More stories

Ook mobiele ontwikkelaars ontduiken cookiewet

Niet alleen op het vaste internet, maar ook mobiele sites en applicaties moeten aan de cookiewet voldoen. De ontwikkelingen op dit punt blijven achter, vindt de OPTA.

Analytics

Otto meet maten fashionshoppers via webcam

Vier vragen, vier poses voor de webcam en webwinkel Otto kent de maten van zijn winkelend publiek. Een nieuwe technologie kan shoppen eenvoudiger maken en het aantal retourzendingen terugdringen.

E-commerce

‘Tien procent eventtickets gekocht via mobiel’

Tien procent van de kaartjes voor Europese evenementen wordt via een mobiele drager gekocht. Een belangrijk deel daarvan wordt via Facebook gekocht.

E-commerce

Franse webshop ‘pikt’ beeldmerk Anonymous

Een Franse webwinkel heeft het beeldmerk van actiegroep Anynomous geregistreerd als zijnde zijn eigen merk. De digitale activisten pikken dat niet en duwen de shop offline.

E-commerce

Maximaal voordeel uit social commerce

Consumenten hechten bij het nemen van aankoopbeslissingen meer waarde aan sociale informatiebronnen dan aan traditionele informatiebronnen. Dat bewijzen de ervaringen van Black & Decker en Octopus.com.

E-commerce

Omzet MediaMarkt.nl nadert twintig miljoen

De Nederlandse webwinkel van MediaMarkt boekt in het tweede kwartaal een omzet van negentien miljoen euro. Dat is ongeveer evenveel als vorig kwartaal, maar de groei is toch aanzienlijk.

E-commerce

Hoe slaagt een traditionele retailer online?

Traditionele retailers kunnen in korte tijd ook online succesvol zijn. Een praktijkvoorbeeld van vrijetijdswarenhuis Camping Sport De Wit.

Conversie

Waar blijven de mobiele webshops?

Iedere vijftien seconden wordt in Europa een aankoop via mobiel gedaan. Toch is het mobiele kanaal voor (web)winkels nog helemaal niet vanzelfsprekend.

E-commerce

E-fulfillment is sleutel tot klanttevredenheid

E-commerce en online word-of-mouth gaan hand in hand en maken dat de eindklant serieuzer genomen moet worden dan ooit. Integrale afstemming in de supply chain is dus nodig om de belofte aan de consument waar te maken. Organisaties die écht klantgericht willen zijn, moeten daarom logistieke optimalisatie centraal stellen.

E-commerce

Succesvol inspelen op de mobiele kassa

Mobiel betalen is geen loze belofte meer, maar een feit. Bereid je daarop voor.

E-commerce

Pas op voor gemakzucht

Het kon niet stuk in het afgelopen decennium met e-commerce in Nederland. Jaarlijks noteerden we tientallen procenten groei tot een omzet van negen miljard in 2011. Alle signalen staan op groen en niets lijkt onmogelijk. Daarin schuilt echter ook het gevaar.

E-commerce

IBM herontdekt augmented reality

Layer mag Augmented Reality (AR) voor gebruik op straat inmiddels hebben afgezworen, IBM pakt de draad weer op. Het bedrijf test AR in Amerikaanse winkelbedrijven.

Conversie

In Japan is de klant geen koning, maar keizer

Op eFashion 2012 vertelt Sabine Pick (Pick Consultancy) over Japan als inspiratiebron voor retailers en online fashionsellers.

E-commerce

Het hoog(s)tepunt van Google I/O: skydiven met Glass

Sinds een paar maanden zijn techies van Google te zien met internetbrillen op: Google Glass. Tijdens ontwikkelaarsconferentie I/O liet het bedrijf met een overweldigende demonstratie zien dat Glass zelfs onder extreme omstandigheden werkt: in een skydive van anderhalve kilometer.

Conversie

IBM: ‘Rol CMO wordt anders’

De rol van de Chief Marketing Officer (CMO) zal de komende jaren drastisch veranderen. Dat zegt Yuchun Lee, vice president and general manager van IBM’s Enterprise Marketing Management Group, in een gesprek met Emerce. “Hij zal het IT-proces mede moeten sturen.”

Conversie