More stories

Surseance voor online retailer SkyMall

SkyMall, het Amerikaanse postorderbedrijf dat iedere luchtvaartpassagier in de VS zal kennen, heeft uitstel van betaling gekregen. Het bedrijf is in de problemen gekomen door de concurrentie van Amazon en eBay.

E-commerce

Tom Kabinet lanceert Spotify-achtig leesabonnement

E-boekplatform Tom Kabinet biedt vanaf eind dit jaar een maandabonnement om voor vijf euro onbeperkt e-boeken te kunnen lezen.

E-commerce

Hoogvliet start met thuisbezorging in Voorschoten

Hoogvliet start op 29 januari een proef met thuisbezorgen van online bestelde boodschappen onder de naam Hoogvliet aan Huis. De al eerder voorgestelde tuktuk rijdt aanvankelijk alleen in Voorschoten.

E-commerce

Shopping2020: retail en omnichannel

Het lijstje artikelen dat je niet online kan kopen, wordt ieder jaar kleiner. De vraag is dan ook niet of consumenten online gaan, maar in hoeverre ze dat nog meer gaan doen en wat voor impact dat precies heeft op retailers. De consument is namelijk veel sneller veranderd dan de retailer. Waarom hebben retailers zo veel moeite met omnichannel? En is het einde van fysieke winkels in zicht?

Retail

PostNL installeert pakketautomaat op Schiphol

PostNL installeert vandaag zijn achtste pakketautomaat, op Schiphol. Forenzen kunnen hierdoor onderweg naar huis of werk al hun internetbestellingen aannemen.

E-commerce

Amazon stopt alweer met betaalapp

Amazon is na nog geen zes maanden gestopt met zijn mobiele portemonnee Amazon Wallet. Die kon onder meer worden gebruikt voor het scannen van loyaliteitsprogramma’s in winkels.

E-commerce

Bol.com gaat fulfillment voor partners verzorgen

Bol.com lanceert Logistiek via bol.com. Daarmee kunnen ondernemers die via bol.com verkopen hun totale fulfilment uitbesteden voor de orders die zij via bol.com ontvangen. Bol.com neemt naast de orderverwerking en betaling, ook de in- en opslag, het verpakken en verzenden en de retourafhandeling en klantenservice van de verkooppartner voor zijn rekening. Amazon doet dit al langer.

E-commerce

Omoda: punten sparen met shares Twitter en Instagram

Klanten van schoenwinkel Omoda kunnen binnenkort spaarpunten verdienen door over de winkel te praten op Twitter en Instagram. Dat wordt onderdeel van het nieuwe, goed presterende loyaltyprogramma.

Customer Loyalty

eBay schrapt 2400 banen

Online veiling eBay, eigenaar van Marktplaats, zet nog voor maart 2400 mensen op straat als gevolg van de afsplitsing van betaaldienst PayPal. Daarmee verdwijnt 7 procent van het personeel.

E-commerce

NFC-technologie vereenvoudigt retourproces

Bunzl Retail & Industry introduceert een verpakkingsconcept dat gebruik maakt van NFC-technologie. Hierdoor kunnen e-retailers na bezorging van een pakket in contact te komen met de ontvanger.

E-commerce

MultiSafepay lanceert e-mailbetaling

Betaalverwerker MultiSafepay lanceert op de Webwinkel Vakdagen een vernieuwd afrekensysteem: Fast Checkout. Daarmee rekent de consument af via een e-mailadres en wachtwoord.

Payment

Regels voor drones worden eerder strenger dan soepeler

In haar antwoorden op Kamervragen laat staatssecretaris Mansveld doorschemeren dat de regelgeving voor recreatief vliegen met drones binnenkort mogelijk strenger gaan worden. En hoe zit het met bedrijfsmatig vliegen?

E-commerce

45 miljoen voor groeiplannen Duitse luierwinkel

Zakenbank Goldman Sachs is een van de nieuwe investeerders in de groep die 45 miljoen euro in Windeln.de steekt, een online winkel voor luiers en ander jeugdig toebehoren.

E-commerce

Adyen verwerkte 25 miljard dollar aan betalingstransacties in 2014

Dienstverlener Adyen verwerkte in het afgelopen jaar 25 miljard dollar aan betalingstransacties. Dit vertegenwoordigt een groei van bijna 80 procent ten opzichte van 2013. Het bedrijf boekte een omzetstijging van meer dan 100 procent, terwijl het klantenbestand met 40 procent groeide.

E-commerce

Smartphones dragen bij aan groei iDEAL

Consumenten hebben nog nooit zo vaak als het afgelopen jaar met hun pinpas betaald of een iDEAL-betaling gedaan. Met ruim een kwart meer iDEAL-betalingen laten Nederlanders zien vertrouwen te hebben in elektronisch betalen. Dat zegt Betaalvereniging Nederland.

E-commerce