More stories

AO.com: Hoe wij succesvol witgoed verkopen via facebook

Met meer dan anderhalf miljoen fans weet de Engelse online retailer voor witgoed, AO.com, Facebook succesvol in te zetten. “Witgoed is misschien een saai product, maar iedereen heeft een wasmachine nodig”, vertelt Yossi Erdman, head of brand & social media.

Facebook

Facebook verslaat YouTube nog niet met video

Facebook wordt een steeds belangrijker platform voor (virale) video, maar weet YouTube nog niet in te halen. Dat blijkt onder meer uit metingen van Unruly Media.

Creative

CBP gaat nieuwe privacybeleid Facebook onderzoeken

Het College bescherming persoonsgegevens (CBP) gaat het door Facebook aangekondigde nieuwe privacybeleid onderzoeken. Per 1 januari 2015 zullen nieuwe privacyvoorwaarden gelden voor Facebook-gebruikers. Het CBP heeft Facebook in een brief verzocht te wachten met het doorvoeren van het nieuwe privacybeleid tot de resultaten van het onderzoek bekend zijn.

Facebook

Facebook beëindigt samenwerking met Microsoft Bing

Facebook maakt niet langer gebruik van Bing voor algemene zoekresultaten. De samenwerking met Microsoft is na vier jaar beëindigd. Microsoft heeft overigens nog altijd een klein belang in Facebook.

Facebook

Infographic: Facebook versus Snapchat

Snapchat moet zo ongeveer de grootste frustratie zijn van Facebook CEO Mark Zuckerberg. De startup wees een bod van Facebook af, en pogingen om Snapchat te overtroeven zijn tot nu toe mislukt. Lisa Hallgren geeft aan wat de verschillen en overeenkomsten tussen de beide rivalen zijn.

Facebook

Facebook voegt Trending Topics toe aan mobiel

Facebook heeft Trending Topics toegevoegd aan zijn Android-app, voorlopig alleen in de VS, en nog niet via iPhone of iPad. De functie was al bijna een jaar beschikbaar voor de desktop.

Facebook

In drie stappen een geslaagde Facebook campagne met behulp van uitleganimaties

De inzet van een Facebook-campagne met behulp van uitleganimaties kan een goed idee zijn voor je merk of product. Facebook is een platform met een groot bereik en er wordt veel gedeeld. Om die reden kan het uitrollen van een dergelijke campagne een groot succes worden.

Facebook

GfK: tabletbezit op niveau desktop, Facebookgebruik loopt terug

Er zijn eind 2014 bijna evenveel Nederlanders met een desktop-pc als een tablet. Het aantal Nederlanders met een vaste computer daalt van 8,3 miljoen in december 2013 naar 7,9 miljoen in december 2014. Dit, terwijl het aantal Nederlanders in het bezit van een tablet met acht procent groeit naar 7,9 miljoen. Dat blijkt uit nieuwe metingen van GfK.

Facebook

Call-to-action in Facebook werkt (infographic)

Facebooks call-to-action knoppen blijken een zeer goede conversie op te leveren, beweert in elk geval AdRoll. De klikratio is 2,8 maal toegenomen. Knoppen als Shop Now, Book Snow, Learn More, Sign Up en Download (voor apps) blijken prima te werken. De onderstaande gegevens hebben betrekking op de klanten van AdRoll zelf.

Conversie

Forrester: ‘Facebook is geen sociale klantrelatie’

De dominantie van Facebook en Twitter in social marketing is voorbij, stelt marktonderzoeker Forrester. Het raadt bedrijven aan zich meer te richten op specialistische sociale omgevingen en, niet te onderschatten, de eigen mediakanalen.

Facebook

Tumblr groeit als sociaal netwerk, Facebook staat stil

Gemeten naar de groei van actieve gebruikers maakte sociaal platform Tumblr de laatste maanden opvallende vorderingen. Tumblr steeg met 120 procent in de ranglijst van Global Web Index. Facebook kwam niet verder dan 2 procent.

Facebook

Infographic: De aankoopdrift van Facebook

Bekende bedrijven die Facebook heeft overgenomen zijn WhatsApp en Oculus. Maar er zijn er nog veel meer geweest die u en ik ongetwijfeld over het hoofd hebben gezien. WhoisHostingThis besloot al die acquisities eens op een rij te zetten.

Facebook

Facebook lanceert app voor groepen

Facebook heeft na Facebook Messenger wederom een app uitgebracht voor een specifiek doel: Facebook Groups. Bedoeld voor mensen die intensief groepen volgen.

Facebook

Facebook leidt met ‘app engagement’

Facebook is veruit de belangrijkste speler als het gaat om interactie tussen gebruikers. Dat concludeert Mobidia in een studie genaamd ‘Social Media & Messaging Engagement: Chat, Social, Videoconferencing, Rich Media and VoIP Apps’.

Facebook

‘Facebook komt met zakelijk netwerk’

Facebook werkt aan een zakelijke versie van zijn sociale netwerk. Dat schrijft The Financial Times op basis van anonieme bronnen.

Facebook