More stories

Stuntwinkel.nl met achteraf betalen

Stuntwinkel.nl biedt zijn klanten de mogelijkheid om achteraf te betalen. Het zal gaan om bestellingen met een waarde tussen de 5 en maximaal 400 euro die op deze wijze kunnen worden besteld.

E-commerce

‘Rocket Internet investeert in shop-app’

Bedrijvenbouwer annex investeerder Rocket Internet zou een belang hebben genomen in Shopkin, een visueel georiënteerde lerende app om mee zoeken en shoppen.

Retail

Provincie Utrecht: leegstand wordt alleen maar groter door internet

De provincie Utrecht wil het aantal detailhandelsmeters in de diverse steden en dorpen drastisch terugbrengen. Het economisch functioneren van de retailsector staat onder enorme druk door internet, zo concludeert de provincie in een maandag verschenen rapport.

E-commerce

PostNL doet zelfstandige pakketbezorgers een aanbod

PostNL heeft alle zelfstandige pakketbezorgers een aanbod gedaan om in dienst te komen of om als ondernemer meer te verdienen dan op dit moment. PostNL houdt rekening met een financiële impact van de maatregelen van 15 tot 20 miljoen euro op jaarbasis.

E-commerce

Brillenwinkel krijgt drie miljoen groeigeld

Glasses Group Global, in Nederland actief als Glassesco.nl, krijgt een kapitaalinjectie van drie miljoen euro om zijn internationale expansie te financieren.

Retail

Rakuten koopt maker virtuele paskamers

Rakuten uit Japan neemt Fits.me uit Estland over en voegt het technologiebedrijf toe aan zijn portfolio e-commercedochters.

Retail

Vernieuwd WAAT met dagaanbiedingen wooninrichting

Dagaanbiedingensite WAAT trekt een nieuw jasje aan en richt zich in de nieuwe verschijningsvorm op de home & living-markt.

Retail

Consument wil online kopen, in-store afhalen

Een omnichannel experience. Het is inmiddels de focus van bijna iedere retailer. Maar zowel de grote namen als de kleinere worstelen er nog regelmatig mee. De nieuwste trend? Online kopen en in de winkel ophalen. Wie die aankoopoptie niet biedt, lijkt alsnog de boot te missen.

Fulfillment

‘Prijs Bitcoin stijgt door bredere acceptatie’

De prijs van de Bitcoin zal de komende twaalf maanden stijgen tot 400 dollar. Dat verwachten onderzoekers van Wedbush Securities. De Bitcoin wordt steeds vaker geaccepteerd als betaalmiddel voor e-commerce, daarnaast wordt de cybermunt gezien als alternatief voor het bankverkeer in crisistijden.

E-commerce

CEO HelloFresh Benelux: ‘We gaan nog meer marktaandeel pakken’

Onlangs is Maartje Frederiks (30) verkozen tot de meest innovatieve e-commerceprofessional van Nederland. Volgens de CEO en medeoprichter van HelloFresh Benelux is de groei er ondanks de oprukkende concurrentie nog lang niet uit.

E-commerce

Adobe en IBM bundelen krachten met marketing en e-commerce

Adobe en IBM gaan hun marketing- en e-commerce diensten op elkaar afstemmen. Adobes Experience Manager is per direct gekoppeld aan IBMs WebSphere Commerce platform en beschikbaar voor klanten van beide bedrijven.

Marketing automation

Toys ‘R’ Us gaat e-commerce zelf doen

De grote Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us gaat zijn online platform zelf ter hand nemen, nadat de webverkoop jarenlang werd uitbesteed aan eBay Enterprise.

E-commerce

Pinnen wordt veiliger dankzij licht

UT- onderzoeker Bas Goorden promoveert op een praktische methode waarmee beveiligde ‘sleutels’ van bankpassen zijn uit te lezen die onmogelijk na te maken zijn. Hij gebruikt daarvoor een slimme combinatie van lichtverstrooiing en kwantumeigenschappen van licht.

Payment

Emerce eFulfillment: logistiek belangrijker dan marketing

Jacco Oosterhof, directeur van Wijnvoordeel, legt komend najaar tijdens Emerce eFulfillment uit waarom logistiek vooropstaat en niet marketing. Hij behandelt het hele logistieke proces van inkoop tot warehousing en last mile en zal tevens zijn licht laten schijnen op de nieuwste trends zoals onder andere same-day delivery en Sunday delivery.

E-commerce

Pure players presteren beter dan omnichannel retailers

Hogere online conversie. Minder last van verlaten winkelwagentjes. Een betere beoordeling door klanten. En de inzet van personeel is efficiënter. Kortom, pure players scoren online beter dan omnichannel bedrijven op veel KPI’s. Maar niet alle. Zo zijn de hogere gemiddelde kosten van retourzendingen uitzondering op de regel.

Retail