnen een uur bestellingen van partnerrestaurants worden bezorgd. Amazon gaat daarmee de concurrentie aan met Deliveroo en UberEats.
Gezond eten, vegetarische maaltijden en de Duitse markt. Drie terreinen waar TakeAway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, nog grote groeikansen ziet. Een beursgang moet het geld opleveren om die groeiplannen te financieren.
Met een omzet van 219 miljoen euro in 2015, is Westwing in nog geen vier jaar de leidende online retailer in home & living geworden. Medeoprichter Tom Peeters vertelt donderdag op Emerce eFashion over zijn maximale focus op customer engagement.