Facebook plaatst minder promoties op tijdlijn
Facebook gaat vanaf januari het aantal promotionele berichten op zijn tijdlijn terugbrengen na klachten van gebruikers. Facebook gaat voor deze berichten dezelfde regels hanteren als voor advertenties.
Facebook gaat vanaf januari het aantal promotionele berichten op zijn tijdlijn terugbrengen na klachten van gebruikers. Facebook gaat voor deze berichten dezelfde regels hanteren als voor advertenties.
Facebook blijft de gemoederen bezighouden, ook gisteren op Emerce Facebook Conference in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Een constante in alle discussies was misschien wel de frustratie over het organische bereik, waardoor bedrijven meer marketingkosten moeten maken om hun publiek aan te spreken. De foto’s zijn van Peter Boer.
Reisorganisatie TUI gaat de komende tijd meer nadruk leggen op social care. Dat vertelde Dave Verzijl van Arke Reizen gisteren op The Facebook Conference in Amsterdam. Het bedrijf garandeert een respons binnen een uur, en dat vierentwintig uur per etmaal.
De Staatsloterij zet Facebook met name in voor merkbekendheid. Dat vertelde online manager Reena Sewbaks op de Facebook Conference in Amsterdam. De Staatsloterij zit al sinds 2010 op Facebook, maar pas de laatste jaren wordt het medium ook echt als marketingkanaal ingezet.
Betrokken fans worden betrokken klanten, dat is de wens van ieder merk. Prénatal heeft op Facebook dagelijks opvallend veel interactie met haar doelgroep. Met name op maandagen schieten de betrokkenheidspercentages de lucht in. Evelien Riupassa vertelt op Facebook Conference, morgen in Amsterdam, over de waarde van engagement en de sociale strategie van het bekende babymerk.
Hoe verkoop je baby- en kindervoeding aan moeders in Mexico? Daar wisten ze bij FrieslandCampina wel raad mee. Het zuivelbedrijf besloot een volledige campagne via Facebook te voeren en wist zo zijn omzet te verdubbelen. Het is een van de interessantste cases die ter sprake zullen komen op de Facebook Conference, woensdag 5 november in Amsterdam.
In economisch mindere tijden wist reisorganisatie TUI Nederland harder te groeien dan de markt. Online speelt hierin een belangrijke rol; afgelopen jaar verkocht de organisatie voor 390 miljoen euro aan reizen, voornamelijk via Arke.nl. Ook groeide Arke al snel uit tot de grootste touroperator op Facebook.
Op The Facebook Conference, volgende week op 5 november in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam, kan Faceook zelf natuurlijk niet ontbreken. Uit Engeland komt daarom Tom Laster spreken over de evolutie van marketing – van massa marketing naar gepersonaliseerde marketing op schaal.
Facebook blijft de belangrijkste bron van webverkeer, al stoomt Pinterest flink op. Dat blijkt uit metingen van Shareaholic over het derde kwartaal bij 300.000 websites en 400 miljoen unieke bezoekers. Voor content marketing blijft Facebook dus voorlopig onmisbaar.
Met ruim 5 miljoen volgers is Philips een van de grootmachten op Facebook. Daar lanceren zij nieuwe producten en gaan zij in gesprek met de achterban. Hoe weet Philips een gevarieerde doelgroep, van consument tot arts tot techneut online te overtuigen? Volgende week hoor je er meer over op Facebook Conference, op 5 november in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.
Met de Friso Mexico campagne realiseerde Nektarios Misios een grote verkoopomzet. Daarna verschoof het marketingbudget van televisie naar Facebook. Van strategie, tot content creatie en de hulp van bureaus. En van plannen, tot optimalisatie en analyse. Je hoort er meer over op het Facebook Conference, 5 november in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.
Ruim 8,7 miljoen Nederlanders hebben WhatsApp op hun smartphone staan. Dat meldt Telecompaper in zijn onderzoek Dutch Apps Market. Het aantal gebruikers is met zeker 1 miljoen toegenomen ten opzichte van vorig jaar. Een goede tweede komt eveneens uit de stal van Facebook: Facebook Messenger gaat als een speer.
Facebook een nieuwe chatapp Rooms gelanceerd, waarmee gebruikers anoniem met elkaar kunnen babbelen. Inloggen via Facebook is niet nodig.
McDonalds wil dat iedere vestiging in de VS een eigen pagina krijgt op Facebook. Voor het einde van het jaar moeten 14.500 pagina’s gereed zijn. McDonalds heeft er nu 7000. Ook worden Twitteraccounts geopend voor individuele restaurants.
Wanneer heb je een succesvolle Facebook pagina? Hoe kom je boven de middelmaat uit? Die vragen lijken niet zo simpel te beantwoorden, maar wellicht bieden de maandelijkse statistieken van Quintly wat meer houvast. In september bestond 13 procent van de interactie met volgers uit gedeelde content. Opvallend: des te meer volgers je hebt, des te lager het engagement.