‘Reclame-omzet Spotify naar 1,9 miljard’
De reclametak van Spotify groeit dit jaar met dertien procent naar een kleine twee miljard euro, aldus marktonderzoeker WARC Media uit Engeland.
De reclametak van Spotify groeit dit jaar met dertien procent naar een kleine twee miljard euro, aldus marktonderzoeker WARC Media uit Engeland.
Duitse marketeers en reclamespecialisten zien in retailmedia een vorm van digitale reclame die onmisbaar wordt. Dan moet er wel eerst stappen naar volwassenheid worden gezet.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft haar verzoek aan de Europese Commissie om de overname van AI startup Inflection door Microsoft te onderzoeken ingetrokken. De ACM maakte zich zorgen over de gevolgen van deze overname in Nederland. Die zorgen hielden verband met innovatie en keuze voor consumenten en bedrijven op het gebied van kunstmatige intelligentie.
Een kwart van de webpagina’s die tussen 2013 en 2023 zijn geplaatst, is verdwenen. Een paar organisaties proberen de geschiedenis te redden, maar worden geconfronteerd met rechtszaken, meldt de BBC.
Tweederde van de aankopen bij TikTok Shops, in Nederland nog niet beschikbaar, speelt zich af in de categorieën Beauty, Fashion en Near Food.
Kledingwinkel Studio Anneloes brengt volgende week een nieuwe app uit met productinformatie over de duurzaamheid van zijn items.
Webwinkels die gratis retouren aanbieden, doen dat vaak uit na-aperij. Ze hebben dan geen gecalculeerd retourenbeleid, waarmee ze zelfs winst zouden kunnen maken.
Chinese webwinkels als Shein en Temu lijken de meer traditionele online modeverkopers in te halen. Dat bleek gisteren uit een presentatie van NIQ/GfK op Emerce Fashion in Amsterdam. Met name Zalando voelt in heel Europa de druk van nieuwe spelers.
Twee derde van de Nederlandse bevolking is bekend met AI en weet wat je ermee kunt. Een derde van de bevolking heeft wel eens een AI-platform gebruikt. ChatGPT is veruit het meest gebruikte platform en wordt vooral door jongeren gebruikt. Toch heeft 50 procent van de 13-34-jarigen geen gebruik gemaakt van ChatGPT, zo blijkt uit onderzoek van GfK.
Deliveroo gaat dierenvoeding leveren via een exclusief partnerschap met speciaalzaak Tom&Co in Vlaanderen. De bezorgdienst breidt zo zijn aanbod verder uit richting non-food.
De Consumentenbond heeft samen met 22 andere Europese consumentenorganisaties een klacht ingediend tegen bekende gameontwikkelaars. Het gaat om makers van bekende games als EA Sports FC 24 (voorheen Fifa), Minecraft en Clash of Clans. Volgens de consumentenorganisaties manipuleren de ontwikkelaars spelers, waardoor die onnodig veel geld uitgeven binnen spellen.
Een nieuw Nederlands bureau wil zich vastbijten in een niche van de reclamesector en die zich toe-eigenen. LevelUP Digital, van onder meer Erik Dubbeldeman, gaat games op de kaart zetten als bestemming met massa’s bereik.
Steeds meer huishoudens kiezen voor een abonnement met internet en tv. In de eerste helft van 2024 koos 43,4 procent van de huishoudens voor een internet met tv-abonnement. Dit is een aanzienlijke stijging ten opzichte van 26,3 procent in 2021.
De kans dat Donald Trump de verkiezingen gaat winnen is na het tv debat bij ABC News vannacht minder groot geworden. Dat is in elk geval de mening van deelnemers aan het gedecentraliseerde gokplatform Polymarket.
House of Tickets (Tripper.nl en Ticketveiling.nl) neemt per 1 december de labels VakantieVeilingen en ActievandeDag van Talpa eCommerce over. Daarmee komt een einde aan de e-commerce activiteiten van het mediabedrijf.