Android Pay werkt straks met Visa Checkout en Masterpass
Google heeft een strategische samenwerking met Visa en Mastercard voor Android Pay aangekondigd. Gebruikers van Visa Checkout en Masterpass kunnen dan ook in fysieke winkels betalen.
Google heeft een strategische samenwerking met Visa en Mastercard voor Android Pay aangekondigd. Gebruikers van Visa Checkout en Masterpass kunnen dan ook in fysieke winkels betalen.
Bezorgdrones zullen in de toekomst kunnen landen op landingsplaatsen die consumenten zelf uitprinten. Dat vertelde Amazon topman Jeff Bezos een dezer dagen in Seattle.
Bruna gaat de etalages van zijn winkels gebruiken voor advertenties op digitale schermen. Ook andere adverteerders dan Bruna zelf kunnen er terecht. Voor de realisatie en exploitatie van de schermen is Bruna een samenwerking aangegaan met het bedrijf WindowSketch.
Er lijkt meer vraag te zijn naar zogenoemde Dash Buttons, waarmee consumenten automatisch bestellingen bij Amazon kunnen plaatsen, bijvoorbeeld waspoeder. […]
Steeds meer webwinkeliers willen ook internationaal gaan verkopen. Dit is een relatief eenvoudige stap. Een van de belangrijkste dingen is ervoor te zorgen dat je vindbaar bent over de grens, maar dit is niet zonder (juridische) gevolgen.
Overal verkopen en afhandelen – dat is kortweg de uitdaging waarvoor omni-channel retailers zich gesteld zien. Moest je er vroeger alleen voor zorgen dat er voldoende producten in de opslag lagen om de winkels te bevoorraden, nu is de afhandeling van een aankoop veel ingewikkelder. Je hebt te maken met (veel) verschillende kanalen en fulfilment scenario’s. Een ordermanagementsysteem kan orde in de chaos scheppen en voor een betere klantbeleving zorgen.
Entertainment retailer FAME, inmiddels al twee jaar onderdeel van Media Markt Amsterdam, wil volgend jaar met minstens 25 procent groeien. Dat zegt vestigingsdirecteur Ricardo van Dijk tegen Entertainment Business.
Het Amerikaanse modemerk Under Armour, dat met een internationale opmars bezig is, zag zijn digitale omzet in het derde kwartaal met bijna een derde groeien tot 408 miljoen dollar.
Internationaal onderzoek van Adobe laat zien dat maandag 12 december in Nederland de drukste dag van de drukste e-commercemaand van het jaar wordt. Tijdens de decembermaand wordt naar verwachting voor 5,1 miljard euro online gewinkeld.
foodora, de fietsbezorgservice van kwaliteitsrestaurants, breidt dit najaar uit naar drie nieuwe steden. Na Amsterdam, Den Haag, Utrecht en Rotterdam kunnen ook de inwoners van Haarlem en Eindhoven binnenkort maaltijden per fiets laten bezorgen.
Na een aantal beter dan verwachte kwartalen stelde online retailer Amazon vanavond teleur. Niet dat de resultaten over het derde kwartaal slecht zijn. De winst ging van 79 miljoen dollar vorig jaar naar 252 miljoen dit jaar. En de omzet van 25,4 naar 32,7 miljard.
Jumbo Kok in Deventer heeft als eerste Nederlandse supermarkt beacons geïnstalleerd. Met een app kunnen klanten informatie over bepaalde producten krijgen.
Amazon wil komende jaren twintig eigen supermarkten openen in Amerika en denkt dat er komend decennium ruimte is voor tweeduizend zaken. Ahold krijgt er voor Stop & Shop een concurrent bij.
In de retail draait alles om persoonlijke ervaringen en dat is niet per definitie hetzelfde als personalisatie. De grote uitdaging van de Nederlandse (e-)winkeliers is om online en offline verkoopkanalen dusdanig op elkaar af te stemmen, dat ze elkaar versterken. Zo kun je de beste klantbeleving bieden. Maar er speelt nog veel meer in retailland.
De Nederlandse betaalverwerker Adyen heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met de bekende online marktplaats Etsy. De technische samenwerking omvat Europa, de Verenigde Staten en andere kernmarkten.