More stories

De blik vooruit op eRetail Europe

Vertegenwoordigers van het Japanse Rakuten, Björn Borg, Zalando, Wolford en Otto Group komen tijdens eWeek op 7 oktober naar Emerce eRetail Europe, zonder twijfel een van de meer bijzondere online retailcongressen van Europa.

E-commerce

‘Alle vernieuwing bij BAS Group stopgezet’

Marco Heestermans, ex-directeur retail van BAS Group, heeft forse kritiek op het beleid van de huidige interim-directie. Dat vertelde hij zondag aan De Telegraaf. Het aanvragen van de surseance van betaling had in zijn ogen zelfs voorkomen kunnen worden.

E-commerce

BAS Group vraagt uitstel van betaling aan

BAS Group, waaronder de ketens iCentre, Dixons en MyCom vallen, heeft voor enkele van zijn dochters uitstel van betaling aangevraagd. CEO Peter Brussel heeft zijn werknemers per e-mail op de hoogte gesteld.

E-commerce

Booming e-commerce: online zakendoen in India

De e-commercemarkt in India groeit als kool en wordt daardoor steeds interessanter voor buitenlandse bedrijven. Ook uit Nederland. ‘Mobile first’ is het zakelijke devies, maar er zijn vooral veel cultuurverschillen en ongeschreven regels. In wat binnenkort de derde economie van de wereld is.

E-commerce

Eindejaar, webshops en Pinterest; de drukste winkelstraat

Januari 2015, op het nieuws krijgen kan je horen dat het eindejaar voor de klassieke retailers is tegengevallen. De online retailers daarentegen boekten een enorme groei. Die trend is nu wel duidelijk en het verschil tussen on- en offline zal in 2015 alleen maar toenemen. De eindejaarsperiode is voor vele retailers de belangrijkste periode van het jaar, ook voor webshops.

Social

PostNL test bezorgen op afspraak

PostNL test met Scheer & Foppen en Futurumshop.nl een nieuwe bezorgingsoptie: afleveren op afspraak.

Logistics

Zes methodes om de ROI van optimalisatie te berekenen

Dagelijks zijn veel bedrijven bezig met het optimaliseren van hun online activiteiten, met als doel het rendement te verbeteren. Het uitvoeren van A/B-testen is binnen online optimalisatie al vier jaar op rij de belangrijkste methode om de conversie te verhogen (bron: eConsultancy.). Maar hoe bepaal je nou de ROI van conversie optimalisatie? Ik bied je zes methoden.

Conversie

Kwart omzet reisbureau Otravo via offline kanalen

Het aantal offline boekingen stijgt twaalf procent sneller dan de online boekingen, zo leert de ervaring van Otravo. Het moederbedrijf van Vliegtickets.nl en WTC.nl groeit dit jaar dertig procent en doet een kwart omzet via offline kanalen.

Retail

Albert Heijn Online op Emerce eFulfillment

De verborgen kracht van succesvolle webshops blijkt vaak de excellente logistiek te zijn waarmee de verwachting van de klant meer dan waar gemaakt wordt. Albert Heijn Online is op 15 september gekroond tot winnaar in de jaarlijkse verkiezing Logistieke Webshop van het jaar. En dus is de retailer aanwezig op Emerce eFulfillment, op 13 oktober in Utrecht.

E-commerce

Vernieuwde Couverts reserveringsapp beschikbaar

RTL-dochter Couverts heeft haar reserveringsapp vernieuwd. Daarbij is rekening gehouden met inzichten uit een onderzoek onder 4000 Couverts fijnproevers.

E-commerce

Zalando geeft kledingadvies met WhatsApp

Klanten van de kledingadviesdienst Zalon, van Zalando, in Duitsland kunnen op werkuren adviezen vragen en krijgen met WhatsApp.

Retail

Twinkle100: Grootste webshops worden groter

Nederlands tien grootste webwinkels zijn gezamenlijk goed voor twintig procent van de online retailomzet in 2015, aldus de cijfers van de nieuwe Twinkle100

Retail

Avondbezorging favoriet bij online shoppers

Het ideale bezorgmoment voor online shoppers is in de avond, op werkdagen. Bezorging bij de buren is geen probleem, maar liever niet meer dan twee deuren verderop. Dat blijkt uit een enquête van Multiscope.

E-commerce

Thuiswinkel.org sluit pact met onderwijs en bedrijfsleven voor E-Academy

Thuiswinkel.org zal vandaag tijdens haar jaarlijkse congres Shopping Today in Maarssen het sectoroverstijgende actieprogramma e-Academy lanceren.

E-commerce

Nederland shopt voor 8 miljard eerste helft 2015

De Nederlandse consument heeft in de eerste helft van het jaar voor 7,96 miljard euro gewinkeld op internet, dat is 18,4 procent meer dan in 2014.

E-commerce