More stories

Online orderpicking in AH-franchise winkels: zwalkend beleid

Ahold was in de afgelopen jaren heel duidelijk over haar e-fulfilment strategie: Orderpicking in grote centrale e-commerce distributiecentra (Home Shop Centra genoemd), daarna levering naar het huisadres of een pick-up-point. Komt er nu ineens het bericht dat er een proef wordt gestart met orderpicken voor online orders in de winkel van een AH-franchise-nemer. Eerst in het AH filiaal in Maasland, daarna een proef in een filiaal in Gouda. Met deze tests gaat AH terug te gaan naar de twintigste eeuw ! Volgens mij is de AH-directie op het gebied van e-fulfilment om opportunistische redenen compleet de weg kwijt.

E-commerce

IKEA opent ophaalpunten in Canada

IKEA gaat ophaalpunten openen in Canada om e-commerceklanten beter te ondersteunen. Alleen in het Verenigd Koninkrijk heeft het Zweedse bedrijf ophaalpunten. In andere landen worden bestellingen aan huis bezorgd.

E-commerce

‘Belgische webshop vlucht naar buitenland’

Belgische webshops verplaatsen hun activiteiten steeds vaker naar het buitenland. Dat zegt handelsfederatie Comeos, die pleit voor ‘doortastende maatregelen’.

E-commerce

Chatapp Line wordt grootgrutter

Chatapp Line is niet alleen een taxidienst begonnen, in Thailand gaat het Japanse bedrijf boodschappen bezorgen voor zijn 36 miljoen geregistreerde gebruikers.

E-commerce

‘We willen de Evernote van het leren worden’

Behalve een platform voor het uitlenen van een boormachine, moest er ook een virtuele plek komen voor het delen van kennis, vond oprichter Michel Visser van Konnektid. Zijn bedrijf wil nu ruim een ton crowdfunden.

E-commerce

Alibaba belooft aanpak namaakartikelen

Alibaba topman Jack Ma heeft toegezegd dat dat zijn bedrijf beter zijn best zal toen om de verkoop van namaakartikelen tegen te gaan na scherpe kritiek van de Chinese autoriteit voor industrie en commercie (SAIC).

E-commerce

Google doet water bij de wijn bij Trusted Store programma

Ruim twee jaar geleden begon Google in de Verenigde Staten met haar eigen betrouwbaarheidskeurmerk Google Trusted Stores. Het keurmerk dat je als consument uiteindelijk allemaal kan tegenkomen binnen AdWords advertenties, organische zoekresultaten en in Google Shopping. Het enige wat Google in ruil voor dit ‘super’ keurmerk wilde hebben was een boel informatie over de bestellingen van de webshop. Sinds vorige week doet Google hier plotseling water bij de wijn. Profiteren hier zowel webshops als consumenten van?

E-commerce

Jaaromzet dierenwinkel Zooplus: 571 miljoen euro

Europese beleggers in e-commercebedrijven hebben er een nieuwe lieveling bij: dierenwinkel Zooplus. Het aandeel verdubbelde halfjaar, de jaaromzet overtreft de eigen voorspelling.

E-commerce

Grote Nederlandse online feestwinkels fuseren

Drie grote online feestwinkels komen door een fusie onder een dak. Feestkleding 365, Feestwinkel XL en Fancydress claimen de grootste van de Benelux te zijn.

E-commerce

Uber is niet te stoppen

Consumenten vinden Uber geweldig. Overheden zijn echter kritischer. Toch zullen ook zij inzien dat Uber een probleem oplost waar ze al jaren mee worstelen.

E-commerce

Britten kunnen via Gmail betalen

Google Wallet breidt de vleugels uit naar het buitenland. In de Verenigd Koninkrijk kunnen gebruikers van Gmail elkaar voortaan geld sturen.

E-commerce

25 miljoen dollar voor bezorgdienst Deliveroo

Het Londense Deliveroo is de volgende bezorgdienst die een forse kapitaalinjectie krijgt. Het bedrijf haalt 25 miljoen dollar op.

E-commerce

Na twee kwartalen verlies weer winst voor Amazon

Amazon heeft na twee kwartalen met verlies weer een bescheiden winst geboekt: 214 miljoen dollar op een omzet van 29,33 miljard dollar. Dat was beter dan verwacht.

E-commerce

DHL Nederland test augmented reality-brillen

In een Nederlands distributiecentrum test DHL hoe internetbrillen kunnen helpen in het proces van order picking. Het personeel wordt daarbij visueel ondersteunt om sneller en met minder fouten te werken.

E-commerce

DHL lanceert 24-uurs verzendservice voor 5 euro

DHL Parcel biedt met ingang van maandag 2 februari een 24-uurs verzendservice voor 5 euro. Van maandag tot en met vrijdag wordt een zending die voor 16.00 uur is afgeleverd bij een DHL Parcelshop, de volgende dag afgeleverd bij een van de andere meer dan duizend Parcelshops in Nederland.

E-commerce