More stories

Adyen verdubbelt omzet in 2015

Het Nederlandse betaalbedrijf Adyen heeft zijn omzet vorig jaar verdubbeld naar 350 miljoen dollar. Aan transacties verwerkte Adyen maar liefst 50 miljard dollar, tegen 25 miljard een jaar eerder.

E-commerce

Omzet Centralpoint.nl overstijgt 100 miljoen euro

Met een omzetgroei van 45 procent overstijgt Centralpoint.nl voor het eerst het jaartotaal van 100 miljoen euro. “We willen onze leidende positie verder uitbouwen”, zegt Directeur Centralpoint Online Marcel Joosten.

Customer Service

HEMA breekt met fotoboekenleverancier Albelli

Albelli is vanaf volgende maand geen leverancier meer van een deel van de fotoboeken van HEMA. De winkelketen gaat met een andere partij in zee, weet RetailNews.

E-commerce

ACM tikt bedrijven op de vingers voor te hoge internetkosten

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft enkele ondernemingen, zoals de grootste maaltijdbezorgers en aanbieders van vliegtickets, op de vingers getikt. Zij rekenen te hoge kosten voor het gebruik van betaalmiddelen als iDeal of creditcard bij internetaankopen.

E-commerce

Nieuwe Neckermann wil landelijke dekking met eigen winkels

Neckermann wil landelijke dekking met ondersteunende winkels in Nederland en België. Dat vertelt Bas Pieper, de nieuwe CEO van Neckermann, aan Emerce. Gisteren werd bekend dat postorderbedrijf Neckermann een fusie aangaat met de online webshop D5Avenue. In eerste instantie worden zeventien winkels geopend.

E-commerce
Premium

Lightspeed (ex-SEOshop) in ‘subscription commerce’

Maandelijks nieuwe scheermesjes of wekelijks een nieuwe bos bloemen thuisbezorgd. Beiden zijn voorbeelden van subscription commerce, een vorm van e-commerce die het voormalige SEOshop, nu Lightspeed geheten, kan bieden.

E-commerce platforms

Babysitterapp Babuzo komt naar Nederland

De Vlaamse app voor babysitters Babuzo komt naar Amsterdam, Den Haag en Rotterdam. Met die app vinden ouders onmiddellijk alle beschikbare babysitters uit hun buurt.

E-commerce

Omzet Coolblue naar 555 miljoen euro, duizend extra banen

De omzet van webwinkel Coolblue schoot in 2015 naar 555 miljoen euro, een groei van 54 procent ten opzichte van 2014, toen het bedrijf 360 miljoen euro omzet maakte.

E-commerce

Toekomst verzekeringsvergelijker HoyHoy.nl onzeker

De toekomst van verzekeringsvergelijker HoyHoy.nl is onzeker nu de Britse eigenaar BGL zich terugtrekt uit Nederland. Dat bevestigt marketingdirecteur Christiaan Puper aan Adformatie. Als er geen koper wordt gevonden, worden de activiteiten stopgezet.

E-commerce

Readen bouwt D5 Avenue om tot Neckermann.com

Readen Retail bouwt de acht gekochte winkels van Kijkshop om tot Neckermann winkels. Dat bevestigt directeur Bas Pieper aan Retailnews. De winkels moeten het uithangbord worden van de gelijknamige webwinkel, waarin Readen een meerderheidsbelang heeft genomen.

E-commerce

Sieradenverkoper Zazzy biedt Shopify integratie

De Nederlandse startup Zazzy, die persoonlijke 3D-geprinte sieraden voor iedereen toegankelijk wil maken, heeft zijn verkoopplatform geïntegreerd met Shopify.

E-commerce platforms

Forse groei autodelers in Amsterdam

Sinds de start van autodeeldienst SnappCar in 2011 is het aantal deelnemers in Amsterdam het sterkst gegroeid. De groei in 2015, van ruim 7500 deelnemers naar in totaal ruim 18.000, is volgens het platform niet eerder vertoond.

E-commerce

Bol.com kreeg korting op grond Waalwijk

Bol.com heeft een fikse korting gekregen op grond die het in Waalwijk heeft gekocht voor de bouw van een nieuw distributiecentrum. Dat meldt het Brabants Dagblad.

E-commerce

Kijkshop verkoopt filialen

Kijkshop verkoopt acht van zijn honderden filialen aan Readen Retail, bekend van online discounter D5Avenue.com. Het gaat om filialen in Amsterdam, Almelo, Delft, Dordrecht, Ede, Emmen, Meppel en Zutphen.

E-commerce

Nieuwe flagship store voor Apple in Parijs

Apple gaat een nieuwe flagship Apple Store openen aan 114 Avenue des Champs-Élysées in Parijs, volgens berichten in Le Figaro. Het bedrijf heeft het huurcontract voor de duur van twaalf jaar al getekend. Dat komt neer op 12 miljoen euro per jaar.

E-commerce