More stories

(Facebook Conference) Een smaakmakend recept voor Facebook succes

Met de Friso Mexico campagne realiseerde Nektarios Misios een grote verkoopomzet. Daarna verschoof het marketingbudget van televisie naar Facebook. Van strategie, tot content creatie en de hulp van bureaus. En van plannen, tot optimalisatie en analyse. Je hoort er meer over op het Facebook Conference, 5 november in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.

Facebook

Facebook Messenger wordt concurrent WhatsApp

Ruim 8,7 miljoen Nederlanders hebben WhatsApp op hun smartphone staan. Dat meldt Telecompaper in zijn onderzoek Dutch Apps Market. Het aantal gebruikers is met zeker 1 miljoen toegenomen ten opzichte van vorig jaar. Een goede tweede komt eveneens uit de stal van Facebook: Facebook Messenger gaat als een speer.

Facebook

Facebook brengt anonieme chatapp uit

Facebook een nieuwe chatapp Rooms gelanceerd, waarmee gebruikers anoniem met elkaar kunnen babbelen. Inloggen via Facebook is niet nodig.

Facebook

McDonalds opent 14.500 bedrijfspagina’s op Facebook

McDonalds wil dat iedere vestiging in de VS een eigen pagina krijgt op Facebook. Voor het einde van het jaar moeten 14.500 pagina’s gereed zijn. McDonalds heeft er nu 7000. Ook worden Twitteraccounts geopend voor individuele restaurants.

Facebook

Hoe kom je met je Facebook-pagina boven de middelmaat uit? (infographic)

Wanneer heb je een succesvolle Facebook pagina? Hoe kom je boven de middelmaat uit? Die vragen lijken niet zo simpel te beantwoorden, maar wellicht bieden de maandelijkse statistieken van Quintly wat meer houvast. In september bestond 13 procent van de interactie met volgers uit gedeelde content. Opvallend: des te meer volgers je hebt, des te lager het engagement.

Facebook

Facebook domineert met sociale logins

Facebook wordt belangrijker als het gaat om sociale logins, dat blijkt uit onderzoek van Janrain. Het aandeel groeide verder naar 46 procent. Google blijft achter met 34 procent.

Facebook

Modeblogster lanceert Instagram influencer-bureau

Anouk Bos lanceert het Instagram influencer-bureau Bureau Hashtag met het oog op de modebranche. Ze is al actief in het Engelse taalgebied en biedt haar diensten nu ook in Nederland aan.

Facebook

Tieners lijken echt uitgekeken op Facebook

Opnieuw beweren onderzoekers dat jongeren Facebook vaker links laten liggen. Minder dan de helft van alle Amerikaanse tieners tussen de dertien en negentien jaar zegt het sociale netwerk nog te gebruiken.

Facebook

‘Facebook test gezondheidsapps’

Facebook oriënteert zich op de ontwikkeling van gezondheidsapps. Dat meldt The Wall Street Journal. Het sociale netwerk heeft contact gelegd met medische experts om de apps te testen.

Facebook

Facebook opent nieuw mobiel reclamenetwerk

Facebook lanceert zijn zogeheten Audience Network voor alle adverteerders, waarmee de besloten testperiode eindigt. Bedrijven kunnen alle apps die een Facebook log-in ondersteunen reclameruimte inkopen op basis van profielinformatie.

Facebook

Vijf vragen over Facebooks nieuwe adserver Atlas

Facebook lanceerde een dezer dagen een nieuw advertentieplatform, een herziene versie van de Atlas Advertiser Suite, dat zijn oorsprong vindt in Microsoft. Het platform Atlas zou adverteerders meer inzicht moeten verschaffen in meetresultaten. Marketeers zouden via de software ook meer invloed kunnen uitoefenen op het koopgedrag van consumenten.

Facebook

DigitasLBi krijgt Europese socialstrategie Ugg

Schoenfabrikant Ugg heeft DigitasLBi-dochter Lost Boys geselecteerd voor de creatie en uitvoering van zijn socialmediastrategie in Europa.

Facebook

‘Facebook Messenger krijgt betaalmogelijkheden’

Het heeft er alle schijn van dat Facebook betalingen gaat faciliteren in Facebook Messenger. Dat valt af te leiden uit foto’s van een student van Stanford, die de nieuwe functionaliteit op het spoor is gekomen.

E-commerce

Vijf vragen over Ello, het anti-Facebook

Facebook heeft nooit serieuze concurrentie gehad, maar het advertentievrije Ello zou daarin wel eens verandering kunnen brengen. Voor het eerst sinds tijden is er een sociaal netwerk dat nou eens niet lastig doet. Niet over het gebruik van echte namen, niet met opdringerige advertenties. En dat slaat aan: ieder uur komen er 31.000 aanmeldingen bij

Facebook

‘Facebook lanceert nieuw advertentieplatform’

Facebook lanceert maandag naar verluidt een nieuw advertentieplatform op het Advertising Week-congres in New York. Het gaat om een herziene versie van de Atlas Advertiser Suite, dat zijn oorsprong vindt in Microsoft.

Analytics