More stories

Zalando test Premium-abonnement voor klanten

Zalando onderzoekt in Duitsland of klanten prijsstellen op een abonnement voor snellere leveringen en grotere betaaltermijnen.

E-commerce

HelloFresh krijgt investering van 150 miljoen euro

HelloFresh heeft voor 150 miljoen euro aan aandelen verkocht, overwegend aan Rocket Internet en een plukje Insight Venture Partners.

E-commerce

Strategisch belang Rocket Internet in Delivery Hero

De internationale markt voor thuisbezorgrestaurants staat een opschudding te wachten nu Rocket Internet dertig procent van de aandelen Delivery Hero koopt. Daarvoor betalen de Duitsers een half miljard euro.

E-commerce

E-commercebedrijven krijgen vaste EU-lobbyist

E-Commerce Europe benoemt Marlene ten Ham tot secretaris generaal van de organisatie. Dat maakt haar het gezicht van dé lobbyist van Europese webwinkels in Brussel.

E-commerce

Ralph Lauren verwacht e-commerce omzet van 1 miljard dollar

Modehuis Ralph Lauren heeft zijn e-commerce activiteiten in het afgelopen kwartaal met 17 procent zien stijgen. De retailer houdt rekening met een e-commerce omzet van 1 miljard dollar.

E-commerce

Wouter Blok nieuwe marketingbaas bij Coolblue

Wouter Blok verlaat Google in Nederland om de marketingdirecteur bij Coolblue te worden.

E-commerce

Amsterdam ArenA lanceert catering app

Amsterdam ArenA lanceert een app waarmee bezoekers met hun telefoon eten en drinken kunnen bestellen vanuit de stadionstoel.

E-commerce

Investeerders steken miljoen in Tiqets.com

Een groep investeerders steekt een miljoen euro in het Nederlandse travel entertainment-bedrijf Tiqets.com.

E-commerce

Vente-Exclusive.com neemt activiteiten Snapstore over

Vente-Exclusive.com neemt voor een onbekend bedrag Snapstore over, de online activiteiten van Cameleon Famous Clothes. Daarmee versterkt het bedrijf zijn positie in onlineverkopen van mode- en lifestyleproducten. Beide partijen sloten eveneens een overeenkomst om in de toekomst op verschillende gebieden samen te werken.

E-commerce

Geen best jaar voor digitale valuta

Het wordt geen best jaar voor digitale valuta. Juniper Research vreest dat de waarde van Bitcoin en andere virtuele munten in elkaar zal klappen. Van 71 miljard dollar in 2014 tot 30 miljard dit jaar.

E-commerce

Albert Heijn opent digitaal luilekkerland

Albert Heijn heeft aan de Limburglaan in Eindhoven vanmiddag zijn nieuwste aanwinst geopend: een vernieuwde Albert Heijn XL. Hier worden veel nieuwe digitale technieken uitgeprobeerd die mogelijk ook elders navolging krijgen. Zo experimenteert de grootgrutter er met zelfscannen op de smartphone.

E-commerce

Adyen maakt betalingen met bitcoins mogelijk voor Jagex

Adyen faciliteert voortaan de betalingen met bitcoins voor Jagex, het Britse bedrijf achter de populaire online game RuneScape. Jagex is daarmee de eerste onlinehandelaar die bitcoins accepteert via het betaalplatform van de intermediair.

E-commerce

Amerikaanse startup bezorgt op maat

Een nieuwe Amerikaanse startup Parcel wil de problematiek van onbezorgde pakketjes aanpakken. Het vangt de bestellingen op en bezorgt ze voor 5 dollar extra op een afgesproken tijdstip.

E-commerce

Smart sourcing: een nieuwe benadering van uitbesteding van fulfillment

In de wereld van de retailer staat in de (niet zo verre) toekomst alles en iedereen met elkaar in verbinding. Deze interconnectiviteit biedt retailers kansen voor een nieuwe benadering van het uitbesteden van fulfillment: Smart sourcen. Elk pakketje zijn eigen route, vanuit en via verschillende en meerdere supply chain-partners.

E-commerce

UPS gaat extra kosten in rekening brengen voor bezorgen tijdens feestdagen

Pakketbezorger UPS gaat extra kosten in rekening brengen voor het bezorgen rond de feestdagen. Dat heeft het bedrijf besloten na ondermaatse resultaten in het vierde kwartaal. Het bedrijf huurde met de kerst vanwege de verwachte drukte 100.000 tijdelijke krachten in, maar het (Amerikaanse) pakketvolume bleek tegen te vallen.

E-commerce