More stories

‘Webwinkel Redcoon gaat uit de lucht’

Webwinkel Redcoon gaat binnenkort uit de lucht. Dat meldt Hardware.info op basis van een interne e-mail. Moeder Media-Saturn Groep vindt dat de elektronica webshop teveel concurreert met Media Markt.

E-commerce

Amazon binnenkort met Netflix-concurrent in Nederland

Amazon zou op het punt staan een online videodienst te lanceren in Nederland. Het bedrijf verwerft rechten van Nederlandse producties, wat door een voorteken voor kan zijn.

Video

Pinterest: nieuwe belofte voor e-commerce?

In korte tijd heeft Pinterest meerdere zoek- en kooptoepassingen aan haar platform toegevoegd. De commerciële ambitie lijkt groot. Een serieuze uitdager van de grote namen?

Social

Europese consument koopt vaker over de grens

Vorig jaar hebben 253 miljoen Europese consumenten voor 189 miljard euro online bestellingen gedaan, 9 miljard meer dan een jaar geleden. Dat heeft PostNord berekend in een studie naar koopvoorkeuren van Europeanen. Meest opvallend: meer Europeanen bestellen over de grens.

Cross Border

Dennis Goedegebuure over de contentstrategie van Fanatics

Fanatics is de grootste online retailer voor ‘licensed sports merchandising’. Het twee jaar oude bedrijf beheert ongeveer 350 websites. Op die sites worden soms identieke producten verkocht. Wat betekent dit voor de content?

Contentmarketing

B2B-producenten: tijd voor de sprong naar e-commerce

Dat retailers e-commerce hebben omarmd, is wel duidelijk. Maar voor de producenten van bijvoorbeeld onderdelen van kippenslachtmachines of afvulsystemen voor frisdrank lag het tot voor kort minder voor de hand om een webshop te starten.

E-commerce platforms

Emerce eDay: Waarom de online juwelenhandel persoonlijker wordt

Bernd Damme, oprichter van Eyewear.nl en Pelliano, wil de online juwelenhandel opschudden. Met moderne technieken, maar niet zonder de hulp van een traditionele juwelier. Zijn House of Eléonore ging een samenwerking aan met het 161 jaar oude Royal Asscher. Damme spreekt volgende week donderdag op Emerce eDay.

E-commerce

Waarom webwinkels fysieke winkels moeten openen

In dit onderzoek is het verschil onderzocht tussen online retailers met en zonder fysieke winkels. Hieruit blijkt dat de online verkopen sterk toenemen in regio’s waar fysieke winkels zijn.

Retail
Premium

Online omzet Nike 49 procent gestegen

Nike verkoopt steeds meer online. De online verkopen zijn in het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar met 49 procent gestegen.

Fashion

Online super FreshDirect haalt 189 miljoen dollar op

De Amerikaanse online grootgrutter FreshDirect heeft 189 miljoen dollar gekregen van private investeerders. Dat is twee keer het bedrag dat het bedrijf sinds de oprichting heeft opgehaald.

Food

‘Takeaway.com stelt openingskoers bij’

Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, gaat vrijdag naar de beurs voor een prijs tussen de 21,50 en 23 euro per aandeel. Dat schrijft Bloomberg woensdag.

Food

Aanhuisgebracht.nl gaat online boodschappen voor verswinkels bezorgen

Aanhuisgebracht.nl heeft een landelijk online platform ontwikkeld, waar de consumenten gemakkelijk boodschappen kunnen bestellen bij de aangesloten speciaalzaken.

Food

CEO Federica Marchionni weg bij Lands’ End

CEO Federica Marchionni stapt op bij online moderetailer Lands’ End na tegenvallende resultaten. Zij heeft het nog geen twee jaar volgehouden.

E-commerce

Jumbo zet Max Verstappen in voor marketing thuisbezorgen, Picnic slaat terug

Supermarkt Jumbo is dinsdag begonnen met de nieuwe tv campagne Snel besteld, Snel thuisbezorgd. Daarin speelt Max Verstappen de boodschappen aan huis. Picnic reageert met een eigen video.

Food

Nieuw platform voor verhuur spullen

Twee jonge ondernemers uit Rotterdam hebben MijnHuurprijs.nl opgericht, een platform waar iedereen de mogelijkheid heeft om spullen te huren of te verhuren. Zowel bedrijven als particulieren kunnen gratis gebruik maken van de site.

E-commerce