More stories

25.000 nieuwe klanten voor Shopify in derde kwartaal

Shopify, de leverancier van webwinkelsoftware, realiseerde in het derde kwartaal 52,8 miljoen dollar omzet, een enorm verschil met 2014, toen de teller op slechts 27,3 miljoen stond. Het nettoverlies is echter gestegen, van 4,3 naar 4,7 miljoen.

E-commerce

Weer staking bij Amazon

Amazon Duitsland is alweer getroffen door een staking, zo laat vakbond Verdi weten. Het betreft vooralsnog alleen de vestiging van Bad Hersfeld. Zo’n 300 werknemers hebben het werk neergelegd.

E-commerce

Apple voegt categorie Winkelen toe aan iOS App Store

Apple heeft een categorie Winkelen aan zijn App Store voor iOS toegevoegd. Hier vindt men alle winkelapps die voorheen in de categorie Lifestyle waren te vinden.

E-commerce

Albert Heijn test foodsie app

Albert Heijn is een proef gestart met een nieuwe app: de AH-foodsie app. Die informeert klanten welke producten in de winkel een 35 procent kortingssticker hebben.

E-commerce

App voor digitale vrachtbrief

Startup Value Engineers lanceert morgen tijdens de ICT & Logistiek-beurs in Utrecht de e-CMR, een app voor de digitale vrachtbrief. Daarmee is het mogelijk om beter data uit te wisselen binnen de vervoersketen.

Logistics

Square wil 403 miljoen dollar ophalen

Betaalbedrijf Square van Twitter-baas Jack Dorsey wil met zijn beursgang ten minste 403 miljoen dollar ophalen. De prijs per aandeel heeft een bandbreedte van 11 tot 13 dollar.

E-commerce

Baas bol.com Plaza naar Albert Heijn

De baas van bol.com Plaza, Machiel Tiddens, verhuist naar zusterbedrijf Albert Heijn. Hij wordt daar senior director Online.

Retail

‘Weinig retailers zijn écht omnichannel’

Kijken, kijken, online kopen. Een bekende frustratie voor winkeliers, maar andersom komt ook vaak voor: op internet oriënteren, maar in een lokale winkel kopen. Op dat koopgedrag mikt de Nederlandse startup Voradius. “Na twee investeringsrondes in twee jaar willen we eindelijk doorstoten”, aldus medeoprichter Martijn Jansen.

Retail

De impact van RankBrain op e-commerce

De nieuwe update in het zoekalgoritme van Google, genaamd RankBrain, heeft veel stof doen opwaaien in SEO en content marketing land. Er is al veel geschreven over de impact op zoekmachine optimalisatie strategieën, en de verwachting dat Google zich steeds meer gaat concentreren op de intentie van de zoeker in plaats van zoekwoorden alleen. Wat zijn de gevolgen voor websites in de e-commerce space?

Search

Tabster is ING Starter van de Maand november

Sjoerd Rothweiler en Frans van Hoogstraten zijn met hun betaaloplossing Tabster ING Starter van de Maand november 2015. Met Tabster open je, deel je en betaal je een rekening in de horeca.

E-commerce

Twentepoort Groep start e-fulfillment voor kleine en middelgrote webwinkels

Twentepoort Groep in Wierden breidt haar logistieke activiteiten verder uit met TwenPack. Dit onderdeel specialiseert zich in e-fulfillment voor kleine en middelgrote webwinkels.

E-commerce

JD.com: Alibaba speelt vals spel

Een klacht over Alibaba van zijn grootste concurrent JD.com wordt door de Chinese autoriteiten in ieder geval in behandeling genomen, zo meldt persbureau Reuters.

E-commerce

Emerce eHome & Deco: de foto’s

Het hoofdkantoor van Sanoma in Hoofddorp was vandaag het toneel van eHome & Deco, het belangrijkste event over online strategie voor de Nederlandse woonbranche. Een dag voor retailers, merken en groothandel. Sprekers kwamen van Made.com, Flinders, Ikea Nederland en ThermoSmart. Alle foto’s via Flickr.

E-commerce

De retail app: het ultieme directe kanaal met de klant

In deze publicatie neem ik vier specifieke uitdagingen voor retail apps onder de loep om engagement en conversie te verhogen, personalisatie toe te passen en een consistente klantervaring te realiseren.

Dialogue Marketing

Lesara groeit naar 750.000 klanten

Het Europese online discountwarenhuis Lesara is afgelopen jaar met 400 procent gegroeid qua klanten tot 750.000. De omzet groeide met een factor vijf tot zeker 30 miljoen euro.

Retail