More stories

De omnichannel ervaring van Domino’s

Domino’s kent een sterk digitaal geïntegreerde customer journey. Bij het bestellen van een pizza is over elke stap in de online journey nagedacht. Casper Mooyman is als senior digital development manager verantwoordelijk voor (verdere) groei van Domino’s Pizza binnen de food delivery markt. Hij is een van de sprekers op Emerce eRetail in Bussum.

E-commerce

Workshop: Aan de slag met dynamic pricing

Steeds meer retailers experimenteren met dynamic pricing, het verlagen of veranderen van de prijs om consumenten over de streep te trekken. Zowel on- als offline. Niet alleen de grote jongens, ook middelgrote ondernemers zien er de voordelen van in. Hoe te beginnen? Met welke partners? En wat levert het op?

Retail

PostNL: Kerstrecord van ruim 1,4 miljoen pakketten

PostNL verwerkte en bezorgde gisteren meer dan 1,4 miljoen pakketten. Dit is 30 procent meer dan vorig jaar en 100.000 meer dan op 1 december, de recorddag voor Sinterklaas toen ruim 1,3 miljoen pakketten werden bezorgd.

Logistics

Webwinkel DA Retail blijft open na uitstel van betaling

Ook drogisterijketen DA Retailgroep, met 266 franchisewinkels, is in de problemen gekomen. Het bedrijf heeft woensdag uitstel van betaling aangevraagd. De website blijft open.

E-commerce

Martijn Jansen commercieel directeur Drukwerkdeal

Martijn Jansen heeft zijn bedrijf Voradius verlaten en is commercieel directeur geworden bij Drukwerkdeal.

E-commerce

V&D sluit zijn webwinkel (update)

V&D sluit tot nader order zijn webwinkel. De hele V&D Groep heeft vanochtend uitstel van betaling gekregen, inclusief La Place. De winkels blijven voorlopig open.

E-commerce

Consument wil geen tsunami betaalapps

Het is een beetje als HEMA en V&D die elk besluiten om een eigen betaalsysteem op de markt te brengen. De grote Amerikaanse retailers Target en Walmart passeren Apple Pay en Android Pay met hun eigen betaalsystemen. Maar is dat verstandig?

Payment

Amazon toont fulfillment center in Manhattan

Amazon heeft een distributiecentrum ingericht in Manhattan in New York, pal tegenover het Empire State Building, om tijdens de feestdagen snel te kunnen bezorgen.

E-commerce

Ook uitstel van betaling voor V&D

Ook V&D vraagt uitstel van betaling aan. Medewerkers van het warenhuis worden volgens RTL om 9 uur vanochtend ingelicht. Een reddingsplan met Click & Collect heeft vooralsnog te weinig opgeleverd.

E-commerce

Klanten Spar kunnen met WhatsApp bestellen

Klanten van de Spar-winkels in Vuren en Dussen kunnen vanaf januari via WhatsApp hun boodschappen bestellen. Die worden dan ook meteen bezorgd.

E-commerce

Rewind: drama’s en kansen in retail

In februari 2015 wankelde V&D. Er dreigde massa-ontslag en leegstand van iconische panden. Een financiële injectie van 60 miljoen euro en een verruiming van de kredietfaciliteiten door de banken zorgden voor uitstel van executie. Retail is definitief in transitie, schreef ING in een onlangs verschenen rapport. Maar de bank constateert ook dat retailers zich niet of in geringe mate gevoelig achten voor baanbrekende innovaties. Zijn de lessen dan nog niet geleerd?

E-commerce

Akkoord over nachtwerk Belgische e-commerce

In België hebben de sociale partners een akkoord bereikt over nachtarbeid voor e-commerce in de handels- en distributiesector. Begin december zaten de onderhandelingen nog muurvast.

E-commerce

Bol.com breekt e-commerce record

Bol.com vestigde gisteren naar eigen zeggen een e-commerce record. Waar recent de maandag voor Sinterklaas de boeken in ging als de drukste dag ooit, was het gisteren in aanloop naar Kerstmis nog drukker. Dit resulteerde volgens de retailer in een omzetgroei van ruim 20 procent ten opzichte van de drukste dag voor Sinterklaas.

E-commerce

Macintosh vraagt surseance van betaling aan

Schoenenreus Macintosh zit diep in de problemen. Nadat gisteren bekend werd gemaakt dat het bedrijf al zijn vierhonderd schoenenwinkels zou gaan verkopen, meldt het beursgenoteerde bedrijf vanochtend dat uitstel van betaling is aangevraagd bij de rechtbank in Maastricht. Het eerder ingezette cross channel beleid heeft niet geholpen.

E-commerce

Vier van de tien e-shoppers ondervinden problemen

Vier van de tien e-shoppers ondervinden leverings- of technische problemen. Daarbij ging het vaak om te late levering van goederen of diensten, technische problemen bij het bestellen of betalen en het ontvangen van verkeerde of beschadigde goederen. Dat blijkt uit onderzoek van CBS.

E-commerce