More stories

Premium

Temu wil met Belgische verkopers samenwerken

De Chinese e-commercereus Temu wil in België met lokale verkopers gaan samenwerken om nog meer voet aan de grond te krijgen en snellere leveringen mogelijk te maken.

E-commerce
Premium

‘Europa, bouw meer tech-infra en R&D’

De Europese Unie moet meer investeren in technologische infrastructuur voor cloud-AI en in R&D voor zijn internationale concurrentiepositie. Andere soevereine regio’s doen dat al wel.

Artificial Intelligence
Premium

OK app gered door fintech Woolsocks

De OK app is gered. Woolsocks AG, een fintech opgericht door de Nederlandse oprichters van online broker DEGIRO, heeft de app uit een faillissement overgenomen. Financiële details zijn niet bekend gemaakt.

Customer Loyalty
Premium

iDEAL-eigenaar neemt ‘Franse Tikkie’ over

European Payments Initiative (EPI), de eigenaar van iDEAL, neemt de werking van de de Franse onderlinge betaaldienst Paylib over de lokale banken.

Financials
Premium

Online campagnes leveren meer nieuwe klanten op dan bestaande

Online marketingcampagnes blijken bijna drie keer zoveel nieuwe klanten op te leveren, dan dat ze bestaande klanten activeren. Dat blijkt uit onderzoek van Billy Grace, dat duizenden online advertentiecampagnes analyseerde.

Online advertising
Premium

‘Jongeren gebruiken voornamelijk sociale media om op de hoogte te blijven van wat er speelt in de wereld’

Jongeren gebruiken voornamelijk sociale media om op de hoogte te blijven van wat er speelt in de wereld. Deze veranderde nieuwsconsumptie is blijvend: de mediaroutines die jongeren nu ontwikkelen, bepalen hun mediagedrag in de toekomst. Dat blijkt uit het onderzoeksrapport Een blik op de toekomst van het nieuws, dat het Commissariaat voor de Media vandaag overhandigde aan Loes Mulder, de secretaris-generaal van het ministerie van OCW.

Media
Premium

‘Softbank investeert 500 miljoen in OpenAI’

De Japanse investeerder Softbank zou voor een half miljard dollar deelnemen aan een investeringsronde die OpenAI moet waarderen op 150 miljard dollar.

Artificial Intelligence
Premium

Maatregelen ingegaan voor betere bescherming spelers van online kansspelen

Op 1 oktober 2024 zijn maatregelen van kracht geworden, die online spelers bewuster moeten maken van hun speelgedrag. Het doel is spelers te beschermen tegen de risico’s van online kansspelen. Onder de maatregelen vallen onder andere het verantwoord bepalen van een speellimiet en het voorschrijven van een verplicht contactmoment tussen een speler en de kansspelaanbieder wanneer de speler de stortingslimiet wil verhogen.

Entertainment
Premium

Miljardentoezegging Amerikaanse adverteerders aan Amazon-video

Adverteerders hebben voor 1,8 miljard dollar toegezegd aan reclamebestedingen bij Amazon Prime Video.

Marketing
Premium

Epic Games klaagt Samsung en Google aan voor het moeilijker maken van sideloaden

Na Apple heeft Epic Games zijn pijlen gericht op Samsung en Google. Het bedrijf achter Fortnite zegt dat Samsung en Google het sideloaden van games frustreert via One UI, een softwarelaag die Samsung over Android heen legt.

Tech
Premium

Reinout Oerlemans: AI talentenjacht is (nog) geen tv format

Tv-producent Reinout Oerlemans, al tien jaar woonachtig in Los Angeles, heeft de laatste maanden gewerkt aan een nieuw tv formaat rond AI. Een soort Soundmix show, waarbij verkleedpartijen niet langer nodig zijn. De technologie transformeert kandidaten tot bijvoorbeeld een overtuigende Elvis Presley in zijn jongere jaren. In Nederland is met RTL een proefprogramma gemaakt. ‘Het goede nieuws is dat de technologie werkt, het slechte nieuws: het format doet dat niet.’

Artificial Intelligence
Premium

Eenderde van kleine bedrijven verzuimt cybersecurity

Een op de drie kleine bedrijven in Nederland doet helemaal niets tegen digitaal dreigingen van buitenaf.

Security
Premium

TikTok dieper in zoekadvertenties voor snuffelende shoppers

TikTok brengt een nieuwe reclamesysteem uit dat zich richt op de snuffelende en oriënterende shopper.

Marketing
Premium

Hands-On: iPhone 16 Plus

Naar verluidt is de belangstelling voor de iPhone Plus dit jaar groter dan voor de iPhone Pro. In het verleden was het eerder andersom. Apple introduceerde zijn nieuwste innovaties altijd eerst in de Pro toestellen om die een jaar later uit te rollen naar de reguliere versies. Met die traditie lijkt dit jaar voor het eerst gebroken. Zo heeft de iPhone 16 (Plus) niet alleen de actieknop van de Pro’s van vorig jaar, maar gelijk ook de nieuwe cameraknop, waarover later meer.

Gear
Premium

Runway AI opent filmfonds voor digitaal-creatieven

Runway AI opent een filmfonds met vijf miljoen dollar en wil makers stimuleren meer met AI te doen.

Media