More stories

Boodschappenbezorgers halen broekriem aan

Boodschappenbezorger Instacart heeft personeel voor werving op straat gezet. Ook gaan de tarieven voor bezorging omhoog. Foodpanda heeft in India 300 werknemers ontslagen.

E-commerce

Europese introductie Apple Pay lijkt nabij

De introductie van Apple Pay in grotere delen van Europa laat mogelijk niet lang meer op zich wachten. Het bedrijf blijkt begin deze maand de merknaam Apple Wallet te hebben gedeponeerd bij het Europees merkenregister.

E-commerce

Straks ook via QR-code met iDEAL betalen

Komend jaar zal het ook mogelijk worden om via een QR-code op mobiele telefoons met iDEAL te betalen. Dat zegt Gijs Boudewijn van Betaalvereniging Nederland tegen BNR Radio.

Payment

Drogisterij.net neemt concurrent over

Drogisterij.net heeft voor een onbekend bedrag concurrent i-drogist.nl overgenomen. Volgens oprichter Jaap Santifort past deze overname bij de strategie van Drogisterij.net.

E-commerce

Zelfs met feestdagen is same-day delivery onbelangrijk

De feestdagen naderen snel. Kunnen online bestelde pakjes nog op tijd geleverd worden? Het is voor veel consumenten in Amerika inmiddels een heet hangijzer. Toch denken internetgebruikers nog steeds niet dat same-day delivery een belangrijke optie is.

Fulfillment

Doek valt definitief voor Macintosh

Schoenenretailer Macintosh, moederbedrijf van de winkelketens Scapino, Dolcis, Invito en Manfield, is failliet verklaard. Dat laat het bedrijf zojuist weten. Het Limburgse bedrijf had al uitstel van betaling gekregen.

E-commerce

Drogisterijketen DA failliet, maakt meteen doorstart

Het moederbedrijf van drogisterij en perfumerie DA is definitief failliet verklaard. Dat meldt RTL Z. Vorige week vroeg DA Retailgroep uitstel van betaling aan.

E-commerce

Samsung Pay vanaf volgend jaar geschikt voor online betalingen in VS

Amerikanen kunnen vanaf volgend jaar online betalen met Samsung Pay. Dat heeft Thomas Ko, een van de topmannen van Samsung Pay, gezegd in een interview.

E-commerce

‘Overname PostNL niet zo simpel’

PostNL zegt kennis te hebben genomen van de geruchten over een overnamebod door Royal Mail, maar ‘we herkennen ons hier niet in’. De koers van het aandeel schoot donderdag als gevolg van de geruchten flink omhoog.

E-commerce

Servicesupermarkt krijgt nieuwe dimensie

De toenemende digitale concurrentie in de branche brengt meer investeringen in het online kanaal met zich mee. Dat constateert ING in een nieuwe marktverkenning. Met name businessmodellen die een goede balans tussen schaal en kosten weten te vinden slagen.

E-commerce

Mobiel betalen: de toekomst start nu!

Het internationale betaallandschap is sterk in beweging. De digitale transformatie zet de verhoudingen op scherp. De ooit onaantastbare banken en creditcardmaatschappijen krijgen felle concurrentie van een nieuwe generatie digitale dienstverleners. Deze mobiele betaaloplossingen zijn vaak sneller, transparanter en klantgerichter dan de diensten waar uw klant nu nog gebruik van maakt.

Payment

Coolblue blijft België vanuit Tilburg bedienen

Online winkel Coolblue gaat geen distributiecentrum openen in België, ook niet nu er eindelijk een akkoord is over nachtwerk in de e-commerce. Tot voor kort was nachtwerk niet toegestaan.

E-commerce

‘Royal Mail wil PostNL’

Het Britse Royal Mail zou een bod overwegen op PostNL. Dat schrijft de Daily Mail op basis van ingewijden. De Britse postbezorger zou 5 euro per aandeel willen betalen, tegen een marktwaarde van 2 miljard.

E-commerce

Unilever en Jumbo maken online recepten ‘shoppable’

Unilever gaat online recepten voortaan shoppable maken in de vorm van een zichtbare knop op de receptenpagina. Daarmee kunnen consumenten ingrediënten van het recept meteen bestellen bij supermarkt Jumbo.

E-commerce

Feestdagen goed voor 658 miljoen euro online omzet

De verkoop van kerstcadeaus en -artikelen heeft in de drie weken voor kerst een extra online omzet van 207 miljoen euro gegenereerd. Dit is een stijging van 46 procent ten opzichte van de gemiddelde weekomzet. Het totaal aan online bestedingen in de periode van 6 december tot en met 24 december komt hiermee uit op 658 miljoen. Dat blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van Thuiswinkel.org en DHL Parcel.

E-commerce