‘Superdry wil e-commerce uitbesteden’
Modemerk en retailer Superdry zou met spoed op zoek zijn naar een partij om de techniek van zijn e-commerceactiviteiten naar uit te besteden.
Modemerk en retailer Superdry zou met spoed op zoek zijn naar een partij om de techniek van zijn e-commerceactiviteiten naar uit te besteden.
Wehkamp heeft exclusieve rechten van CoolCat verworven. CoolCat, bekend om de kleding voor kinderen, heeft een sterke positie in de Europese modesector. Vanaf 1 juni zijn de collecties van CoolCat exclusief verkrijgbaar bij Wehkamp en Kleertjes.com.
Technisch gezien is Vinted klaar voor een beursgang, maar de tijd om dat ook daadwerkelijk te doen is nog niet rijp.
Christine le Duc organiseerde vorige week een eerste fashionshow waarbij consumenten later via streamingplatform Snetch de getoonde producte kunnen aanschaffen. Het merk is daarmee de eerste binnen de branche die daar gebruik van maakt.
Slow fashion? Dat mode-industrie een van de grootste vervuilers ter wereld is is algemeen bekend. Er wordt daarom vaak gepleit voor slow fashion, gericht op kleding voor de lange termijn. De nadruk ligt daarbij veel meer op duurzaamheid en langdurig gebruik. “Maar slow fasion kan ook leiden tot prachtige duurzame kleding die onverkoopbaar in magazijnen blijft liggen,” waarschuwt Marjolein Mesman van CUBE retail bij Emerce Fashion TV.
Consumenten keren na de pandemie mondjesmaat terug naar fysieke winkels. Na de ervaring van het gemak van online, blijkt deze consument ineens veeleisender. Retailers moeten dus een tandje bijzetten. PayPal, ASICS en Van den Assem Schoenen gaan bij Emerce Fashion aan de hand van een viertal stellingen in gesprek over hoe dit veranderde consumentengedrag de rol van de fysieke winkel verandert.
Fashionmerk Daily Paper zet tegenwoordig 60 procent van het marketingbudget vol in op TikTok. Dat levert een rendement op dat drie tot vier keer hoger is dan bij andere kanalen. Volgens CEO Rodney Lam ‘een heel andere manier van marketing bedrijven’. Hij vertelt er over op Emerce Fashion, een serie video’s over digitale ontwikkelingen in de mode industrie.
Katchin, een marktplaats voor design sieraden en horloges, begint zijn internationale uitrol buiten thuismarkt Engeland naar Duitsland en Frankrijk.
Negen van de tien online aankopen bij About You gaat via een mobiel apparaat. De hiervoor onderliggende technologie is te koop voor modemerken en retailers.
De Chinese online mode- en lifestyle winkel Shein zou twee miljard dollar nieuwe groeikapitaal hebben opgehaald.
De goedkope Chinese online winkel voor fashion en lifestyle opent zijn Europese hoofdkantoor in Dublin.
Zalando verbeterde de winstgevendheid in het eerste kwartaal mede dankzij een grotere vraag bij zijn online outlet club, Lounge by Zalando, en partners die meer mode- en beautyproducten op het platform hebben verkocht. In het eerste kwartaal werd er bijvoorbeeld een capsulecollectie met het in Amsterdam gevestigde designer streetwear merk Filling Pieces gelanceerd.
House of Einstein-oprichters Mei Ling Tan en Jantien Herfst gaan het bedrijf per 1 juni verlaten. Na hun vertrek wordt het stokje overgedragen aan Olav Westerwoudt en salesdirecteur Lonneke Timmerman.
Zalando voert zijn inspanningen op het gebied van maat & pasvorm (size and fit) verder op door het testen van een virtuele paskamer. In een speciale campagne-omgeving kunnen klanten een 3D-avatar creëren door hun lengte, gewicht en lichaamstype in te voeren.
Brooks Running dichtte een lek van twintig procent uitval in de checkout-funnel nadat het deze stap voor stap ging analyseren. […]