Hoogvliet gaat ook in Bilthoven bezorgen
Hoogvliet breidt het thuisbezorggebied verder uit. Na Amsterdam, Den Haag-Ypenburg en Voorschoten worden online bestelde artikelen ook in Bilthoven afgeleverd.
Hoogvliet breidt het thuisbezorggebied verder uit. Na Amsterdam, Den Haag-Ypenburg en Voorschoten worden online bestelde artikelen ook in Bilthoven afgeleverd.
Amazon gaat in de VS rijden met duizenden vrachtwagens die Amazon als opschrift krijgen. Het is deels een marketingstunt. De naam Amazon krijgt op deze manier een nog grotere bekendheid.
Zalando breidt de proef met ‘same day deliveries’ uit met acht nieuwe steden in Duitsland. Klanten op die markten krijgen hun kleding op de dag van bestelling al thuisgeleverd met een koerier.
De e-commercespecialisten van Online Heroes uit Antwerpen brengen een op RFID gebaseerde digitale paskamer op de markt. Modemerk Sarah Pacini gaat ze installeren in zijn winkels.
Winkelformules dienen hun franchisenemers te betrekken in hun online strategie. In zo’n formule kunnen franchisers hun steentje bijdragen aan online verkopen en daar mag volgens ook best een reële vergoeding tegenover staan. Dat zegt ABN AMRO.
Op weg naar een betere gebruikerservaring en omnichannel communiceren zag het Britse warenhuis Harrods een centrale rol weggelegd voor Product Information Management (PIM).
In de eerste drie kwartalen van 2015 hebben Nederlandse consumenten in totaal 100,44 miljoen online aankopen gedaan ter waarde van 11,35 miljard euro. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor van Thuiswinkel.org.
Albert Heijn gaat samen met het ministerie en de overheden in de regio’s Groningen-Assen, Arnhem-Nijmegen, Midden-Nederland en de Metropoolregio Amsterdam een IT-systeem ontwikkelen om de supermarktlogistiek te verbeteren door vrachtverkeer efficiënter en ongestoord te laten rijden. Dat meldt Logistiek.nl
Het jaar 2016 staat als het om e-commerce gaat in het teken van klantbeleving. De race naar de bodem door te stunten met prijzen heeft veel (web)winkels de laatste jaren uitgemergeld. Nu de economie weer wat aantrekt, ontstaat er ruimte om te investeren. En verstandige webshops investeren in een onderscheidende klantbeleving. Dat blijkt in ieder geval uit deze belangrijkste e-commerce trends voor 2016.
De Belgische bank Belfius laat klanten op zijn app nu ook inloggen met een vingerafdruk, zoals ING Bank al eerder in Nederland introduceerde.
Online supermarkt Picnic breidt uit naar Leusden. Vanaf vandaag bezorgt de dienst ook in Leusden de boodschappen gratis thuis. Picnic ging twee maanden geleden in Amersfoort van start. Begin 2016 volgen meer steden.
Steeds meer retailers zetten apps in om de customer journey van hun vaste klanten zo soepel en aantrekkelijk mogelijk te maken. En met succes. Een van de frontrunners op dit gebied is Starbucks. Maar ook Walgreens, Amerika’s grootste drogisterijketen. En een van de meest gedownloade retail-apps ter wereld.
Het goedkope online warenhuis Lesara opent de deuren in zestien Europese landen simultaan. Daarmee boren de Duitsers in een klap een potentieel marktbereik van 205 miljoen consumenten aan.
Online winkelen kun je tegenwoordig op elk gewenst apparaat en vanaf (bijna) elke locatie doen. De afgelopen jaren zijn aan- en verkopen via smartphones dan ook verder toegenomen. Maar alhoewel de smartphone zich prima leent om overal te gebruiken, shoppen consumenten het liefst thuis op de bank.
In het derde kwartaal is de omzet uit onlineverkopen binnen het midden- en grootbedrijf met bijna 18 procent toegenomen ten opzichte van een jaar eerder. Dat meldt het CBS.