More stories

UberPop is geen vetpot

Chauffeurs van UberPop verdienen vaak minder dan het minimumloon. Door de lage omzet per uur en de hoge afdracht aan bemiddelingskosten houden de bestuurders minder over dan reguliere taxichauffeurs. Dat blijkt uit berekeningen op basis van rittenafschriften van UberPopchauffeurs, die in bezit zijn van de Volkskrant.

E-commerce

Bitcoinbeurs Bitstamp gesloten na hack

Het Sloveense bitcoinwisselkantoor Bitstamp heeft zijn activiteiten tijdelijk gestaakt. Het bedrijf denkt dat het slachtoffer is geworden van een hack en er zouden ook bitcoins zijn gestolen.

E-commerce

Twee miljoen verkopers op Amazon

Twee miljoen ondernemers gebruiken Amazon om hun handelswaar te slijten. Hij volume is goed voor 40 procent van alle op Amazon verkochte items.

E-commerce

China gooit markt open voor buitenlandse koeriers

FedEx en drie andere buitenlandse koeriers mogen pakjes bezorgen in onder meer twintig extra Chinese steden. Het is voor het eerst sinds 2012 dat dergelijke licenties worden vergeven.

E-commerce

Klanten Amazon ‘minder tevreden’

Klanten van Amazon zijn sinds kort minder te spreken over de dienstverlening van de e-tailer. Dat blijkt uit tevredenheidsonderzoek van ForeSee. De belangrijkste reden is dat Amazon vaak niet meer de laagste prijzen aanbiedt.

E-commerce

Amazon neemt 8000 logistieke werkers aan in India

Amazon breidt zijn logistieke ondersteuning in India fors uit. In de komende zeven maanden worden achtduizend mensen aangenomen, waarmee het totaal op 14.000 komt.

E-commerce

Jumbo.com: ‘Boodschappen zijn slechts het begin’

Een maand geleden heeft Jumbo Supermarkten zijn eerste schreden op e-commercegebied gezet. Met een website en een mobiele app. Bezorgen behoort vooralsnog niet tot de mogelijkheden. Een weloverwogen keuze. “We geloven erg in de kracht van onze fysieke winkels”, aldus e-commercedirecteur Roland van den Berg (40).

E-commerce

BOVAG: Showrooms weg door internet

Het aantal autoshowrooms zal de komende drie tot vijf jaar te halveren tot 1.100 en dat komt vooral door internet. ‘De klant wil online communiceren: chatten, mailen en online auto’s vergelijken’, zegt voorzitter Eric Tak van BOVAG Autodealers tegen BNR Radio.

E-commerce

Zo profiteert een webwinkelier van een pop-up store

Opvallend genoeg associëren we een tijdelijke winkel met twee uitersten: de creatieven die te klein zijn om een permanente winkel te openen en de grote merken die bij wijze van marketingstunt opduiken in de winkelstraat. Maar ook voor de pure onlinespeler biedt een pop-up store kansen. De mogelijkheden en lessen op een rij.

Customer Experience

‘Verdwenen bitcoins Mt. Gox door fraude’

De circa 370 miljoen dollar aan bitcoins die vorig jaar zijn verdwenen bij wisselkantoor Mt. Gox zijn niet bij hackers terechtgekomen, maar mogelijk via fraude achterover gedrukt. Dat meldt de Japanse krant Yomiuri Shimbun op basis van politiebronnen.

E-commerce

Goedkopere mobieltjes, bieden op huizen, de veranderingen voor 2015

Iets goedkopere mobieltjes, verblijfsvergunningen voor startups, EU-BTW betalen en bieden op huizen via internet, per 1 januari zijn verschillende wijzigingen doorgevoerd die deels consequenties hebben voor de internetbranche.

E-commerce

Britse bezorgdrone startup mag de lucht niet in

Het Londense Bizzby wil een bezorgdienst voor particulieren opzetten rond drones. De Bizzby Sky kan pakjes tot 500 gram veroeren. Gebruikers kunnen bestellen via een app.

E-commerce

Recente financiering boodschappendienst Instacart hoger dan verwacht

De Amerikaanse boodschappendienst Instacart heeft begin december geen 100, maar 250 miljoen dollar opgehaald. Dat blijkt uit stukken die zijn gedeponeerd bij beurswaakhond SEC, waaruit TechCrunch citeert.

E-commerce

Het Jaar van Bitcoin

Het was een positief en negatief jaar voor Bitcoin. Enerzijds werd de cryptomunt breder geaccepteerd, anderzijds waren er diverse schandalen, die de koers van Bitcoin uiteindelijk flink onder druk hebben gezet en de munt maakten tot de slechtste investering van 2014.

E-commerce

6 miljoen euro voor sectorplan bezorgingsbranche

Er komt in totaal ruim 6 miljoen euro beschikbaar voor sectorplannen in de postbranche. De traditionele postbezorging neemt af door digitalisering. In de koerierssector is sprake van hevige prijsconcurrentie. Ruim 8.000 medewerkers worden daarom bij- of omgeschoold op het gebied van productieprocessen, logistiek, financiële dienstverlening, call centers en IT met het oog op behoud van hun baan.

E-commerce