More stories

‘Familiebedrijven missen de boot met e-commerce’

Familiebedrijven zijn traag met het implementeren van e-commerceactiviteiten, zelfs tot op het risico aansluiting tot de markt te missen.

E-commerce

‘Koopknop voor Pinterest’

Sociaal platform Pinterest krijgt waarschijnlijk een koopknop. Volgens de site R/code wordt hiervoor momenteel de basis gelegd. Het idee dat dat bezoekers afgebeelde artikelen direct kunnen bestellen zonder Pinterest te verlaten.

E-commerce

Domino’s Pizza Nederland groeit dankzij mobiel

Domino’s Pizza Nederland heeft het afgelopen half jaar een record in groei gerealiseerd, naar eigen zeggen vooral dankzij mobiel en productinnovaties.

E-commerce

Robotspeler betreedt fulfillmentmarkt

Robotmaker Harvest Automation uit Massachusetts heeft bijna 3 miljoen dollar opgehaald om toepassingen voor fulfillment te ontwikkelen.

E-commerce

Base laat klanten aankopen Google Play via telefoonrekening betalen

Ook de Belgische KPN-dochter Base start met het aanbieden van Direct Operator Billing voor aankopen in Google Play. Klanten kunnen hun aankopen dan gewoon via hun telefoonrekening betalen.

E-commerce

Transitie Groupon aardig op koers

Koopjessite Groupon slaagt er steeds beter in om het tij te keren en minder afhankelijk te worden van aanbiedingen. Het Amerikaanse internetbedrijf boekte in het vierde kwartaal van 2014 een winst per aandeel van 6 dollarcent op een omzet van 925,4 miljoen dollar, beter dan wat analisten hadden verwacht.

Customer Loyalty

Ebookers en Cheaptickets naar Expedia

De merken eBookers en Cheaptickets komen in handen van Expedia nu deze online reisgigant moederbedrijf Orbitz overneemt voor 1,34 miljard dollar in contanten. De overname komt nog geen maand nadat Expedia Travelocity voor 280 miljoen dollar inlijfde.

E-commerce

Uber rivaal Sidecar nu ook bezorger

Sidecar, een Amerikaanse concurrent van Uber, gaat pakjes vervoeren. De dienst is zes maanden getest in San Francisco, maar wordt nu in heel de VS uitgerold.

E-commerce

Nieuw in India: bestellen via internetkiosken

Twee bedrijven uit India hebben de krachten gebundeld om e-commerce naar de meest afgelegen gebieden te brengen. Marktplaats Snapdeal gaat samenwerken met FINO PatTech om zo’n duizend producten te bezorgen.

E-commerce

350.000 euro boete voor World Ticket Center voor onjuiste vermelding

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) legt een boete op van 350.000 euro aan World Ticket Center (WTC) voor onjuiste vermelding van prijzen van tickets en reizen op haar website. WTC nam niet alle verplichte kosten op in de basisprijs voor vliegtickets.

E-commerce

BCC gaat winkels automatisch bevoorraden

Elektrospeciaalzaak BCC gaat de winkels automatisch bevoorraden met Slim4 van Slimstock. De retailer gebruikt de software al jaren voor het aanvullen van voorraden in het distributiecentrum. Nu worden ook de winkelvoorraden geoptimaliseerd.

E-commerce

‘Weer ontslagen bij PostNL’

Zeker 150 banen bij marketing en sales gaan verdwijnen bij vervoerder PostNL, en nog eens vijfhonderd bij het autobedrijf. Dat meldt het AD op basis van een interne presentatie, waarop de krant de hand heeft weten te leggen.

E-commerce

MyOrder wordt inspiratie Rabo Wallet

Rabo dochter MyOrder wordt de belangrijkste inspiratiebron voor de vandaag gelanceerde Rabo Wallet. Dat vertelde Jeroen Verrijdt, directeur Betalen en Sparen bij de Rabobank, vanochtend in Leiden in een gesprek met Emerce.

E-commerce

Rabobank lanceert betaalapp

De Rabobank introduceerde vandaag de Rabo Wallet voor haar klanten in Leiden. Een app die betalen met een mobiele telefoon mogelijk maakt. De Rabobank zegt daarmee de eerste Nederlandse bank te zijn die een dergelijke oplossing biedt.

E-commerce

Uber maakt uberPOP 15 procent goedkoper

Technologiebedrijf Uber heeft de tarieven van haar particuliere chauffeursdienst uberPOP in Nederland met 15 procent verder verlaagd.

E-commerce