More stories

Cross device tracking: Facebook versus Google

Afgelopen week las ik een saillant artikel op weblog AdExchanger over de stand van zaken rondom cross device tracking. De strijd om deze techniek lijkt beslecht te gaan worden tussen de twee data-giganten Facebook en Google. Online marketeers staan te springen om deze techniek en met het oog op de dalende ’populariteit’ van de cookie is het buitengewoon interessant om de zojuist genoemde titanenstrijd eens onder de loep te nemen.

Analytics

Facebook: automatisch ‘taggen’ terug van weggeweest?

In 2010 werd automatische gezichtsherkenning geïntroduceerd op Facebook. Op het moment dat een gebruiker foto’s plaatste en hier zijn of haar vrienden in wilde ‘taggen’, kon Facebook de vrienden op de foto al herkennen voordat er überhaupt een naam was ingetikt in het zoekveld. Om privacyredenen werd dit in 2012 in Europa verboden. Maar is het nu weer terug?

Facebook

Facebook vraagt gebruiker mening over advertenties

Binnenkort ook duimpjes onder advertenties bij Facebook in de tijdlijn? Het sociale netwerk wil de mening van gebruikers horen over advertenties. Die konden al wel worden verborgen, maar nu wil Facebook ook weten waarom.

Facebook

‘De Facebook-generatie bestaat misschien niet’

Jongeren die hun ziel en zaligheid op internet plaatsen, doen dat niet omdat privacy voor hun generatie een gepasseerd station is. Hun schijnbaar roekeloze omgang met privégegevens op internet past bij hun ontwikkelingsfase, en is vermoedelijk van voorbijgaande aard. Het zou kunnen betekenen dat de Facebook-generatie niet bestaat. Dat stelt het promotieonderzoek waarop Wouter Steijn promoveerde aan Tilburg University.

Facebook

KLM verdient jaarlijks 25 miljoen via sociale media

KLM verdient jaarlijks 25 miljoen euro via sociale media. Dat zegt senior vice president e-commerce Martijn van der Zee van Air France-KLM tegenover Management Team.

Facebook

Facebook segmenteert advertenties op snelheid

Adverteerders bij Facebook kunnen voortaan rekening houden met de breedbandsnelheden waarover mobiele gebruikers kunnen beschikken. Eerder werd er al gesegmenteerd op type apparaat en systeemsoftware.

Facebook

Online bank lanceert Knab Social: geld overmaken via Facebook

Online bank Knab lanceert eind september Knab Social. Via een Facebook account of mobiel telefoonnummer kan geld worden overgemaakt zonder dat het bankrekeningnummer van de ontvanger nodig is. De ontvanger krijgt een melding en vult zelf zijn bankrekeningnummer in.

E-commerce

Infographic: het perfecte Facebook bericht

Hoe schrijf je het perfecte Facebook-bericht? TrackMaven heeft enkele handige tips: door berichten te tikken met tachtig of meer woorden, plaatjes toe te voegen, op het juiste tijdstip te publiceren en bij voorkeur in het weekend.

Contentmarketing

Facebook maakt conversiegeschiedenis inzichtelijk

In navolging van Google, gaat nu ook Facebook adverteerders beter ondersteunen bij het volgen van bezoekers via mobiele apps en het web. Adverteerders kunnen dan zien hoe gebruikers tussen diverse apparaten schakelen voordat ze tot een aankoop besluiten.

Analytics

Facebook: Likes zijn niet meer te koop

Een video tonen in ruil voor Facebook Likes zal na 5 november niet meer worden toegestaan. Het netwerk gaat zijn voorwaarden aanpassen, waardoor bedrijven geen beloning meer mogen uitdelen voor Likes. Loyaliteitsprogramma’s met Likes worden gestraft.

Customer Loyalty

Facebook koopt netwerkbeveiliger

Facebook heeft voor een onbekend bedrag het bedrijf PrivateCore overgenomen om zijn netwerk te beveiligen. PrivateCore bestaat uit voormalige werknemers van Google en VMware.

Facebook

Privacyzaak tegen Facebook sluit met 25.000 meldingen

Niet minder dan 25.000 personen, onder wie 2500 Nederlanders, hebben zich aangesloten bij de rechtszaak van student Max Schrems tegen Facebook. De Oostenrijker heeft de inschrijving tijdelijk stopgezet.

Facebook

Facebooks Snapchat kloon Slingshot nu al flop

Facebooks Snapchat-kloon Slingshot dreigt eenzelfde mislukking te worden als zijn voorganger Poke. De app kwam al niet hoger dan een zeventigste plaats in de ranglijst van meetbureau App Annie, maar is inmiddels op een onmeetbare plaats beland.

Facebook

Facebook stopt met Facebook Gifts

Facebook zet een punt achter Facebook Gifts, waarmee vrienden elkaar cadeaus konden sturen. De dienst was nog geen twee jaar oud en zeker honderd retailpartners deden mee.

Conversie

Infographic: hoe bouw je een Facebook publiek op?

Facebook moet je eigenlijk zien als ’s werelds grootste mediakanaal. Vinden in elk geval de samenstellers van deze indrukwekkende infographic. ‘De meeste adverteerders begrijpen dat je heel gericht kunt werken met Facebook, en theoretisch kun je een vijfde van de wereldbevolking via het social netwerk bereiken’, aldus Sven Hamberg van Qwaya.

Facebook