More stories

Premium

Emerce Fashion TV: Daily Paper wil eigenlijk alleen nog maar op TikTok

Fashionmerk Daily Paper zet tegenwoordig 60 procent van het marketingbudget vol in op TikTok. Dat levert een rendement op dat drie tot vier keer hoger is dan bij andere kanalen. Volgens CEO Rodney Lam ‘een heel andere manier van marketing bedrijven’. Hij vertelt er over op Emerce Fashion, een serie video’s over digitale ontwikkelingen in de mode industrie.

Fashion
Premium

Europese uitrol voor marktplaats sieraden en horloges

Katchin, een marktplaats voor design sieraden en horloges, begint zijn internationale uitrol buiten thuismarkt Engeland naar Duitsland en Frankrijk.

E-commerce
Premium

Emerce Fashion TV: ’91 procent conversie via mobiel’

Negen van de tien online aankopen bij About You gaat via een mobiel apparaat. De hiervoor onderliggende technologie is te koop voor modemerken en retailers.

Fashion
Premium

‘Shein haalt 2 miljard groeigeld op’

De Chinese online mode- en lifestyle winkel Shein zou twee miljard dollar nieuwe groeikapitaal hebben opgehaald.

Venture
Premium

SHEIN opent Europees hoofdkantoor

De goedkope Chinese online winkel voor fashion en lifestyle opent zijn Europese hoofdkantoor in Dublin.

E-commerce
Premium

Outlet club helpt Zalando aan omzetgroei

Zalando verbeterde de winstgevendheid in het eerste kwartaal mede dankzij een grotere vraag bij zijn online outlet club, Lounge by Zalando, en partners die meer mode- en beautyproducten op het platform hebben verkocht. In het eerste kwartaal werd er bijvoorbeeld een capsulecollectie met het in Amsterdam gevestigde designer streetwear merk Filling Pieces gelanceerd.

Fashion
Premium

Oprichters House of Einstein stappen op

House of Einstein-oprichters Mei Ling Tan en Jantien Herfst gaan het bedrijf per 1 juni verlaten. Na hun vertrek wordt het stokje overgedragen aan Olav Westerwoudt en salesdirecteur Lonneke Timmerman.

Fashion
Premium

Zalando test virtuele paskamer

Zalando voert zijn inspanningen op het gebied van maat & pasvorm (size and fit) verder op door het testen van een virtuele paskamer. In een speciale campagne-omgeving kunnen klanten een 3D-avatar creëren door hun lengte, gewicht en lichaamstype in te voeren.

Fashion
Premium

Emerce Conversion: ‘Grote winst na dichten lekkage in funnel’

Brooks Running dichtte een lek van twintig procent uitval in de checkout-funnel nadat het deze stap voor stap ging analyseren. […]

Conversie
Premium

Snapchat met passpiegels naar kledingwinkels en meer 3D Maps

Snap gaat zijn AR-technologie nu ook buiten zijn eigen app en zelfs in de fysieke wereld toepassen. Kiosken en passpiegels in kledingwinkels krijgen bijvoorbeeld een camera en Snap-lenzen. Landkaarten en AI-bots gaan een grotere rol spelen in de beleving van de app.

Augmented Reality
Premium

Zalando voegt mode-assistent op basis van ChatGPT toe

Zalando introduceert binnenkort een eerste bètaversie van een nieuwe, door ChatGPT aangedreven, mode-assistent, in de app en op de website. Hiermee kan Zalando generatieve AI inzetten om de ervaring en beleving van klanten op de website te verbeteren.

Fashion
Premium

330.000 NFT-fans Nike, eerste drop vandaag

Nike deelt vandaag ruim honderdduizend unieke digitale Air Fore 1-schoenen uit in de vorm van een NFT.

Fashion
Premium

Little Cigogne koopt restanten failliet Bundleboon

Het Franse Little Cigogne versnelt zijn expansie in Nederland met de overname van de boedel van het failliete Bundleboon.

Fashion
Premium

[Emerce TV] Patagonia wil zijn reparatiediensten verder uitbreiden

Er zijn genoeg goede redenen voor merken om hun reparatiemogelijkheden radicaal uit te breiden. Van het stimuleren van bewuste consumptie tot meer klantbetrokkenheid. Dit eenvoudige toegangspunt tot circulaire strategie is nog nooit zo cruciaal en relevant geweest als nu, zegt Willem Swager (Director Of Finance And Operations EMEA van Patagonia) in de videocollectie Sustainable Commerce.

E-commerce
Premium

G-Star maakt fysieke couture van AI-design

De Nederlandse kledingfabrikant G-Star gaat internationaal mooie sier maken met een couturestuk dat door een AI-computer is ontwerpen en gefabriceerd door mensen.

Fashion