More stories

Entertainmentwinkel FAME rekent op een paar ton omzetverbetering

Entertainment retailer FAME, inmiddels al twee jaar onderdeel van Media Markt Amsterdam, wil volgend jaar met minstens 25 procent groeien. Dat zegt vestigingsdirecteur Ricardo van Dijk tegen Entertainment Business.

Retail
Premium

E-commerce Under Armour groeit 29 procent

Het Amerikaanse modemerk Under Armour, dat met een internationale opmars bezig is, zag zijn digitale omzet in het derde kwartaal met bijna een derde groeien tot 408 miljoen dollar.

Cross Border

‘Maandag 12 december drukste dag e-commerce’

Internationaal onderzoek van Adobe laat zien dat maandag 12 december in Nederland de drukste dag van de drukste e-commercemaand van het jaar wordt. Tijdens de decembermaand wordt naar verwachting voor 5,1 miljard euro online gewinkeld.

Retail

foodora breidt uit naar drie nieuwe steden

foodora, de fietsbezorgservice van kwaliteitsrestaurants, breidt dit najaar uit naar drie nieuwe steden. Na Amsterdam, Den Haag, Utrecht en Rotterdam kunnen ook de inwoners van Haarlem en Eindhoven binnenkort maaltijden per fiets laten bezorgen.

Food

Koers Amazon onderuit na teleurstellende cijfers

Na een aantal beter dan verwachte kwartalen stelde online retailer Amazon vanavond teleur. Niet dat de resultaten over het derde kwartaal slecht zijn. De winst ging van 79 miljoen dollar vorig jaar naar 252 miljoen dit jaar. En de omzet van 25,4 naar 32,7 miljard.

E-commerce

Jumbo in Deventer test bakentechnologie

Jumbo Kok in Deventer heeft als eerste Nederlandse supermarkt beacons geïnstalleerd. Met een app kunnen klanten informatie over bepaalde producten krijgen.

Food

Amazon wil tot 2.000 fysieke supermarkten openen

Amazon wil komende jaren twintig eigen supermarkten openen in Amerika en denkt dat er komend decennium ruimte is voor tweeduizend zaken. Ahold krijgt er voor Stop & Shop een concurrent bij.

Food

Onderzoek: Nederlandse retail worstelt met on- en offline synergie

In de retail draait alles om persoonlijke ervaringen en dat is niet per definitie hetzelfde als personalisatie. De grote uitdaging van de Nederlandse (e-)winkeliers is om online en offline verkoopkanalen dusdanig op elkaar af te stemmen, dat ze elkaar versterken. Zo kun je de beste klantbeleving bieden. Maar er speelt nog veel meer in retailland.

Retail

Adyen haalt marktplaats Etsy als klant binnen

De Nederlandse betaalverwerker Adyen heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met de bekende online marktplaats Etsy. De technische samenwerking omvat Europa, de Verenigde Staten en andere kernmarkten.

Payment

Groupon koopt rivaal LivingSocial

Koopjessite Groupon koopt zijn grootste concurrent LivingSocial voor een onbekend bedrag. Dat nieuws lekte gisteren naar buiten bij de presentatie […]

E-commerce

Betalen via PayPal ook met Facebook Messenger

PayPal maakt online betalingen mogelijk via Facebook Messenger. Betalen via PayPal kon al wel, maar alleen via gekoppelde bankkaarten.

Digital Wallets

Thuiswinkel.org blij met nieuwe BKR regeling

Thuiswinkel.org is blij met de veranderingen die het Bureau Kredietregistratie (BKR) heeft aangekondigd. Waar voorheen alleen kredieten met een hoogte boven 500 euro werden geregistreerd, geldt dat vanaf 1 december al voor kredieten met een kredietlimiet van 250 euro of hoger.

Payment

HelloFresh start proef met bezorgen gekoelde maaltijden per fiets

HelloFresh start samen met FoodLogica, een startup op het gebied van duurzame logistiek, een proef voor het bezorgen van gekoelde maaltijden in grote steden.

Logistics

ACM beboet webwinkels Bever, Coolcat en Shoebaloo

Toezichthouder ACM heeft boetes van in totaal ruim een half miljoen euro opgelegd aan vijf webwinkels in de modebranche. Zij informeerden consumenten op hun website onvoldoende over de regels die gelden bij het annuleren van hun aankoop.

Fashion

Plugify voor het online boeken van artiesten

“Van supergedreven beginnende conservatoriumstudenten die zichzelf voor 75 euro een hele avond aanbieden, tot professionele coverbands van twaalf man voor 5000 euro. En alles daar tussenin”, zo beschrijft oprichtster Eline Leijten het aanbod van Plugify.

Disruptie