More stories

‘Amazon heeft conflict met Disney’

Amazon lijkt eenzelfde soort conflict met Disney te hebben als met uitgeverij Hachette over marges op artikelen. Dat meldt Cnet. Het bedrijf heeft als straf het aantal voorbestellingen van videofilms als Muppets Most Wanted, Captain America: The Winter Soldier en Million Dollar Arm beperkt.

E-commerce

Amazon vraagt Duitse uitgevers om boeken naar Polen en Tsjechië te sturen

Amazon heeft Duitse uitgevers gevraagd om hun boeken op eigen kosten naar logistieke centra in Polen en Tsjechië te sturen. Op deze wijze wil de online retailer eventuele stakingen van Duitse vakbonden omzeilen.

E-commerce

App Drogisterij.net krijgt barcodescanner

Papieren boodschappenlijstjes worden verleden tijd, zo lijkt. Appie deed het al en nu biedt ook Drogisterij.net een barcodescanner in zijn app. Handig om even snel gezondheids- verzorgingsartikelen in het boodschappenlijstje te zetten.

E-commerce

HelloFresh komt met tv-commercials

De bezorger van verse maaltijdboxen HelloFresh gaat landelijk op tv adverteren. Daarvoor gaat het samenwerken met Helder Marketing Services.

Communicatie

Barnes & Noble sluit aan op bezorgdienst Google

Op de dag van bestelling gaat boekwinkel Barnes & Noble in Amerika ook bezorgen. Hiertoe sluit het met Google een samenwerking in een aantal van de grootste steden. Google Shopping Express rolt naar verwachting spoedig nationaal uit.

E-commerce

Gesprekken over doorstart Superdirect

Er zijn mogelijkheden voor een doorstart van het failliete Superdirect.com. Het Brabantse bedrijf in afhaalpunten voor boodschappen sloot al na negen maanden zakendoen de deuren, maar tegenover Twinkle laat de curator weten dat er gesprekken gaande zijn voor een vervolg.

E-commerce

Amazon breidt dagbezorgingen uit

Amazon introduceert dagbezorgingen in zeven nieuwe Amerikaanse steden: Baltimore, Dallas, Indianapolis, New York City, Philadelphia en Washington DC.

E-commerce
Premium

Filipijnse telco koopt tien procent Rocket Internet

Telecombedrijf Philippine Long Distance Telephone Company koopt voor 333 miljoen euro tien procent van de aandelen in Rocket Internet. Dat parachuteert de Duitse incubator in een klap in het voorfront van een enorme markt voor mobiele e-commerce en mobiel betalen.

E-commerce

Nu ook carpoolen bij Uber

Taxibedrijf Uber heeft een nieuwe dienst UberPool gelanceerd, waarbij passagiers ritten kunnen delen. De app brengt passagiers met dezelfde bestemming bij elkaar.

E-commerce

Videoverkoopplatform Videodeals failliet

Het Nederlandse bedrijf Videodeals.com, het eerste volledig op video gerichte verkoopplatform, is failliet. Dinsdag werd het faillissement uitgeroepen door de rechtbank Amsterdam.

E-commerce

‘Londen wordt centrum cryptovaluta’

Londen moet het centrum worden van Bitcoin en andere virtuele valuta. Dat is in elk geval de ambitie van de Britse minister van Financiën George Osborne. Hij is een onderzoek gestart naar de kansen die cryptovaluta bieden voor de Britse economie.

E-commerce

‘Microsoft opent flagship store in Manhattan’

Microsoft wil een grote flagship store gaan inrichten aan 677 Fifth Avenue, op loopafstand van Apples beroemde winkel. Dat meldt de New York Daily News.

E-commerce

Krattenstapel in nieuw dc wehkamp ‘veertien keer Mount Everest’

Het nieuwe distributiecentrum van wehkamp.nl in Zwolle krijgt een krattenstapel met een totale hoogte van ’14 keer de Mount Everest’. Bekuplast, producent van retourneerbare transportverpakkingen, levert 450.000 op maat gemaakte kratten aan het nieuwe distributiecentrum, dat in de zomer van 2015 zijn deuren opent.

E-commerce

Retailer worstelt met supply chain omnichannel

73 procent van de vijfhonderd belangrijkste retailers in Noord Amerika zeggen dat zij artikelen via alle beschikbare verkoopkanalen kunnen leveren, doch slechts 22 procent heeft daartoe ook echt maatregelen genomen. Omnichannel blijkt in de praktijk nog erg weerbarstig.

E-commerce

Conversie-attributie en view through tracking: zoeken naar heilige graal

Adverteerders besteden steeds vaker significante budgetten aan online display advertising. Zij moeten dus blijven zoeken naar de juiste waardetoekenning. De materie van conversie-attributie is echter complex en er is verdeeldheid over het toekennen van waarde aan vertoonde advertenties waarop niet is geklikt. Om hier de juiste antwoorden op te vinden, moet worden afgerekend met een hardnekkige mythe.

Attributie