More stories

SAP en Oracle domineren markt voor inkoop- en supply chain

SAP blijft de absolute leider in de wereldwijde markt voor inkoop- en supply chain-software. Deze markt was in 2014 goed voor 10 miljard dollar, een stijging van 10 procent.

E-commerce

E-commerce Live: de foto’s

Met 1300 bezoekers is de eerste editie van E-Commerce Live! gisteren in de Beurs van Berlage zonder meer geslaagd te noemen. En vandaag gaan we verder met Digital Marketing Live, een dag gewijd aan online marketing. Meer foto’s? Kijk op Flickr.

E-commerce

Zalando Nederland lanceert site voor kledingadvies

Zalando staat in Nederland op het punt om de dienst Zalon te lanceren. Dat is een platform waar freelance stylisten kledingadviezen kunnen gaan geven aan consumenten en daar commissies mee verdienen.

Retail

bol.com: Mobiel neemt rol van tablet over

Mobiele telefoons leveren een groeiende bijdrage aan de omzet van bol.com en die van tablets neemt, verrassend genoeg, af. Maurice Jongerius stelt dat apps bovendien een orderverhogende waarde hebben.

Retail

Amazon wil RFID breder inzetten

Amazon wil RFID grootschalig toepassen in zijn aanleverketen. Dat heeft vicepresident Dace Clark gezegd bij de opening van een nieuw RFID lab van Auburn University.

E-commerce

Funda geeft ongebonden verhuurbemiddelaars toegang tot huurplatform

Funda heeft haar huurplatform opengesteld voor verhuurbemiddelaars die niet bij een branchevereniging zijn aangesloten. De grootste huizensite heeft daartoe besloten na een succesvolle proef. Funda en mede-initiatiefnemer NVM willen met de openstelling meer transparantie bewerkstelligen op de Nederlandse huurmarkt.

E-commerce

Maartje Frederiks (HelloFresh) verkozen tot innovatiefste e-commerceprofessional

Zojuist is bekendgemaakt dat Maartje Frederiks, medeoprichter en CEO van HelloFresh Benelux, is verkozen tot de meest innovatieve e-commerceprofessional van 2015.

E-commerce

Bankendiscussie op Mobile Convention Amsterdam

Banken merken de digitale transitie maar al te goed. Een groot deel van hun klanten bankiert en betaalt nu al met een app. Daniel Delft van VISA zal komende donderdag op Mobile Convention Amsterdam drie bankiers interviewen, van Rabo, ING en Knab.

E-commerce

Nieuwe leden managementteam SyndicatePlus

Dataleverancier Syndicateplus breidt het managementteam uit met Max Verduyn en Vincent van Wissem. Zij worden respectievelijk verantwoordelijk voor de operaties en het product.

De Nieuwe Zaak richt pijlen op Duitsland

Internetbureau De Nieuwe Zaak sluit een samenwerking met Fingerspitzengefühl om Nederlandse webwinkels te helpen uitbreiden naar Duitsland.

Nieuwe afrekenmodel Beslist.nl vandaag live

Webwinkels gaan vanaf vandaag bij Beslist.nl weer afrekenen per klik van de consument naar hun shop.

Online advertising

Online discounter Lesara komt naar Nederland

Direct uit fabrieken in China en Turkije en daarom goedkoper dan van merkfabrikanten, maar wel dezelfde producten. Met die propositie probeert Lesara een Europese online winkelketen te stichten, vanaf woensdag ook in Nederland.

Retail

Vijf vragen over Android Pay

Google kondigde vorige week donderdag dan eindelijk Android Pay aan, het mobiele betaalsysteem voor Android. Tegelijkertijd werd een nieuwe versie van de digitale portemonnee Google Wallet gelanceerd. De vorige pogingen van Google met betrekking tot mobiele e-commerce zijn geflopt. Lukt het Google nu wel? Vijf vragen over Android Pay.

Payment

Amazon komt met eigen huismerk

Amazon komt met eigen huismerken voor zijn (Amerikaanse) boodschappendienst. Het leverde tot nu toe al diverse producten onder de noemer Elements, maar daar worden nu melk, graanontbijt en babyproducten aan toegevoegd.

E-commerce

E-commerce live: de strategie achter Brandkids

Na een loopbaan als interimmanager bij modebedrijven, lanceerde Hans Lormans in maart 2013 samen met zijn compagnon Peter Sorber Brandkids: een merkenplatform voor kinderkleding. Dat is een internationaal succes geworden. Lormans licht dinsdag de strategie van zijn bedrijf toe op E-commerce Live! in Amsterdam.

E-commerce