More stories

Zalando opent shop-in-shops

Twee kledingfabrikanten krijgen hun eigen pui op de internationale Zalandosites. De winkels, zogeheten brandshops, van Topshop en Topman bevatten iedere twee weken nieuw assortiment.

E-commerce

Noorwegen wil contant geld afschaffen

Noorwegen wil in 2020 geen contant geld meer in omloop hebben. Volgens onderzoek wordt nog maar vijf procent van de transacties met contant geld afgehandeld.

E-commerce

Airbnb stapt in zakelijke reismarkt

Kamerverhuurbedrijf Airbnb opent de aanval op de zakelijke markt en daarmee ook op de vele zakelijke hotels. Maandag werd de dienst Business Travel gelanceerd voor ondernemingen die met enige regelmaat zakenreizen regelen voor hun werknemers.

E-commerce

Omnichannel stuurt markt voor Warehouse Management Systems

De markt voor Warehouse Management Systems, software voor distributiecentra, lijkt meer en meer te worden bepaald door omnichannel. Dat constateert de ARC Advisory Group in een nieuwe studie.

E-commerce

Albert Heijn opent tien nieuwe ophaalpunten

Albert Heijn voegt tien nieuwe ophaalpunten toe aan zijn netwerk. Nederland telt inmiddels zestien van deze ophaalpunten: zowel naast en in Albert Heijn-winkels als volledig los daarvan.

E-commerce

TNT Express gaat luchtvloot uitbreiden

TNT Express gaat zijn luchtvloot uitbreiden. Dat maakte het koeriersbedrijf zojuist bekend tijdens de toelichting op de kwartaalcijfers. Het gaat om de versterking van de vloot in Europa.

E-commerce

‘Achteraf betalen webwinkels groeit hard’

Een klein jaar geleden ging Capayable van start. Vandaag verwerkt het rond de vijfduizend achterafbetalingen voor webwinkels. “We leggen nu verbindingen met de grote knooppunten, zoals PSP’s en winkelplatformen”, aldus Oprichter Patrick van de Graaf.

E-commerce

E-commerceverpakkingen: 8 trends

Een merk is meer dan zijn producten. Een merk is zijn winkels, de winkelmuziek, het personeel. Zelfs de winkelgeur. Zolang we nog geen holografische verkopers of geurende beeldschermen hebben, laten deze zintuiglijke sensaties zich nogal lastig vertalen naar de online store. Hierdoor groeit het belang van een goede verpakking, de laatste fysieke schakel tussen merk en consument.

E-commerce

‘Amazon stapt in biometrische betalingen’

Amazon zou een betaaloplossing vergelijkbaar met Square willen lanceren. Dat valt af te leiden uit interne documenten van winkelketen Staples. Daar dook een dezer dagen heel nieuw product op onder de naam Amazon Card Reader naast die van Square, PayPal en anderen.

E-commerce

Amazon wil met Kindle de Nederlandse markt op

Amazon wil zich met de Kindle-producten op Nederland gaan richten. Het bedrijf zoekt een Nederlandse taalexpert die komt te werken in Slowakije, waar samen met Kaapstad een deel van het lokalisatiewerk plaatsvindt.

E-commerce

Voorlopig geen verbod voor Uber in Hamburg

Uber mag voorlopig zijn diensten in de stad Hamburg voortzetten. Een rechtbank heeft een verbod van de lokale autoriteiten tijdelijk opgeheven.

E-commerce

Raad van State kraakt wetsvoorstel gokken: de gevolgen

De Raad van State is niet gelukkig met het huidige wetsvoorstel gokken en vindt dat de regering de gemaakte keuze zou moeten heroverwegen. Wellicht is het beter om de bestaande situatie van een verbod op online kansspelen te handhaven aangezien de voorgestelde wijze van regulering erger is dan de kwaal, aldus de Raad.

E-commerce

Kan McDonalds een onafhankelijke bezorgdienst verbieden?

De nieuwe bezorgdienst Ring ’n Bring is pas net actief, maar heeft nu al problemen met McDonalds. Ring ’n Bring haalt namelijk op aanvraag producten af bij elk willekeurig restaurant, waaronder McDonalds, en daar is de fastfoodketen niet blij mee.

E-commerce

Amazon: Winst in Amerika, verlies buitenland

Amazon verdient geld op zijn Amerikaanse activiteiten, maar blijft operationeel rode cijfers schrijven in het buitenland. De investeringen buiten de thuismarkt zorgen daar wel voor dubbelcijferige groei.

E-commerce

Omzet online dierenwinkel Zooplus: 250 miljoen

De Europees werkende dierenwinkel Zooplus verkocht in het eerste halfjaar voor 250 miljoen euro aan voeding en accessoires voor huisdieren. De directie stelt de verwachting voor de rest van het jaar met zes procent naar boven bij.

E-commerce