In Japan is de klant geen koning, maar keizer
Op eFashion 2012 vertelt Sabine Pick (Pick Consultancy) over Japan als inspiratiebron voor retailers en online fashionsellers.
Op eFashion 2012 vertelt Sabine Pick (Pick Consultancy) over Japan als inspiratiebron voor retailers en online fashionsellers.
Sinds een paar maanden zijn techies van Google te zien met internetbrillen op: Google Glass. Tijdens ontwikkelaarsconferentie I/O liet het bedrijf met een overweldigende demonstratie zien dat Glass zelfs onder extreme omstandigheden werkt: in een skydive van anderhalve kilometer.
De rol van de Chief Marketing Officer (CMO) zal de komende jaren drastisch veranderen. Dat zegt Yuchun Lee, vice president and general manager van IBM’s Enterprise Marketing Management Group, in een gesprek met Emerce. “Hij zal het IT-proces mede moeten sturen.”
IBM gaat zijn Smarter Commerce-activiteiten fors uitbreiden. Op zijn eerste Europese marketingcongres in Madrid werden dinsdag verschillende nieuwe e-commerce producten gelanceerd.
IBM gaat een nieuwe webwinkel voor kledingketen C&A ontwikkelen. Dat maakte het bedrijf gisteren bekend in Madrid. De cross channel-formule moet nu echt gestalte krijgen.
De omzet van social commerce, op basis van user generated content, loopt naar verwachting in 2015 op naar 30 miljard dollar. Ook hier is multichannel het toverwoord. Vijf tips voor succes in social commerce.
Voor velen buiten de mediabranche is Pim Schmitz, CEO Talpa Holding, een relatief onbekende. Toch is hij al sinds 2003 John de Mols rechterhand en onder meer verantwoordelijk voor het mediabedrijf, de overname van SBS en het realiseren van Talpa’s digitale ambities.
Businessmodellen van retailers veranderen doordat het aankoopgedrag van consumenten verandert. Het groeiende gebruik van mobiel internet op smartphones en tablets en de steeds sterker wordende invloed van social media hebben grote invloed. Hoe speel je hier als retailer optimaal op in?
“Winkels in de huidige vorm redden het niet tot het jaar 2020”. Hoe dan wel? De Bricks & Clicks Markt Monitor ziet bedreigingen én kansen voor zowel fysieke als digitale winkels.
Vebe Beheer, het bedrijf achter een reeks van computerverkoopsites, is na een groot aantal klachten en het royement door de Stichting Thuiswinkel Certificaat, bankroet verklaard.
De hoge mate van internettoegang van de bevolking heeft grote impact op het koopproces van consumenten. Van de eerste oriëntatie tot de feitelijke aankoop en de loyaltyprogramma’s. Eén conclusie kan snel getrokken worden: the path to purchase is niet meer zo rechttoe rechtaan als het ooit was.
De digitalisering van de samenleving heeft er vooral in het afgelopen decennium voor gezorgd dat het aanbod aan klantcontactkanalen voor consumenten sterk is uitgebreid. Maar hoe gunstig is deze verruiming van keuze nu echt?
Bernd Damme (21) was vijftien toen hij een zakcentje wilde verdienen. “Ik dacht aan vakkenvullen bij een supermarkt, dat was in de buurt.” Nog geen jaar later startte hij uit persoonlijke frustratie met de online verkoop van zonnebrillen. Dat blijkt een schot in de roos. Inmiddels heeft ‘de zonnebrilkoning’ een klein imperium opgebouwd.
De Nederlandse consument vertoont online geen ander winkelgedrag dan offline. De kwaliteit, betrouwbaarheid en het assortiment van de winkel bepalen waar iemand gaat winkelen. Daarbij maakt het niet uit of iemand vaak of bijna nooit online aankopen doet.
Gijsbrecht Brouwer, expert op het gebied van nieuwe media en sport, merkt op dat sponsoren en grote sportbonden nog de kat uit de boom kijken als het gaat om sport 2.0. “Ze zetten nog steeds liever een bord langs de kant van het sportveld.”