More stories

Jumbo lanceert bestelapp voor tablets

Jumbo Supermarkten lanceert een app die speciaal is ontwikkeld voor tablets en claimt daarmee de eerste Nederlandse supermarktketen te zijn die een bestelapp biedt voor dit type apparaat.

E-commerce

‘Productinformatie omnichannel onvoldoende’

Productinformatie moet nog sterk worden verbeterd voor omnichannel doeleinden. Samenwerking over de hele keten is daarbij essentieel. Dat stelt ShoppingTomorrow (voorheen Shoping2020) in een nieuw rapport.

E-commerce

Prettybox.nl overgenomen door Belgische concurrent

De abonneediensten voor dozen cosmetica Prettybox is overgenomen door Belgische branchegenoot Deauty Box.

E-commerce

Marktcijfers, bol.com en iBeacons op Emerce eFashion

Er is veel gebeurd afgelopen jaar in online fashion: Zalando ging naar de beurs, Mexx sloot zijn webshop en bol.com ging voor het eerst kleding verkopen. Op Emerce eFashion, op 19 mei in Amsterdam, zal Gino Thuij van GfK de nieuwste marktontwikkelingen en cijfers presenteren.

E-commerce

De Bijenkorf vernieuwt Click & Collect

De Bijenkorf neemt een nieuw systeem in gebruik in zijn winkels om in de groeiende vraag naar Click & Collect te kunnen voorzien.

E-commerce

Coolblue verlaagt prijs van VandaagNog

Coolblue halveert de prijs voor bestellingen die vandaag nog moet worden afgeleverd.

E-commerce

Docdata vangt eerste klap vertrek klant Zalando op

Fulfillmentspecialist Docdata uit Waalwijk verliest zijn grootste klant, Zalando, maar vangt de eerste financiële klap redelijk op.

E-commerce

‘Consument prefereert NFC als betaalmiddel’

Consumenten prefereren contactloos betalen via NFC boven concurrerende methoden. Dat stellen het NFC Forum en Strategy Analytics in een onderzoek onder duizend consumenten.

E-commerce

Eerste DHL Parcelstation bij wehkamp Zwolle in gebruik genomen

DHL heeft het eerste DHL Parcelstation in Zwolle voor het hoofdkantoor van wehkamp.nl aan de Meeuwenlaan geplaatst en in gebruik genomen. Bij het Parcelstation, bestaande uit 74 pakketkluisjes in verschillende formaten, kunnen klanten 24 uur per dag en zeven dagen per week hun pakketten afhalen of afleveren.

E-commerce

Bol gaat tassen verkopen

Bol.com gaat vanaf nu ook tassen verkopen. Het bedrijf begint met een assortiment van duizenden tassen en andere accessoires van 80 merken, waaronder TOV Essentials, by LouLou, Guess en Cowboysbag.

E-commerce

DHL plaatst pakketkluizen in Rotterdam

DHL heeft pakketkluizen geplaatst op de Rotterdamse metrostations Beurs en Rotterdam Centraal. Daar kunnen consumenten hun pakketjes afhalen of afleveren.

E-commerce

App Fashionchick gidst shoppers naar fysieke retail

De vernieuwde app van Fashionchick vertelt vrouwen in de winkelstraat wanneer ze in de buurt komen van een winkel met speciale aanbiedingen.

E-commerce

Omzet Outfittery: circa 20 miljoen euro in 2014

Online herenkledingwinkel Outfittery heeft in 2014 een omzet van tegen de twintig miljoen euro gehaald. Het bedrijf heeft honderdduizend klanten die gemiddeld tweehonderd euro netto besteden per order.

E-commerce

Coccinelle maakt bescheiden doorstart

Retailer Coccinelle, gespecialiseerd in kinderkleding, gaat na het faillissement door onder de huidige eigenaar Marc Bakker. Twee winkels naast webshop Coccinelle.nl blijven over.

E-commerce

Uber gaat eten bezorgen in Barcelona

Barcelona is de eerste stad in Europa waar Uber behalve mensen ook maaltijden gaat bezorgen. Geen broodjes shoarma, maar luxe diners van een selecte groep toprestaurants.

E-commerce