Microsoft start betaalbedrijf
Microsoft stapt vermoedelijk in mobiele betalingen. Dat kan voorzichtig worden afgeleid uit de oprichting van een nieuw bedrijf Microsoft Payments Inc.
Microsoft stapt vermoedelijk in mobiele betalingen. Dat kan voorzichtig worden afgeleid uit de oprichting van een nieuw bedrijf Microsoft Payments Inc.
De grootste aanbiedingswebsite van Vlaanderen, Solden.be, is nu ook actief in Turkije, Zwitserland en Wallonië, met respectievelijk Saleduck.com.tr, Saleduck.ch en Soldesduck.be.
De overname van het Nederlandse TNT Express door FedEx krijgt zeker een staartje. De vervoersmarkten zijn dankzij e-commerce flink in beweging en FedEx wil daar de vruchten van plukken. “Hier gaan de lokale spelers echt wat van merken.”
Webwarenhuis fonQ heeft in 2014 een omzetgroei van 35 procent doorgemaakt. De omzet steeg naar ruim 49 miljoen euro. Die groei was vooral te danken aan de eerste landelijke tv-campagne, die het webwarenhuis vanaf mei 2014 is gestart.
Het Nederlandse Nedap levert RFID-lezers ten behoeve van 550 F&F Clothing winkels in het Verenigd Koninkrijk, onderdeel van Tesco. Die moeten zorgen dat de voorraad in het voorraadsysteem exact overeenkomt met de feitelijke voorraad. Zo worden nabestellingen op het juiste moment geplaatst en voorraadtekorten voorkomen.
Nog eens 39 Amerikaanse banken en financiele instellingen hebben ondersteuning voor Apple Pay toegezegd, het mobiele betaalsysteem van Apple. Het totaal komt daarmee op 180.
België is Nederland gepasseerd in de The 2015 Global Retail E-Commerce Index, een ranglijst die het groeipotentieel van dertig e-commercelanden weergeeft. Nederland steeg zes punten naar positie 13, maar België is met 15 punten op de negende plaats beland en is samen met Denemarken de snelste stijger in de lijst.
Het moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn koopt het Europees werkende e-boekplatform Txtr.
ZTO Express, de logistieke partner van Alibaba, overweegt een beursgang in 2017. Daarmee moet geld worden opgehaald voor een internationale expansie.
Modeketen WE Fashion investeert 15 miljoen euro in digitale innovatie, waaronder marketing en klantenbinding. Er verdwijnen 81 ‘oude’ arbeidsplaatsen en er worden 29 nieuwe, omnichannel-posities gecreëerd.
De Amerikaanse fietskoerier Shyp, die na San Francisco ook in New York van start is gegaan, heeft naar verluidt 50 miljoen dollar opgehaald tegen een waardering van 250 miljoen dollar.
Pakketbezorger FedEx voert besprekingen met TNT Express voor een overname. Dat heeft de vervoerder zojuist in een persverklaring bekend gemaakt. FedEx biedt 8 euro per aandeel. De totale transactie is daarmee 4,4 miljard euro waard.
Het Nederlandse MyOrder gaat verder dan alleen een handige app om in de horeca mee te bestellen en betalen. Als open m-commerceplatform biedt het retailers een laagdrempelige manier om online verkoopkanalen te ontsluiten. We praten met CTO Gertjan Rösken over de toekomst van MyOrder en de Nederlandse markt voor mobiel betalen.
Verkopen via internet is eigenlijk niet chique genoeg voor modemerk Chanel. Maar de klandizie ervoor is nu zo groot dat de Fransen niet meer kunnen achterblijven. Eind 2016 gaat een webshop live.
Online beoordelingen hebben duidelijk een impact op het rendement van bedrijven. Dat is trouwens ook de overtuiging van de bedrijven zelf, althans volgens gezamenlijk onderzoek van Trustpilot en Econsultancy. 79 procent erkent dat beoordelingen belangrijk zijn. Maar ruim de helft vreest nog altijd negatieve recensies. Onterecht, omdat zo’n 83 procent van de beoordelingen doorgaans positief gestemd is. Het rapport is hier verkrijgbaar.