More stories

Hunkemöller blijft in gesprek voor overname

Lingerieconcern en multichannel merk Hunkemöller zit nog met drie geïnteresseerde kandidaten aan tafel voor een overname. Daar zit het Amerikaanse private-equityhuis Sycamore niet meer tussen, zegt chief executive officer (ceo) Philip Mountford van Hunkemöller in een gesprek met het FD.

E-commerce

Maaltijdbezorger Hungry betreedt Nederlandse markt

Maaltijdbezorger Hungry betreedt na Denemarken en Ierland de Nederlandse markt. Het platform werkt met de techniek van partner Delivery Hero, die tevens mede-aandeelhouder is.

E-commerce

CEO moderetailer ASOS legt functie neer

CEO Nick Robertson legt zijn functie bij de Britse online moderetailer ASOS na vijftien jaar neer. Hij wordt opgevolgd door COO Nick Beighton.

E-commerce

Steven Schuurman (Elastic) winnaar LOEY Award 2015

Steven Schuurman van Elastic is uitgeroepen tot winnaar van de LOEY Award 2015. De prijs voor beste online ondernemer van Nederland werd woensdagavond uitgereikt. Hanneke Stegweg van iLost won daarnaast de LOEY Starters Award.

E-commerce

SEOshop: ‘E-commerce zonder de hoofdpijn’

SEOshop levert e-commercesoftware in de cloud over heel Europa en heeft nu 8500 klanten. Een Nederlands succesverhaal ontstaan uit een behoefte, vertelt Head of SEOshop Premium Jeroen Weijs: “Als webshop zou je je vooral moeten richten op de marketing, niet op de techniek. Wij bieden onze software als SaaS aan (Software as a Service) waarmee we de hosting, onderhoud, beveiliging en performance uit handen nemen.”

E-commerce

Betekent B2B e-commerce het einde van de groothandel?

Amazon bestaat sinds ’94. Toch heeft het nog zo’n twintig jaar geduurd voordat de bestaande retail echt de gevolgen van de online concurrentie ging voelen. Er is leegstand in winkelgebieden, winkelketens vallen om (Miss Etam, Halfords), slanken af (Bijenkorf, Paradigit) of kwakkelen (V&D, Hema). Deze situatie staat in schril contrast met de business-to-business (B2B) markt waar weinig lijkt te veranderen. Kunnen we daar dezelfde revolutie verwachten?

Fulfillment

PayPal verhoogt tarieven voor Amerikaanse bedrijven

PayPal verhoogt vanaf 1 oktober zijn tarief voor kleine bedrijven in de VS. Die betalen voortaan per transactie 2,9 procent plus 30 cent en 3,9 procent plus een variabele commissie voor internationale transacties.

Payment

FonQ vernieuwt showroom Utrecht

FonQ heeft in Utrecht zijn Inspiratie Showroom vernieuwd. Daarmee wil het webwarenhuis naar eigen zeggen meer autoriteit claimen op het gebied van interieur en design.

E-commerce

Investering van 3,5 miljoen voor bloemenwinkel Bloomon

Bloomon, dat abonnementen op het bezorgen van bloemen verkoopt, krijgt een investering van 3,5 miljoen euro van INKEF Capital.

Retail

Gilde gaat groei retailer Leapp financieren

Gilde Equity Management stapt voor een onbekend bedrag in bij multichannel retailer Leapp, verkoper van refurbished Apple hardware.

Retail

Nederlander wil contactloos betalen

Frictieloos betalen heeft enorme potentie in Nederland, zo blijkt uit onderzoek van Deloitte. Zo’n 19 procent van de Nederlanders heeft namelijk al eens via de digitale weg in een fysieke winkel betaald. En nog eens 41 procent zou dat in de toekomst graag doen.

Payment

630 miljoen dollar voor Chinese maaltijdbezorger

Maaltijdbezorger Ele.me heeft voor het weekend 630 miljoen dollar aan financiering opgehaald tegen een waardering van 3 miljard, en is daarmee een van de best gefinancierde Chinese startups tot op heden.

E-commerce

Gratis click & collect: onhoudbaar of verkeerde keuze in fulfillmentstrijd?

Het Britse warenhuis John Lewis kon het niet meer bolwerken. De populariteit van de click & collect service is zo groot dat het al met al veel te duur is geworden om het gratis te blijven aanbieden. Een logische stap of een groot risico dat het bedrijf hiermee neemt?

Fulfillment

AutoScout24 past design en advertenties aan

Grotere advertenties, meer relevante informatie, beoordelingen van autobedrijven en een duidelijker onderscheid tussen auto’s die aangeboden worden door autobedrijven en particulieren. Autoportal AutoScout24 heeft zijn site drastisch vernieuwd.

E-commerce

Amazon Fresh mogelijk ook naar Frankrijk

Boodschappenbezorgdienst Amazon Fresh overweegt ook de Franse markt te betreden. Dat meldt het Franse vakblad Linéaires. Op dit moment zouden er al gesprekken gaande zijn met fabrikanten van levensmiddelen.

Logistics