Loodgieter nodig? Bel Amazon!
Amazon gaat na een studie van twee jaar installatie- en reparatiediensten aanbieden. Die markt wordt alleen al in de VS geschat op 400 miljard dollar.
Amazon gaat na een studie van twee jaar installatie- en reparatiediensten aanbieden. Die markt wordt alleen al in de VS geschat op 400 miljard dollar.
Dat was een verrassing deze week: Nespresso is voor de standaardleveringen volledig overgestapt van PostNL naar DHL Parcel. Webshops veranderen wel vaker van vervoerder, dus niks nieuws onder de zon. Of toch wel ? Nespresso is, net als bijvoorbeeld Coolblue, BCC en de Bijenkorf, een voorloper op het gebied van klantgerichte afleveropties. Op het gebied van logistieke service heeft deze koffieleverancier de lat echt hoog gelegd in de afgelopen jaren. De espresso-marktleider breekt met de pakketdistributie-marktleider. Wat is er aan de hand ?
Het Belgische Centric gaat supermarkt Spar voorzien van kassa- en back-office-software. Hoeveel geld met die opdracht is gemoeid is niet bekend gemaakt, wel dat het om een groot meerjarencontract gaat.
Medewerkers checken hun zakelijke e-mails steeds vaker in hun vrije tijd. Dit blijkt uit recent onderzoek van Opinion Matters in opdracht van GFI Software.
De digitale verkopen van Media-Markt en Saturn vertonen voor het tweede kwartaal een dalende trend.
Wehkamp heeft zijn productaanbod op Beslist.nl met eenderde teruggebracht. De winkel verzet zich, net als grote branchegenoten, tegen het nieuwe betaalmodel van de vergelijker.
De Autoriteit Consument en Markt (ACM) doet onderzoek naar aanbieders van energieveilingen. De ACM vermoedt dat er verboden prijsafspraken worden gemaakt. Dat meldt RTL Nieuws.
Crosschannel verkopen in de VS bereiken dit jaar een omvang van 1,4 biljoen dollar. Dat voorspelt Forrester. Het onderzoeksbureau verwacht een verdere groei naar 1,8 biljoen in 2018.
De RFID-markt begint na jaren van stagnatie eindelijk van de grond te komen, en de belangrijkste stimulans komt van de kledingretail. Dat concludeert IDTechEx, dat de markt dit jaar schat op 9,2 miljard dollar, tegen 7 miljard in 2012.
Ik mocht een paar maanden geleden met een groep van circa vijftien franchise-nemers de stormachtige ontwikkelingen binnen retail bespreken. Er zaten vooral franchisers van AH, Jumbo en Plus rond de tafel. Na veel intensieve retailjaren ben ik eigenlijk best van dit type ondernemer gaan houden. Niets ten nadele van filiaalmanagers, die er ook vaak echt voor gaan, maar bij franchisers heb ik meestal toch het gevoel dat ze net een tandje dieper gaan. Knokken voor zeer hoge klanttevredenheid én knokken voor hun eigen portemonnee natuurlijk. Voor deze ondernemers zijn heftige tijden aangebroken. Omnichannel retail en franchise: Kan die combi in de toekomst überhaupt overleven ?
Coolblue verzorgt samen met PostNL vanaf 30 augustus zondaglevering in Nederland en België. Het is de eerste grote webwinkel in Nederland die 7 dagen per week pakketjes gaat bezorgen.
Uber is vandaag een proef met meerijden gestart in Amsterdam.. Via de nieuwe dienst uberPOP kunnen Amsterdammers een voordelige rit boeken bij een particuliere autobezitter. Ritten met uberPOP zijn volgens het bedrijf 50 procent goedkoper dan gewone taxi’s.
Facebook zet een punt achter Facebook Gifts, waarmee vrienden elkaar cadeaus konden sturen. De dienst was nog geen twee jaar oud en zeker honderd retailpartners deden mee.
E-commerce droeg bij aan de forse groei van de Amerikaanse koeriersdienst UPS. De omzet ging van 13,51 miljard dollar naar 14,27 miljard, maar de winst kwam wel fors lager uit, die ging van ruim 1 miljard naar 454 miljoen.
Amazon overweegt een zogenoemd peer-to-peer systeem voor zijn verkopers om te voorkomen dat artikelen niet geleverd kunnen worden. Bedrijven sturen de order dan door naar een concurrent.