Helft TikTokkers gebruikt app als zoekmachine
Bijna de helft (44,8%) van de TikTok-gebruikers zoekt meerdere keren per dag actief naar nieuwe content via de zoekbalk of reacties. Ze slaan Google Search over.
Bijna de helft (44,8%) van de TikTok-gebruikers zoekt meerdere keren per dag actief naar nieuwe content via de zoekbalk of reacties. Ze slaan Google Search over.
De gezamenlijke Europese detail- en groothandelaren roepen de Europese Unie en Raad op met concrete maatregelen te komen tegen niet-Europese partijen die onze regels schenden. Meer specifiek gaat het hen om Aziatische online marktplaatsen.
Pakketbezorger DHL Parcel verhoogt op de Duitse markt voor zakelijke klanten binnenkort de tarieven.
Adverteerders op de tv-zenders van Talpa krijgen beschikking over verfijndere targetingopties. Samen met Ad Alliance lanceert Talpa addressable tv, jargon voor reclame op maat.
In de eerste maanden van dit jaar is het BSR (inleg minus uitgekeerde prijzen) van de online kansspelmarkt met 8 procent gegroeid ten opzichte van het laatste half jaar van 2023, van 696 miljoen euro naar 752 miljoen euro. Deze groei wordt mede beïnvloed door de stijging van het aantal sportweddenschappen tijdens het EK, en is daarmee niet per se een indicator voor de totale groei van 2024.
De overname van Youfone bezorgt KPN de koppositie in de Nederlandse consumentenmarkt voor telecom- en streamingdiensten, gemeten naar omzet. Het bedrijf genereerde in het tweede kwartaal van 2024 meer omzet dan VodafoneZiggo, blijkt uit onderzoek van Telecompaper.
De huidige regels voor influencer marketing blijken tekort te schieten in het beschermen van kinderen en jongeren. Zij hebben vaak moeite om deze vorm van reclame te herkennen. Dit blijkt uit het literatuuronderzoek ‘Sponsorvermelding door influencers’, dat is uitgevoerd door Centerdata op verzoek van het Samenwerkingsplatform Digitale Toezichthouders (SDT). Het samenwerkingsplatform bestaat uit de Autoriteit Consument & Markt, de Autoriteit Persoonsgegevens, het Commissariaat voor de Media, de Autoriteit Financiële Markten en de Rijksinspectie Digitale Infrastructuur.
De reclame-exploitant van de publieke omroep, STER, biedt weer de mogelijkheid om commerciële campagnes te draaien. Vooralsnog enkel banners, maar de directie hoopt ook op video.
Eenderde van de Nederlandse werkgevers promoot het gebruik van generatieve AI. Negentien procent staat het toe, maar promoot het niet. Bij een kwart is geen formeel beleid.
‘Waarom zouden je vrienden Bitcoin gaan gebruiken als jij het ook niet doet?’. Met die vraag opende Bart Mol van Kennisplatform Bitcoin Alpha Dag 2 van Bitcoin Amsterdam. Onder de titel Use it or Lose it waarschuwde Mol dat Bitcoin een Dodo wordt, een vogel die niet meer kan vliegen.
57 procent van de Nederlandse bedrijven heeft (nog) geen kunstmatige intelligentie (AI) geïntegreerd in hun bedrijfsvoering. Vooral kleinere ondernemingen lopen achter in de adoptie van deze technologie, waarbij 62 procent aangeeft geen gebruik te maken van AI. Dat blijkt uit een onderzoek van Telecompaper.
Googles marktaandeel op de markt voor zoekadvertenties daalt volgend jaar in de VS onder de vijftig procent, volgens nieuw onderzoek van eMarketer.
In 2023/2024 bereikte de Europese grensoverschrijdende e-commercemarkt een verbluffende 326 miljard euro, waarvan 225 miljard, oftewel 69 procent, werd gegenereerd door online marktplaatsen. Dat blijkt uit de vijfde editie van het rapport TOP 100 Grensoverschrijdende Marktplaatsen Europa.
Bitcoin gebruikers kopen en geven het niet uit. Ook in de komende tien jaar niet. Denkt Julian Liniger van Relai, een wisselkantoor dat vier jaar geleden in Zürich werd opgericht. Hij zat samen Elke Karskens van Coinbase en Remy Van der Nagel van Bitvavo gisteren in een panel over de toekomst van bitcoinhandelsplaatsen op Bitcoin Amsterdam, een congres waar bijna een verbod geldt op het noemen van rivaliserende munten Solana en Ethereum.
Meer dan de helft van de Nederlandse consumenten heeft een negatieve ervaring gehad met de levering of kwaliteit van producten die bij Chinese webshops zijn besteld, zo blijkt uit onderzoek van Onderneming.nl. Chinese webshops, die bovenal bekend staan om de spotgoedkope prijzen, worden ondanks de negatieve ervaringen van consumenten steeds populairder.