More stories

‘Finaal bod op Hunkemöller nabij’

Het Amerikaanse investeringsbedrijf Sycamore Partners lijkt te zijn overgebleven in de overnamestrijd rond lingerieketen Hunkemöller. Aanvankelijk werd eind juli al een finaal bod verwacht op het Nederlandse bedrijf. Sycamore zou 440 miljoen dollar hebben geboden.

Retail

Kwart omzet Neiman Marcus via internet

Luxe warenhuis Neiman Marcus realiseert al een kwart van zijn omzet via web en mobiel. Dat blijkt uit documenten die het retailbedrijf vorige week heeft ingediend voor een beursgang. Vorig jaar ging het om een aandeel van 23,9 procent.

E-commerce

PostNL test de ‘altijd thuis’ afleverbox

PostNL blijkt al maanden in stilte te werken aan een afleverbox voor online kopers die niet of zelden thuis zijn. Bezorgen bij de buren, niet-thuis-briefjes, pakketretour naar het depot, de volgende dag opnieuw aanbieden. Inefficiënt, frustrerend, klantonvriendelijk. Pakketvervoerders en andere organisaties zijn hyperactief in het zoeken naar oplossingen voor dit steeds groter wordende logistieke probleem. Helpt de afleverbox de last mile draak te verslaan?

E-commerce

Ook Groupon merkt invloed dure dollar

Groupon realiseerde meer omzet in Europa in het afgelopen kwartaal, zo’n negen procent meer dan een jaar terug, en ook de Amerikaanse markt bleef groeien. De brutowinst kwam echter lager uit door de dure dollar.

E-commerce

27 fouten om te voorkomen tijdens A/B-testen (2/3)

Na veel enthousiasme en een gevoel van vooruitgang door AB testen volgt vaak de grote deceptie. In het beste geval waren er een aantal testen met 5 tot 30% verbetering, maar ondanks dat beweegt de conversielijn in Google Analytics niet echt omhoog. Met de 27 valkuilen van AB testen in deze serie kun je kijken of je organisatie conversie optimalisatie wel op de juiste manier benadert. Deel II gaat in zijn geheel over het testen van de verkeerde dingen, de meest onvergeeflijke fout bij AB testen. Deel I gemist? Lees hem hier terug.

Conversie

Recordaantal tweedehands studieboeken verkocht via internet

Deze zomer wordt een recordaantal tweedehands studieboeken verkocht via internet. Dat blijkt uit navraag van BNR bij de twee grootste online verkooppunten, Marktplaats en Bol.com.

E-commerce

Etailer Zulily ziet resultaten licht verbeteren

Online retailer Zulily, die zich vooral op producten voor moeders en baby’s richt, zag het afgelopen kwartaal zijn omzet licht stijgen naar 297,6 miljoen dollar, 4,4 procent meer dan vorig jaar. De brutowinst ging naar 81 miljoen, 14 procent meer dan een jaar terug.

E-commerce

‘Nieuw Google Nexus toestel krijgt Android Pay’

LG en Google brengen in oktober een nieuwe Nexus smartphone op de markt, inclusief het eigen betaalsysteem van Google, Android Pay. Dat melden Koreaanse kranten.

E-commerce

WeMarket: ‘We boren nieuwe handelsstromen aan’

De ambities van het woensdag aangekondigde B2B platform WeMarket, voortgekomen uit de koker van WeTransfer, liegen er niet om: het is ‘s werelds eerste members-only marktplaats waar zowel gerenommeerde merken alsook het midden- en kleinbedrijf actief kunnen handelen met distributeurs, groothandelaren, retailers en opkopers. Emerce sprak met Gijs van den Broek, Chief Commercial Officer van WeMarket. Die deed ervaring op bij de Nederlands-Amerikaanse Kamer van Koophandel.

B2B Digital

Volop twijfels over digitale super

Supermarktdeskundigen blijven uitermate sceptisch over de plannen van nieuwkomer Picnic om tegen zeer lage kosten gratis online boodschappen te bezorgen. ‘Wat je al meteen niet moet doen is de prijzen in het begin laten zakken’, zegt Paul Moers.

E-commerce

Webvan oprichter begint internetkruidenier met robots

De Amerikaanse entrepreneur Louis Borders, oprichter van boekenzaak Borders en websuper Webvan, stapt opnieuw in online boodschappen. Anders dan het Nederlandse Picnic, is de bezorging niet gratis. Lidmaatschap kost 99 dollar per jaar. Borders hoopt geld uit te sparen met inpakrobots.

E-commerce

Het belang van online beoordelingen (infographic)

Online besprekingen, van diensten en producten, zijn belangrijker dan je denkt. Volgens deze infographic van Invesp leest negentig procent van de consumenten beoordelingen online en 88 procent vindt ze even minstens even belangrijk als aanbevelingen van vrienden. Een webwinkel zonder beoordelingen loopt theoretisch heel wat omzet mis.

Conversie

Payment Service Directive 2 for Dummies (deel 1)

De Payment Service Directive is een EU-richtlijn die zorgt voor de regulering van betalingsdiensten in de Europese Unie. De richtlijn, die zijn oorsprong vond in 2007, is erop gericht om de concurrentie in het ‘betalingenlandschap’ te verbeteren en de drempels voor nieuwe toetreders in de payments industry, zijnde niet-banken, weg te nemen. Na een update van de richtlijn in 2009, staat er nu een grotere aanpassing voor de deur, die moet leiden tot de implementatie van Payment Service Directive 2.

Payment

Distributiepartner Picnic was er al vroeg bij met e-commerce

De opvallendste naam die vanochtend viel bij de plannen voor een nieuwe online supermarkt Picnic is ongetwijfeld die van distributiepartner […]

E-commerce

Alibaba trekt specialist aan voor internationale expansie

Alibaba huurt een veteraan van zakenbank Goldman Sachs in om zijn internationale activiteiten handen en voeten te geven. Michael Evans maakt al enige tijd deel uit van het bestuur van het Chinese e-commercebedrijf.

E-commerce