More stories

Nielsen: Mobiel betalen vooral populair bij vrouwen

Vrouwen gebruiken mobiele betalingen vaker dan mannen. Dat blijkt uit onderzoek van Nielsen onder bijna 4000 Amerikanen. 47 procent is man, 53 vrouw. Het merendeel van de gebruikers zijn tussen de 18 en 34. Veelverdieners zijn niet per definitie in de meerderheid.

E-commerce

‘Vergeet retargeting, ga voor pretargeting’

Retargeting werkt niet. Dat zegt Tom Goodwin, CEO van Tomorrow Group uit Londen. De techniek om consumenten via advertenties te herinneren aan producten die ze eerder hebben bekeken, is teveel gebaseerd op het verleden en wekt irritatie op. Volgens Goodwin moet de industrie naar pretargeting: de juiste boodschap op het juiste moment.

Conversie

‘Metro wil af van Media Markt en Saturn’

Het Duitse retailconcern Metro zet de elektronicaketens Media Markt en Saturn in de etalage. Het bedrijf heeft volgens persbureau Bloomberg Deutsche Bank ingehuurd om te kijken naar de mogelijkheden voor een verkoop, een splitsing of een beursgang van Media-Saturn.

E-commerce

Dell accepteert Bitcoin

Computerfabrikant Dell accepteert vanaf nu bitcoins als betaalmiddel voor laptops, pc’s en andere producten, overigens voorlopig alleen in de VS. Er is een samenwerking gezocht met betaalbedrijf Coinbase.

E-commerce

Amerikaanse dienst voor onbeperkte retouren

Een Amerikaanse marketingbedrijf is de bezorgingsdienst Return Saver gestart met onbeperkte retouren. Voor 49 dollar per jaar kunnen klanten overal online winkelen en via FedEx bijvoorbeeld niet-passende kleding terugsturen.

E-commerce

Virtuele portemonnee Visa breder beschikbaar

Visa Europa gaat de virtuele portemonnee V.me by Visa later dit jaar lanceren in Duitsland, Ierland, Noorwegen, Zweden en Italië. Tevens worden er in de loop van 2015 nieuwe proefprojecten opgestart in Griekenland, Tsjechië en Slowakije.

E-commerce

UPS begint uitfasering merknaam Kiala

De afhaalpunten van Kiala krijgen een nieuwe naam: UPS Access Point. De rebranding moet in 2016 zijn afgerond.

E-commerce

Bol.com en Home24 naar Emerce eHome & Deco

bol.com en Home24 zijn twee van de nieuwste toevoegingen aan het programma van Emerce eHome & Deco, dat in oktober in Amsterdam zal plaatsvinden. bol.com, sinds 14 maanden actief in de online woonbranche, behaalt haar succes onder andere door een unieke samenwerking met fysieke retailers.

E-commerce

Overheid stelt nieuwe regels voor verzendmateriaal webshops

Vanaf volgend jaar zijn webwinkels verplicht om aan de overheid te laten zien hoe zij in de nabije toekomst met duurzame verpakkingsmaterialen gaan werken. Hierbij gaat het voornamelijk om de doos of het plastic waarin een pakket wordt verzonden naar de consument.

E-commerce

Winkels vanHaren krijgen ‘fluisterende etalages’

vanHaren gaat in zijn vestigingen in Amsterdam en Breda experimenteren met sonar techniek. Daarbij kunnen via winkelruiten of andere oppervlakten reclameboodschappen worden weergegeven. Dat meldt Retailnews.

Conversie

Omzet Zalando tot nu toe ruim boven 1 miljard euro

E-tailer Zalando heeft in de eerste helft van 2014 een omzet gedraaid van ruim 1 miljard euro, tegen 809 miljoen vorig jaar over dezelfde periode. Het bedrijf meldt verder dat het winstgevend is, terwijl in het eerste kwartaal break-even werd gedraaid. Dat is op basis van het voorlopige bijgestelde bedrijfsresultaat (EBITDA).

E-commerce

Twitter stapt in sociale e-commerce

Twitter heeft het bedrijf CardSpring gekocht, een duidelijke aanwijzing dat het sociale netwerk serieuze plannen heeft met e-commerce. CardSpring maakt aankopen mogelijk op Twitter door het account aan een creditcard te koppelen.

E-commerce

Avontuur Superdirect kostte Sligro 1 miljoen euro

De deelname in de mislukte websupermarkt Superdirect heeft Sligro 1 miljoen euro gekost. Dat blijkt uit de vandaag gepresenteerde jaarcijfers.

E-commerce

Smartphone domineert m-commerce

Nederlanders doen meer transacties met hun mobieltje dan via de tablet, maar geven met de smartphone wel minder uit dan op de platte computers. Dat laten cijfers van geldverwerker Adyen zien.

E-commerce

B2B-marketing: is LinkedIn het ideale platform?

In een zoektocht naar het juiste platform voor een nieuwe B2B-campagne vestigt de marketeer gevoelsmatig zijn hoop op LinkedIn. Op een zakelijk platform moet ongetwijfeld de doelgroep, de business professional, worden gevonden. Maar wat is de werkelijke potentie van dit netwerk?

B2B Digital