More stories

Virtuele portemonnee Visa breder beschikbaar

Visa Europa gaat de virtuele portemonnee V.me by Visa later dit jaar lanceren in Duitsland, Ierland, Noorwegen, Zweden en Italië. Tevens worden er in de loop van 2015 nieuwe proefprojecten opgestart in Griekenland, Tsjechië en Slowakije.

E-commerce

UPS begint uitfasering merknaam Kiala

De afhaalpunten van Kiala krijgen een nieuwe naam: UPS Access Point. De rebranding moet in 2016 zijn afgerond.

E-commerce

Bol.com en Home24 naar Emerce eHome & Deco

bol.com en Home24 zijn twee van de nieuwste toevoegingen aan het programma van Emerce eHome & Deco, dat in oktober in Amsterdam zal plaatsvinden. bol.com, sinds 14 maanden actief in de online woonbranche, behaalt haar succes onder andere door een unieke samenwerking met fysieke retailers.

E-commerce

Overheid stelt nieuwe regels voor verzendmateriaal webshops

Vanaf volgend jaar zijn webwinkels verplicht om aan de overheid te laten zien hoe zij in de nabije toekomst met duurzame verpakkingsmaterialen gaan werken. Hierbij gaat het voornamelijk om de doos of het plastic waarin een pakket wordt verzonden naar de consument.

E-commerce

Winkels vanHaren krijgen ‘fluisterende etalages’

vanHaren gaat in zijn vestigingen in Amsterdam en Breda experimenteren met sonar techniek. Daarbij kunnen via winkelruiten of andere oppervlakten reclameboodschappen worden weergegeven. Dat meldt Retailnews.

Conversie

Omzet Zalando tot nu toe ruim boven 1 miljard euro

E-tailer Zalando heeft in de eerste helft van 2014 een omzet gedraaid van ruim 1 miljard euro, tegen 809 miljoen vorig jaar over dezelfde periode. Het bedrijf meldt verder dat het winstgevend is, terwijl in het eerste kwartaal break-even werd gedraaid. Dat is op basis van het voorlopige bijgestelde bedrijfsresultaat (EBITDA).

E-commerce

Twitter stapt in sociale e-commerce

Twitter heeft het bedrijf CardSpring gekocht, een duidelijke aanwijzing dat het sociale netwerk serieuze plannen heeft met e-commerce. CardSpring maakt aankopen mogelijk op Twitter door het account aan een creditcard te koppelen.

E-commerce

Avontuur Superdirect kostte Sligro 1 miljoen euro

De deelname in de mislukte websupermarkt Superdirect heeft Sligro 1 miljoen euro gekost. Dat blijkt uit de vandaag gepresenteerde jaarcijfers.

E-commerce

Smartphone domineert m-commerce

Nederlanders doen meer transacties met hun mobieltje dan via de tablet, maar geven met de smartphone wel minder uit dan op de platte computers. Dat laten cijfers van geldverwerker Adyen zien.

E-commerce

B2B-marketing: is LinkedIn het ideale platform?

In een zoektocht naar het juiste platform voor een nieuwe B2B-campagne vestigt de marketeer gevoelsmatig zijn hoop op LinkedIn. Op een zakelijk platform moet ongetwijfeld de doelgroep, de business professional, worden gevonden. Maar wat is de werkelijke potentie van dit netwerk?

B2B Digital

Invoer IBAN niet op orde bij kleine bedrijven

Enkele tienduizenden bedrijven zijn nog altijd niet klaar voor het nieuwe IBAN-rekeningnummer, ondanks uitstel van zes maanden. De Nederlandsche Bank (DNB) noemt de situatie bij zo’n 2500 bedrijven tegenover het AD zelfs ‘kritisch’.

E-commerce

‘Coolblue 800 miljoen dollar waard’

The Economist, niet de minste, schat de waarde van Coolblue op 800 miljoen dollar. Daarmee is speciaalzaakspecialist Nederlands grootste internetbedrijf.

E-commerce
Premium

Omzet Docdata valt 7 procent lager uit

Fullfilmentbedrijf Docdata heeft over het eerste halfjaar 2014 een 7 procent lagere omzet gerealiseerd. De onderneming merkt nog steeds het verlies van Zalando, die de fulfilmentactiviteiten steeds meer in eigen hand neemt, maar men sloot ook nieuwe klanten aan.

E-commerce

Kansspelautoriteit verjaagt illegale adverteerders

Sommige goksites en affiliates lijken zich nog maar weinig aan te trekken van de waarschuwingsactie die de Kansspelautoriteit is gestart naar aanleiding excessieve reclames rondom (inter)nationale (sport)evenementen zoals het WK Voetbal en de Tour de France.

E-commerce

Resultaten eBay beter dan verwacht

Veilinghuis eBay profiteert steeds meer van zijn e-commerce platform, waar derden producten kunnen aanbieden. De omzet ging mede als gevolg daarvan 13 procent omhoog naar 4,4 miljard dollar, de nettowinst eindigde op 676 miljoen. Toch neemt de concurrentie met Amazon steeds meer toe.

E-commerce