More stories

Premium

E-commerce Zuid Europa boomt 15 procent

B2C e-commerce groeit opnieuw met dubbele cijfers in Zuid-Europa. In 2014 groeide de online omzet met 15,4 procent naar 47,3 miljard. Voor 2015 wordt een stijging van 13,5 procent verwacht. Hiermee groeit de online markt in Zuid-Europa naar meer dan 50 miljard. Dat blijkt uit het Southern European B2C E-commerce Report dat Ecommerce Europe, de koepelorganisatie waarin Thuiswinkel.org in participeert, heeft uitgebracht.

E-commerce

30.000 robots in dc’s Amazon

Amazon heeft het aantal robots in zijn fulfillment centra verdubbeld naar 30.000. Eind 2014 waren dat er nog 15.000. Dat heeft het bedrijf zelf bekend gemaakt.

E-commerce

Google helpt retailers met product hittemap

Google is een nieuwe dienst Shopping Insights gestart, die retailers moet helpen bij het inkoopbeleid. Het laat op basis van AdWords statistieken visueel op een kaart zien waar bepaalde producten veel besteld worden.

E-commerce

Adyen sluit samenwerking Bancontact/Mister Cash

Adyen sluit een samenwerking met Bancontact/Mister Cash en kan zijn betaaldiensten in fysieke en digitale winkels gaan aanbieden. Zij krijgen op hun beurt een kassa die makkelijk is in te zetten op de nationale en internationale markt.

E-commerce

Miinto brengt eigen kassasysteem uit

Het online verkoopplatform voor onafhankelijke fashion retailers Miinto brengt, samen met technologieleverancier Visma, een eigen kassasysteem uit.

E-commerce

Amazon experimenteert met krantenbezorgers

Amazon heeft kort geëxperimenteerd met de bezorging van pakketjes in krantentrucks van Tribune Publishing in Chicago. De Tribune is uitgever van de Chicago Tribune en Los Angeles Times.

Logistics

Lidl met online maaltijdenbox in Duitsland

Lidl begint in Duitsland met online maaltijdenboxen onder de noemer Lidl Vorratsbox. Klanten kunnen hun eigen box samenstellen, inclusief non-foodartikelen.

E-commerce

Ahold partner van Startupbootcamp E-commerce

Ahold heeft een partnerovereenkomst gesloten met de Amsterdamse vestiging van startup-accelerator Startupbootcamp. De grootste online retailer van Nederland gaat het Startupbootcamp E-commerce programma drie jaar lang ondersteunen.

E-commerce

Logistieke dienstverleners: van wielen naar world wide web

Technologische ontwikkelingen en branchevervaging zorgen voor nieuwe toetreders op de logistieke markt, die eigen vervoersconcepten ontwikkelen zoals Ubper. In een nieuw rapport naar de toekomstbestendigheid van de sector, signaleren ING en transportverzekeraar TVM het belang voor transportbedrijven om meer te investeren in interconnectieve netwerken en voorspellende data-analyse.

Fulfillment

MediaMonks, oprichters Funda en oud-CEO Hyves in nieuw modeplatform

Remco Bos, voormalig CEO van Hyves, en Victor Knaap, CEO van MediaMonks, investeren in de nieuwe startup BargainHill.nl van de 24-jarige ondernemers Max Klijnstra en Milan Daniels. Ook de oprichters van Funda hebben geld in het bedrijf gestopt.

E-commerce
Premium

Omzet e-tailer ASOS groeit met 17 procent

De Britse mode e-tailer ASOS genereerde afgelopen kwartaal 1,5 miljard pond omzet, 17 procent meer dan een jaar geleden. Deels door een hogere internationale omzet van 646 miljoen pond.

E-commerce

Amazon verrast met goed kwartaal

Amazon heeft een bijzonder goed derde kwartaal afgesloten. Waar een jaar geleden nog 437 miljoen dollar verlies werd geleden, noteerde de retailer dit jaar een brutowinst van 79 miljoen, vooral door goede verkopen in zijn thuismarkt.

E-commerce

Smile: Innovatie met open source technologie

Smile is een Frans IT-bedrijf dat zich volledig toelegt op open source technologie voor e-commerce. “Er zijn duizenden oplossingen voor verschillende onderdelen zoals CRM en systemen voor productinformatie en orderhistorie. Focus op de juiste combinatie die ook in de toekomst zal werken”, stelt E-commerce Director Florent Sabourin.

E-commerce

Kwartaalomzet Zooplus naar 187 miljoen

De omzet van de Europese online dierenwinkel Zooplus is in het afgelopen kwartaal met 28 procent gestegen tot 187 miljoen euro.

Retail

‘Nederlander niet geïnteresseerd in mobiele portemonnee’

Meer dan de helft van de Duitsers is geïnteresseerd in mobile wallets als Apple Pay, in Nederland ligt dat niet hoger dan dertig procent. Zeventig procent heeft er nadrukkelijk geen interesse in, zegt een nieuw onderzoek van Forrester Research.

E-commerce