More stories

Nieuwe online supermarkt Picnic opent aanval op Albert Heijn en Jumbo (update)

Een nieuwe online supermarkt Picnic gaat de aanval openen op Albert Heijn en Jumbo door boodschappen vanaf september gratis te bezorgen en gegarandeerd tegen de laagste prijzen te verkopen.

E-commerce

Etsy voelt dure dollar

Etsy, de online marktplaats voor eigengemaakte spullen, heeft in het tweede kwartaal 6,4 miljoen dollar verlies geleden op een omzet van 61 miljoen dollar. Het verlies is minder dramatisch dan in het eerste kwartaal, toen het dieprode cijfers schreef.

E-commerce

Betaalconsortium CurrentC begint proeven

Het Amerikaanse betaalconsortium CurrentC, een belangrijke concurrent voor Apple Pay, begint deze maand met zijn eerste proeven.

E-commerce

7,3 miljoen euro voor crossborder specialist B2C Europe

B2C Europe uit Leusden, dat naar eigen zeggen slimme oplossingen biedt voor internationale distributie van pakketten en post, heeft 7,3 miljoen euro opgehaald bij ondernemersbank NIBC.

Fulfillment

Centraal Beheer verandert dekking voor Airbnb

Klanten met een woonverzekering van Centraal Beheer die hun woning verhuren via Airbnb of een ander platform voor tijdelijke verhuur zijn daar vanaf nu standaard voor verzekerd. Er is géén andere of extra dekking nodig, laat de verzekeraar weten.

E-commerce

Modehuis Accessorize sluit fysieke winkels in Benelux, gaat online verder

Alle filialen van het Britse modehuis Accessorize in Nederland en België zijn gesloten. Bestellen kan alleen nog via de internationale webshop Eu.accessorize.com.

Retail

Wanneer heeft A/B-testen zin en wat zijn de alternatieven?

Er zijn vele vormen waarop een A/B-test uitgevoerd kan worden. Slechts variatie op een enkel element van de pagina (bijvoorbeeld de kleur van een knop), maar ook variatie in de volledige opmaak van een pagina. Wanneer kun je nu het beste welke vorm toepassen en wanneer is het resultaat betrouwbaar en dus duurzaam?

Conversie

Retail apps converteren beter dan desktop websites

Mobiele apps genereren bijna 50 procent van de mobiele transacties, voor grote e-commercespelers die de gebruikerservaring van de app een prioriteit hebben gemaakt. Apps zien veel hogere conversierates dan mobiele browsers of zelfs desktop.

Conversie

Peuterflesjes en 3D printer materialen snelste groeiers e-commerce

Posters, nagellak, 3D-printermaterialen, flesjes voor peuters en booronderdelen, dat waren in het tweede kwartaal de snelst groeiende productgroepen bij webwinkels wereldwijd. Daarnaast deden digitale camera’s het ook weer goed.

E-commerce

Subway en PayPal in betalingen

Broodjeswinkel Subway en PayPal gaan samenwerken. Voor het eind van het jaar kunnen Amerikaanse klanten afrekenen via PayPals OneTouch in een nieuwe app.

Payment

500 miljoen dollar voor Indiase Amazon

Snapdeal, de grootste concurrent voor Amazon in India, heeft 500 miljoen dollar opgehaald bij Alibaba, iPhone fabrikant Foxxconn en SoftBank.

E-commerce

Solide resultaten voor PostNL

PostNL meldt solide resultaten over het tweede kwartaal: een onderliggend bedrijfsresultaat van 65 miljoen euro op een omzet van 824 miljoen. Dat is tien miljoen meer dan een jaar geleden. Wel werd een nettoverlies van 4 miljoen euro geboekt door de verkoop van het Britse dochterbedrijf.

E-commerce

Yahoo koopt sociale shoppingsite

Yahoo heeft de sociale shoppingsite Polyvore overgenomen voor een onbekend bedrag. Op de site kunnen gebruikers kleding bij elkaar zoeken, en die vervolgens ook aanschaffen.

E-commerce

CEO bitcoinwisselkantoor Mt. Gox gearresteerd in Japan

Mark Karpeles, de voormalige directeur van het vorig jaar ontmantelde bitcoinwisselkantoor Mt. Gox, is zaterdagochtend in Japan zijn gearresteerd op verdenking van het wegsluizen van honderden miljoenen dollars aan virtueel geld. Dat melden Reuters en andere media.

E-commerce

Infographic: Amazon versus Alibaba

Het is misschien appels met peren vergelijken, maar koerier ParcelHero heeft het toch maar geprobeerd in deze infographic: de vergelijking tussen Amazon en Alibaba. Die laatste klopt Amazon in nagenoeg alle opzichten: Amazon verscheept 3 miljoen pakketten per dag, Alibaba doet er 12 miljoen. Cyber Monday is goed voor 37 miljoen bestellingen, Singles Day in China voor 278 miljoen.

E-commerce